  • 1. Data: 2010-06-19 20:44:22
    Temat: Wzrost temperatury CPU
    Od: "pepey" <k...@o...pl>

    Mam mobo Acer EM61 PM + AMD3000+ Vcpu=1.34V Vdimm=1,80V
    Nawet po odlaczeniu wszystkich urzadzen i zalaczeniu setup obserwuje
    powolny wzrost temperatury, az do wartosci dopuszczlnych (75stC) -
    sygnalizacja.

    Zasilacz kontrolowany specjalnym przyrzadem i ponoc ok.

    czy padlo i co padlo

  • 2. Data: 2010-06-19 20:47:44
    Temat: Re: Wzrost temperatury CPU
    Od: "pepey" <k...@o...pl>

    aha... chlodzenie procesora ok, radiator zimny, pasta przewodzaca cieplo
    nalozona, zreszta temp systemu 34stC.

  • 3. Data: 2010-06-19 23:14:56
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-06-19 22:47, pepey pisze:
    > aha... chlodzenie procesora ok, radiator zimny, pasta przewodzaca cieplo
    > nalozona, zreszta temp systemu 34stC.

    No to chyba to chlodzenie nie jest ok skoro radiator jest zimny.

  • 4. Data: 2010-06-20 05:28:09
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 22:47:44 +0200, pepey napisał(a):

    > aha... chlodzenie procesora ok, radiator zimny

    Chłodzenie procesora zupełnie do dupy skoro radiator zimny.
    Daj założyć może komuś innemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-06-20 07:20:42
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "pepey" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > aha... chlodzenie procesora ok, radiator zimny, pasta przewodzaca cieplo
    > nalozona, zreszta temp systemu 34stC.

    Może pasta jest za grubo nałożona, albo radiator dotyka procesora krawędzią
    a nie całą powierzchnią.

  • 6. Data: 2010-06-20 08:55:36
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "pepey" napisał:

    > aha... chlodzenie procesora ok, radiator zimny,

    Skoro radiator jest zimny, a procesor zaczyna się gotować, to wniosek nasuwa
    się sam: zły kontakt procesora z radiatorem. Czy jest to kwestia złego
    zamocowania czy zbyt dużej ilości pasty, możesz ocenić tylko Ty sam -
    empirycznie.

    JoteR

  • 7. Data: 2010-06-20 11:26:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 09:20:42 +0200, nom napisał(a):

    > albo radiator dotyka procesora krawędzią
    > a nie całą powierzchnią.

    Też bym to typował. Moze pod radiator dostał się jakiś okruch?
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2010-06-20 14:15:22
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    pepey wrote:

    > aha... chlodzenie procesora ok, radiator zimny, pasta przewodzaca cieplo
    > nalozona

    Nie wiem czemu nadal pokutuje pogląd, że im więcej pasty termoprzewodzącej
    tym lepiej dla procesora?
    Przecież to ma tylko wypełnić mikropory między płytką przykrywająca rdzeń
    proca a dolną powierzchnią radiatora aby nie gromadziło się tam powietrze,
    które jest słabym przewodnikiem ciepła.

    Tylko dwie zasady:
    1. wybór możliwie najbardziej "sprawnej" termicznie pasty
    2. jak najcieńsza równa(!) warstewka pasty nałożona na procesor

    I po zapięciu radiatora warto nim delikatnie pokręcić 2-3 razy w lewo i
    prawo aby pasta dobrze przylgnęła do obu powierzchni

  • 9. Data: 2010-06-20 17:12:54
    Od: "pepey" <k...@o...pl>

    > 1. wybór możliwie najbardziej "sprawnej" termicznie pasty
    > 2. jak najcieńsza równa(!) warstewka pasty nałożona na procesor

    dziekuje, ale wiedze tu opisana mam od lat.
    Mam plyte FOXCOMM MCP61SM-AM (taki typ na niej wypisany, natomiast Bios dla
    niej jak do ACER EM61PM/EM61SM) z komputera Bell Packarda. Nigdzie nie moge
    odnalezc w necie dokumentacji do niej. Pinow przelaczalnych na niej poza
    resetem niema. Styk radiatora i procesora bdb - wiele lat pracowaly tak w
    innej plycie - nie w tym rzecz. Poprostu temperatura wzrasta wewnatrz procka
    (na diodzie - tak mowi Everest) szybciej niz migracja ciepla na powierzchnie
    radiatora - minute, dwie.
    W bios nie widze mozliwosci obnizenia czestotliwosci taktowania - jest
    niewidoczna, a moze sie myle, w kazdym razie nie odnalazlem.

  • 10. Data: 2010-06-20 17:16:07
    Od: "pepey" <k...@o...pl>

    PS Moze kto ma manual do tej plyty i uzyczy?