  • 21. Data: 2012-01-16 22:31:49
    Temat: Re: ZIF czy zwykłe?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Nie bardzo - tam się przekłada tasiemkę do odpowiedniego gniazda.

    Jak przekłada? Raz podłączasz.

    > Kupie sobie gołą podstawkę ZIF i wetknę do płytki stykowej - będzie
    > mozna i programowac i robić prototyp.

    Podłącz programator kabelkami do płytki. Koszt: 0 zł.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2012-01-16 23:34:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    > Jak przekłada? Raz podłączasz.

    Dla jednego typu. A typów wiecej niz jeden.

    > Podłącz programator kabelkami do płytki. Koszt: 0 zł.

    Zwro zrozumienia...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-01-17 00:01:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > Dla jednego typu. A typów wiecej niz jeden.

    Typów czego? Siedzi kabelek w gniazdku i wrzucasz nim kolejne wersje swojego
    programu. Twój układ jest podstawką. Nie ruszasz mikrokontrolera.

    > Zwro zrozumienia...

    Zgadza się, nie wiem teraz o co Ci chodzi. O jakich typach mówisz? Dlaczego
    nie możesz podłączyć programatora do płytki stykowej? Jaki problem sprawia
    Ci programowanie przez ISP? Piszesz raz coś o płytce stykowej a raz o
    uruchomieniowej. Zrozumiałem, że na uruchomieniowej masz gniazdo ISP, więc
    tutaj nie powinno być żadnego problemu. Do stykowej podłączasz się
    kabelkami. Co Ci da podstawka? Co za różnica, czy podłączysz programator do
    podstawki, czy do płytki, na której testujesz swój pomysł? Wkładasz procka
    do płytki stykowej. Podłączasz programator. Podłączasz wszystkie pozostałe
    elementy, które są w Twoim pomyśle. Programujesz. Patrzysz jak działa.
    Poprawiasz kod, programujesz. Nic nie zmieniasz w połączeniach, chyba, że
    dotyczących Twojego układu. Programator podłączony raz na wiele godzin.
    Połączenie musisz zmienić gdy będziesz chciał męczyć inny procek, o innym
    rozkładzie wyprowadzeń. Ale to się robi rzadko, przecież jak już wybrałeś
    procek odpowiedni do danego zadania to się go trzymasz dłuższy czas. Nie
    zmieniasz procesora co godzinę.
    Przepraszam za długi wywód, ale próbuję zaczaić co Ci właściwie sprawia
    trudność. Podstawka wydaje mi się sensowna tylko wtedy, gdy nie można
    programować procka siedzącego w układzie, obojętnie czy jest to płytka
    stykowa czy docelowe PCB.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2012-01-17 01:08:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Dla jednego typu. A typów wiecej niz jeden.
    Z mojego doświadczenia \- procesor w podstawkę precyzyjną, do podstawki
    tam gdzie nogi są grubsze lutujesz:
    a) taśmę 10 żył ze standardowym gniazdem ISP
    b) pojedyncze kabelki z goldpinami na drugich końcach (wtedy
    potrzebujesz jeszcze kabel "flying leads" do programatora[*])

    tak zaawansowane urządzenie ma dwie podstawowe funkcje - robi za bardzo
    tanią podstawkę do programowania danego typu procesora i co ważniejsze
    daje się wstawiać w płytki stykowe, czy gniazda na płytkach, dzięki
    czemu ma się zawsze możliwość programowania w systemie.

    [*] Naprawdę polecam taki kabel - można wtedy rutynowo umieszczać
    goldpiny przyprzy odpowiednich nogach scalaka i programować w ukłądzie,
    bez płacenia za to żadnego kosztu roboczego (a poroutowanie standardowej
    wtyczki ISP jest czasami strasznie upierdliwe nawet na 2 warstwach).

    Michoo

  • 25. Data: 2012-01-17 02:18:22
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > bez płacenia za to żadnego kosztu roboczego (a poroutowanie standardowej
    > wtyczki ISP jest czasami strasznie upierdliwe nawet na 2 warstwach).
    Tak się składa, że właśnie poprawiam pewną płytkę i pod lupą znalazło się
    takie złącze.
    http://www.alpro.pl/SR/ISP.bmp

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2012-01-17 09:10:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Tuesday, January 17, 2012, 1:01:43 AM, you wrote:

    > Typów czego? Siedzi kabelek w gniazdku i wrzucasz nim kolejne wersje swojego
    > programu. Twój układ jest podstawką. Nie ruszasz mikrokontrolera.

    Chcę programować wiele typów mikrokontrolerów, nie jeden.

    > Zgadza się, nie wiem teraz o co Ci chodzi. O jakich typach mówisz? Dlaczego
    > nie możesz podłączyć programatora do płytki stykowej?

    Ależ mogę. Za każdym razem wertując dokumentację i pilnująć, czy aby
    się nie pomyliłem. Bo AVR ma 5 wersji podłączenia do pinów.

> [...]
    > płytce stykowej a raz o uruchomieniowej. Zrozumiałem, że na
    > uruchomieniowej masz gniazdo ISP, więc tutaj nie powinno być żadnego

    Na uruchomieniowej mam gniazdo do ATMegi8 tylko i wyłącznie. Będę miał
    kaprys na jakiś ATTiny i już piny złącza ISP trafiają na niewłaściwe
    piny kontrolera.

    > Do stykowej podłączasz się kabelkami. Co Ci da podstawka?

    Żeby nóżek nie katować. Bo tego nie lubię.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2012-01-17 09:55:37
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Żeby nóżek nie katować. Bo tego nie lubię.

    Koncepcja zmieniania procesora co chwilę wydaje mi się dziwna.
    Ostatnie prototypy z podstawkami na procesor robiliśmy w okolicach 96..98.
    Potem pojawiły się Atmele ISP i podstawki przestały być potrzebne.
    Zamiast rozłączać (obwody sterowane + ISP) od (procesora) może lepiej
    rozłączać (obwody sterowane) od (procesora + ISP).
    P.G.

  • 28. Data: 2012-01-17 19:47:30
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Chcę programować wiele typów mikrokontrolerów, nie jeden.

    Tylko po co Ci takie maratony? Założyłeś się z kimś, że w ciągu tygodnia
    przerobisz każdy procek z rodziny AVR?

    > Ależ mogę. Za każdym razem wertując dokumentację i pilnująć, czy aby
    > się nie pomyliłem. Bo AVR ma 5 wersji podłączenia do pinów.

    Niczego nie trzeba wertować, pinout jest zawsze na początku. Podłączenie
    pinów to jest minuta roboty, czynność wykonywana raz na tydzień.

    Ale rób jak chcesz :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/