  • 1. Data: 2010-06-19 06:36:03
    Temat: ASUS Eee PC 901 zmiana dysku SSD na HDD?
    Od: Jan Kowalski <k...@...polski.pl>

    Jak w temacie, czy da się łatwo wymienić dysk (przynajmniej jeden) SSD na
    normalnego HDD? Byc może to dziwne co chciałbym zrobic, ale marzy mi się
    kompletna wymiana OSa, a na to potrzebuję nieco więcej miejsca niż 4+8 GB...
    :]

  • 2. Data: 2010-06-19 08:20:19
    Temat: Re: ASUS Eee PC 901 zmiana dysku SSD na HDD?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    On 2010-06-19 08:36, Jan Kowalski wrote:
> [...]
    > kompletna wymiana OSa, a na to potrzebuję nieco więcej miejsca niż 4+8 GB...

    Średnio łatwo, ale z tego co pamiętam to da się (co nie znaczy że jest
    to proste) dolutować gniazdo ZIF i podłączyć dysk 1.8".
    Czy warto?
    Sam sobie odpowiedz, czy nie lepiej po prostu wymienić ten 8GB na np.
    32GB a tego 4GB wyłączyć...

    Ps. Użytkownik 901 :>

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 3. Data: 2010-06-19 09:37:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-06-19 08:36, Jan Kowalski pisze:
> [...]
    > kompletna wymiana OSa, a na to potrzebuję nieco więcej miejsca niż 4+8 GB...
    Można, wszystko można, tylko czy się opłaca (zwłaszcza jeśli sam tego
    nie będziesz umiał zrobić, albo zrobisz i coś zepsujesz)? Może łatwiej
    by było sprzedać to co masz, dołożyć parę zł, i kupić to co chcesz mieć?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-06-19 17:28:56
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > lepiej po prostu wymienić ten 8GB na np. 32GB

    proszę, podaj (tu lub na priv) kilka linków do przykładowych dysków na
    allegro - bo nie wiem, co jest ważne przy zakupie, co można kupić by
    pasowało.

    a przy okazji: wyłączyć trzeba będzie 8GiB, bo wymienna jest - wydaje mi
    się - "czwórka".

  • 5. Data: 2010-06-19 17:29:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=55378
    http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=702757

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-06-19 18:16:13
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > proszę, podaj (tu lub na priv) kilka linków do przykładowych dysków na
    > allegro - bo nie wiem, co jest ważne przy zakupie, co można kupić by
    > pasowało.

    Oj nie pamiętam - szczerze mówiąc wymiana na dysk magnetyczny
    interesowała mnie tylko jako ciekawostka. Jest strasznym zwolennikiem
    SSD w laptopach (netbookach szczególnie) i nie widze sensu wymiany ssd
    na "kręćka".

    Rzuć okiem tu:
    http://forum.eeeuser.com/
    http://www.asuseeepc.pl/

    A dyski to 1.8" takie jak np. w iPodzie.

    > a przy okazji: wyłączyć trzeba będzie 8GiB, bo wymienna jest - wydaje mi
    > się - "czwórka".

    Mnie się zdaje, że właśnie czwórka jest wlutowana w mobo, ale mogę się
    mylić.
    Ja mojemu bardzo chciałem wymienić dysk na jakiegoś Runcore, ale po
    zainstalowaniu tego FlashFire czy jak mu tam - kompletnie mnie to
    przestało interesować.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 7. Data: 2010-06-20 06:41:35
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

> [...]
    > interesowała mnie tylko jako ciekawostka. Jest strasznym zwolennikiem
    > SSD w laptopach (netbookach szczególnie) i nie widze sensu wymiany ssd

    Nie! ;) Zle ujalem - chcialem poprosic o podanie linka do przykladow dyskow
    flash/SSD wlasnie, tylko wiekszych niz 4/8GiB. Zebys podal przyklad wiekszego
    dysku SSD, np. takie wlasnie 32 giga.

    Jesli mialbys chwile czasu - to poprosze.

  • 8. Data: 2010-06-20 09:04:16
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Jesli mialbys chwile czasu - to poprosze.

    Już pisałem - np. Runcore.
    Gdzie? Ebay.

    Ale na allegro też bywają Patrioty i inne wynalazki.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327