  • 11. Data: 2017-09-30 15:19:16
    Temat: Re: Zagwozdka z pierwszeństwem
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > ewentualnie:
    > http://tiny.pl/gp7xp
    >
    > jedź dalej tą dróżką, po prawej masz "ustąp". skręcasz w prawo.
    > ustępujesz tym, którzy z lewej wjeżdżają na Twoj pas czy nie?

    Bardzo podobnie, ale B.Krzywoustego nie jest oznakowane znakiem z
    pierwszeństwem przejazdu. Jest tylko znak A-6b czy A6-d nie pamiętam.

    Organizacyjnie jest znacznie lepiej, gdyż odległości są znaczne większe.

    Miłego
    Irek.N.

  • 12. Data: 2017-09-30 15:21:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Sep 2017 14:44:56 +0200, Irek.N. napisał(a):

    > Dokładnie tak.

    Ale tego nie napisales.

    > No właśnie, tak sugerują znaki, ale... jedziesz drogą podporządkowaną,
    > nie zmieniasz pasa, a wypadało by ustąpić. To takie nieintuicyjne, w
    > końcu to nie jest "skrzyżowanie" jak się powszechnie wydaje.

    Jest - "kazde polaczenie ...". tylko skad i dokad ... wychodzi na to,
    ze jak jedziemy tym prawym pasem przy linii ciaglej, a srodkowym
    jedzie ktos i miga w prawo, to trzeba mu pozwolic zjechac na nasz pas
    jak sie ciagla skonczy (bo "Ustap"). A kawalek dalej juz nie trzeba,
    bo jezdnie sie polaczyly i to on zmienia pas :-)

    > Link do miejsca:
    > https://www.google.pl/maps/place/rondo+Hulanka,+Biel
    sko-Bia%C5%82a/@49.8123693,19.0243177,191m/data=!3m1
    !1e3!4m5!3m4!1s0x4716a1cc30523a35:0x448398e0e55dc160
    !8m2!3d49.8157991!4d19.022594

    > Generała Andersa to dwa pasy (interesują nas te w dół) z pierwszeństwem.
    > Z osiedla domków można właśnie tym podporządkowanym pasem wjechać na
    > Andersa, ale można też z Andersa zjechać w osiedle zjazdem kawałek
    > dalej, więc trasy samochodów się przecinają czasami, na tym odcinku.

    popatrz ze:
    -znak Ustap stoi kawalek przed koncem linii ciaglej,
    -wczesniej jeszcze ostrzezenie, ze za 50m zmiana pierwszenstwa,

    -na pasie strzalka "prawo lub lewo" - jesli to nie jest jakas zaszlosc
    historyczna, to sugeruja, ze tu sie skreca :-)
    Ale to chyba zaszlosc :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-09-30 18:14:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    https://goo.gl/maps/JasutkmkvEu
    Czy mam tutaj ustąpić jadącym przez ciągłą linię?

    https://goo.gl/maps/iJrb7wGf8bT2
    A tu już linii ustąpienia pierwszeństwa nie ma.

    MJ

  • 14. Data: 2017-09-30 18:22:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-30 o 18:14, Michal Jankowski pisze:
    > https://goo.gl/maps/JasutkmkvEu
    > Czy mam tutaj ustąpić jadącym przez ciągłą linię?

    Nie.

    > https://goo.gl/maps/iJrb7wGf8bT2
    > A tu już linii ustąpienia pierwszeństwa nie ma.

    Jest znak pionowy ustąp pierwszeństwa.

    Robert

  • 15. Data: 2017-09-30 18:30:16
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-09-30 o 15:19, Irek.N. pisze:

    > Bardzo podobnie, ale B.Krzywoustego nie jest oznakowane znakiem z
    > pierwszeństwem przejazdu. Jest tylko znak A-6b czy A6-d nie pamiętam.
    >
    > Organizacyjnie jest znacznie lepiej, gdyż odległości są znaczne większe.

    ale i ruch za dnia dużo większy pewnie. często tamtędy jeżdżę i
    nieporozumienia się zdarzają.

    podsumowując - rozwiązanie do dupy :)

    a.

  • 16. Data: 2017-09-30 19:01:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2017 o 15:00, Miller Artur pisze:

    > masz przypadek poznański, z Franowa:
    > https://www.google.pl/maps/@52.3813431,16.9770455,3a
    ,75y,272.65h,72.78t/data=!3m7!1e1!3m5!1sVE-oVShObOgT
    OtkqaoL2PA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid
    %3DVE-oVShObOgTOtkqaoL2PA%26output%3Dthumbnail%26cb_
    client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%2
    6h%3D100%26yaw%3D28.689426%26pitch%3D0%26thumbfov%3D
    100!7i13312!8i6656

    A tu warszawski
    https://www.google.pl/maps/@52.2601647,20.9507461,3a
    ,75y,202.82h,101.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBdl-nGGb0KWe
    UviEAt7xtA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Polecam się "przjechać do przodu" i obczaić oznakowanie poziome;)

    Shrek

  • 17. Data: 2017-09-30 19:06:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-30 o 19:01, Shrek pisze:

> [...]
    UviEAt7xtA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Polecam się "przjechać do przodu" i obczaić oznakowanie poziome;)

    Dla mnie jasne. Za poziomymi "ustąp" jest przerywana. I gdyby chcieć
    zmienić pas na ten z lewej to masz właśnie te poziome "ustąp" tuż przed
    taką możliwością zmiany pasa.

    Robert

  • 18. Data: 2017-09-30 20:07:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dla mnie jasne. Za poziomymi "ustąp" jest przerywana. I gdyby chcieć
    > zmienić pas na ten z lewej to masz właśnie te poziome "ustąp" tuż przed
    > taką możliwością zmiany pasa.

    A gdyby nie było znaku ustąp to niby miałbyś pierwszeństow przy zmianie
    pasa? Oznakowanie do dupy po prostu - nie ma komu ustąpić pierwszeństwa.
    Zgłosiłem - poprawili. Zamista usunąć ten debilny trójkąt... zmienili
    jednostronnie ciągłą na przerywaną, żeby było jednak komu niby ustąpić.
    Choć nie ma to żadengo sensu, bo nie ma sensu tak tamtędy jechać.

    Shrek

  • 19. Data: 2017-09-30 20:59:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Nie.

    A zatem komu i w którym miejscu?

    > Jest znak pionowy ustąp pierwszeństwa.

    WŁAŚNIE DLATEGO ten przykład podałem.

    MJ

  • 20. Data: 2017-09-30 22:14:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 29 Sep 2017 23:01:23 +0200, w <oqmcb9$93s$1@node1.news.atman.pl>,
    "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał(-a):

    > Mam pewien dylemat.
    >
    > Jest jezdnia z dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku. Na pewnym
    > odcinku z prawej strony pojawia się trzeci pas ruchu. Ten dodatkowy pas
    > nie zanika, tylko po powiedzmy 300m oddziela się od reszty i tworzy
    > zjazd z trzypasmowej w tym momencie jezdni.
    >
    > Przed pojawieniem się trzeciego pasa, na dwupasmowej części jest znak
    > pierwszeństwa przejazdu, a na jednopasmowej ustąp pierwszeństwa.
    >
    > Pytanie brzmi, jeżeli jadę trzecim pasem i nie zamierzam go zmieniać,
    > czy ktoś jadący jezdnią dwupasmową i chcący zjechać na mój pas ma
> [...]

    Nie, bo to już nie jest obszar skrzyżowania. Znak ustąp dotyczy tylko
    skrzyżowania. Zmiana pasów jest możliwa już poza obszarem skrzyżowania (dlatego
    masz ciągłą linię ciągnącą się między tymi pasami przez jakiś czas aż poza
    skrzyżowanie) i wówczas znak ustąp już nie obowiązuje.