  • 11. Data: 2010-06-19 21:55:04
    Temat: Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > W Uk jest tak: dzwonisz (co prawda do Indii i ciezko sie gada), nie
    > pytaja o rachunki, karty czlonkowskie klubu Czarny Lotos ani rozmiar
    > stanika kochanki, kurier przychodzi nastepnego dnia a laptop wraca
    > naprawiony w 5 dni. Czasem czytam, co wyprawiaja serwisy w Kambodzy
    > (Polandii) i dziwie sie, iz maja jeszcze jakichkolwiek klientow skoro
    > sprzet firmowy sprzedawany jest z miedzynarodowa gwarancja.

    Oczywiscie pewnie nie beda chcieli do PL odeslac, nie wiem tez czy
    przyjma paczke z zagranicy, czy koniecznie beda chcieli zalatwic to
    swoim kurierem wiec w gre wchodzi podrzucenie znajomym za granica ale to
    pewnie mniejszy problem niz boksowanie sie z serwisem w pl i targanie
    Makro po sadach.

    --
    pozdr

  • 12. Data: 2010-06-19 23:15:54
    Od: "Pytanie" <x...@x...tr>

    Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - dzwoniac
    do HP zaproponowali mi, ze przysla kuriera na ich koszt... Aczkolwiek
    wtedy mialem jeszcze karte gwarancyjna, a teraz jej nie mam. Poza tym,
    (tez jak juz wspomnialem), serwis moze potrzymac sobie laptopa ile
    wlezie... I jeszcze jakies "chore" tlumaczenia, ze np, laptop byl zalany
    etc - tego chcialbym uniknac. A oddajac do sklepu, mialbym (?) ustawowo 2
    tyg na odpowiedz/zwrot laptopa i szanse na 3 naprawy a pozniej wymiana na
    nowy, albo zwrot kasy(?) o ile dobrze zrozumialem...

    Tylko wlasnie nie wiem, co lepsze i czy da sie to bez karty gwarancyjnej?

    Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej
    napisac?

    Najlepiej bedzie jak sam we wlasnym zakresie zapoznasz sie z odpowiednimi
    ustawami badz paragrafami w kodeksie cywilnym. Bo to co piszesz powyzej to
    jest bajka. Idac reklamowac sprzet do sklepu powinienes znac swoje prawa.
    Sklep moze przyjac sprzet z grzecznosci, ale nie musi zwlaszcza jesli serwis
    jest zewnetrzny.

    Hipotetycznie: idziesz do sklepu: chcialem oddac na gwarancji. Pani sie pyta
    gdzie karta? Bez karty nie przyjmujemy lub....: jesli jest punkt serwisowy
    prosze oddac sprzet do punktu; Ty: ale macie obowiazek przyjac sprzet: Pani:
    tak? to prosze mi podac przepis na mocy ktorego mam obowiazek przyjac od
    pana sprzet. K r o p k a.

    Moze nas oswiecisz skad wziales informacje ze po 3 naprawach dostajesz
    nowego laptopa badz zwrot kasy? Tylko konkretnie... bo widze ze wiesz iz w
    ktoryms kosciele bije dzwon, ale nie wiem w ktorym konkretnie :(

    Poza tym, skad masz informacje ze sklep ma 2 tygodnie na odpowiedz/zwrot?
    Przytocz prosze ustawe/-y na ktore powolujesz sie powyzej.

  • 13. Data: 2010-06-20 02:17:42
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-06-2010 o 01:15:54 Pytanie <x...@x...tr> napisał(a):

> [...]
    >
    > Poza tym, skad masz informacje ze sklep ma 2 tygodnie na odpowiedz/zwrot?
    > Przytocz prosze ustawe/-y na ktore powolujesz sie powyzej.

    Tego wszystkiego chcialem sie wlasnie od Was dowiedziec :)

  • 14. Data: 2010-06-20 04:40:40
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    To pytanie trzeba bylo zadac, gdy chciales kupic laptopa.
    Wszyscy wiedza, ze nie kupuje sie HP:)

  • 15. Data: 2010-06-20 06:26:07
    Od: "Pytanie" <x...@x...tr>

> [...]
    > Przytocz prosze ustawe/-y na ktore powolujesz sie powyzej.

    Tego wszystkiego chcialem sie wlasnie od Was dowiedziec :)

    Aaaaaaa...czyli chcesz pojsc na latwizne i otrzymac wszystko na tacy? Nie
    wiem czy sie da. Ja np. stracilem kupe cennego czasu na rycie ustaw,
    przepisow i k.c. odnosnie niezgodnosci, gwarancji i reklamacji. Nic nie stoi
    na przeszkodze zebys zrobil to samo; odpalil google.pl wpisal odpowiednie
    frazy, sciagnal materialy i zasiadl do czytania przepisow w niedzielne
    popoludnie.

  • 16. Data: 2010-06-20 08:31:46
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Musi, jesli reklamujesz sprzet z tytulu niezgodnosci z umowa - i do tego nie
    potrzebujesz dokumentu gwarancji, wystarczy Ci paragon. Gorzej, jesli sklep
    uzna reklamacje za nieuzasadniona (oczywiscie zawsze mozesz probowac
    egzekwowac swoje prawa - od tego jest federacja konsumentow).

    Takie rzeczy reguluje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży:
    www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=139

    Inna sprawa, ze powyzsze dotyczy osob prywatnych. Zdaje sie, ze przy zakupie
    na fakture dzialaja inne przepisy...

    --
    KILu

  • 17. Data: 2010-06-20 08:32:44
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-06-20 06:40, Jacek pisze:
    > To pytanie trzeba bylo zadac, gdy chciales kupic laptopa.
    > Wszyscy wiedza, ze nie kupuje sie HP:)

    Nie wiem, skad masz takie informacje, Ty to jeszcze nie wszyscy. To samo
    Jaskiniowiec, slyszlaem, ktos mowil, Zdzicha brata zony syna kolegi
    kumpel podobno mial zalany. Nie proscie wybrac sie do tego Makro i
    pokazac co sie ma? albo zadzwonic do HP, wystarczy podac nr seryjny.

  • 18. Data: 2010-06-20 08:47:52
    Od: "Pytanie" <x...@x...tr>

> [...]
    >
    > Inna sprawa, ze powyzsze dotyczy osob prywatnych. Zdaje sie, ze przy
    > zakupie na fakture dzialaja inne przepisy...

    taaaaaaa... pytajacy zaznaczyl ze chodzi o zakup na firme a czesc
    odpowiadajacych przytacza przepisy ktore jego nie dotycza, tylko nie wiem w
    jakim celu...

  • 19. Data: 2010-06-20 09:16:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    KILu napisał(a):

    > Musi, jesli reklamujesz sprzet z tytulu niezgodnosci z umowa - i do tego nie
    > potrzebujesz dokumentu gwarancji, wystarczy Ci paragon.

    Jedyne co sprzedawca *musi* to musi odpowiedziec na reklamacje z tego
    tytulu. Podkreslam: *odpowiedziec*. Są sprzedawcy ktorzy z automatu
    odpowiadaja, ze nie uznaja reklamacji. I od tej chwili w zasadzie
    niczego juz nie musza. Stan taki trwa az do uzyskania prawomocnego
    wyroku Sadu ;)

    [...]

    > Inna sprawa, ze powyzsze dotyczy osob prywatnych. Zdaje sie, ze przy zakupie
    > na fakture dzialaja inne przepisy...

    KC i rękojmia.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 20. Data: 2010-06-20 20:00:55
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-06-19 19:22, jurajski Jaskiniowiec pisze:

    gwarancja nie jest ci do niczego potrzebna, ważniejsza jest faktura.
    Reklamacje na temat niezgodności towaru z umową składasz w sklepie i on
    wszystkiego dopilnuje. Masz dwa lata na to od momentu zakupu i sklep
    łaski nie robi.
    Ja zgubiłem gwarancję na pralkę, dzwoniłem do serwisu i tylko gwarancja
    inaczej nie dotykają sprzętu. Dzwoniłem do rzecznika praw konsumentów to
    mnie wyśmiał, że ja ciągle mu o jakiejś gwarancji gadam a mam sobie dać
    spokój i udać się do sklepu. Co uczyniłem.