  • 31. Data: 2011-11-13 16:53:16
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów telefonicznych
    Od: "aalexandrowicz" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    news:j9ood1$hd0$1@node2.news.atman.pl...

    > Do tej pory byłem przekonany, że o nagrywaniu trzeba poinformować drugą
    > stronę o nagrywaniu, inaczej taki dowód jest nic nie wart w sądzie (o ile
    > jak było wspomniane w tym wątku sąd nie uwzględni włączenia nagrań do
    > protokołu, choć może być potrzebna jego analiza fonoskopijna, czy zapis
    > nie został zmanipulowany, zmontowany).

    To źle myślałeś.
    Od strony prawnej każdy obywatel ma prawo rejestrować informacje kierowane
    do niego, m.in. także i rozmowy telefoniczne, w których osobiście brali
    udział. Nie ma obowiązku informowania o tym rozmówcy, ale takie rozmowy nie
    mogą być rozpowszechniane czy też wykorzystywane przeciwko tej osobie.
    Takie rozmowy mogą stanowić dowód sądowy.

    > Jeśli rozmowa prowadzona przez konsultanta TP była również nagrywana przez
    > TP, to znaczy to tyle, że TP wiedziała, że masz kopię tego, co sami
    > nagrywali. Wiedzieli dobrze, co było zawarte w nagraniu, więc nie mogli
    > się wykpić. I Twoje roszczenie uwzględnili. Nie znaczy to jednak (w
    > świetle tego, co napisałem powyżej), że to Twoje nagranie było
    > przeprowadzone zgodnie z obowiązującym prawem.

    Miałem kiedyś złe doświadczenie z firmą Orange.
    Co innego zostało ustalone podczas rozmowy telefonicznej, a co innego
    zawierała umowa, która została pospiesznie podpisana przy kurierze przez
    małżonkę, bez dokłądnego przeczytania.
    Przez kilka dni wydzwaniałem do BOK, aby się dowiedzieć, gdzie należy
    odesłać wadliwy telefon oraz zerwanie wadliwej umowy, bo w żadnym salonie
    nie chcieli przyjąć. Oczywiscie każda rozmowa była nagrywana przez Orange
    oczywiście "dla zapewnienia wysokiej jakości usług". Niestety, kiedy zaczęła
    się "walka" o uznanie reklamacji zostałem wprowadzony w błąd co do sposobu
    załatwienia reklamacji. Konsultant z BOK poinformował mnie, że mogę zerwanie
    umowy mogę wysłać faxem, a po telefon przyjedzie kurier wysłany przez
    Orange. Niestety kurier nie przyjechał, a te informacje miały na celu tylko
    wprowadzenie w błąd, żeby nie udało się odesłać telefonu w przeciągu 10 dni
    od podpisania umowy, co jak się okazało w późniejszych pismach z Orange
    dyskwalifikowało tę reklamację.
    Powoływałem się na nagrania rozmów dokonane przez Orange. Niestety tych
    nagrań już nie było, kiedy chodziło o nasze reklamacje.
    Od tej pory zawsze nagrywam każdą rozmowę z konsultantami, a umowy
    przywiezione przez kurierów podpisuję dopiero wtedy, kiedy się z nimi
    dokąłdnie zapoznam, co często denerwuje kurierów.

  • 32. Data: 2011-11-13 17:09:10
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 13-11-2011 17:53, aalexandrowicz pisze:
    > a umowy przywiezione przez kurierów podpisuję dopiero wtedy, kiedy się z
    > nimi dokąłdnie zapoznam, co często denerwuje kurierów.

    W sumie to niepotrzebnie i słusznie że kurierzy się denerwują, przy
    odbiorze można umów w ogóle nie czytać, bo jak wspomniałeś zawsze możesz
    odstąpić od nich w określonym czasie i bez jakichkolwiek strat. Poza tym
    zdarza się, że firmy wysyłają mailem różne druki i regulaminy, lub
    namiary na nie w internecie. Można się wcześniej zaznajomić.

    --
    Pozdrawiam, Piotr

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 33. Data: 2011-11-13 17:45:06
    Od: TomWi <u...@o...pl>

    W dniu 2011-11-13 18:09, Piotr M pisze:
> [...]
    > zdarza się, że firmy wysyłają mailem różne druki i regulaminy, lub
    > namiary na nie w internecie. Można się wcześniej zaznajomić.

    Problem pojawia sie gdy chcesz odstapic od tej umowy to tak zaczna
    manipulowac ze sie nie wyrobisz w tym "okreslonym" czasie odstapic od
    tej umowy. A ludzi ktorzy bardzo dobrze znaja prawo i sa zdecydowani na
    sad i tego typu sprawy jest bardzo malo...

    [OT]
    Podobnie jest/bylo w carrefourze (lub innym hipermarkiecie) jak cos sie
    kupowalo na raty 0%.
    Kupujac cos za 1000zl umowa mowila wyraznie 10 rat po 100zl, warunkiem
    bylo wziac karte kredytowa i utrzymanie jej, zcyli przeprowadzenie 3
    transakcji.
    Czyli co za problem dla klienta zaplacic za zakupy, paliwo i cos tam
    jeszce a wieczorem przelac na rachunek wydane pieniazde... Otoz problem
    zaczyna sie gdy te pieniadze przelejemy, w pierwszej kolejnosci splacane
    sa raty a wydana kwota wisi caly czas a odsetki rosna, dopiero po
    splaceniu rat mozna uregulowac wydatki karta...

  • 34. Data: 2011-11-13 18:00:29
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-11-13 17:53, aalexandrowicz wysłał(a) wiadomość:

> [...]
    > osobiście brali udział. Nie ma obowiązku informowania o tym rozmówcy,
    > ale takie rozmowy nie mogą być rozpowszechniane czy też wykorzystywane

    A inne nagrania to niby mogą być rozpowszechniane? Nie chcę tu
    dywagować, ale mam nadzieję, że jakiś prawnik się wypowie w tej kwestii.

> [...]
    > żeby nie udało się odesłać telefonu w przeciągu 10 dni od podpisania
    > umowy, co jak się okazało w późniejszych pismach z Orange

    Nie chcieli przyjąć w salonie? Nieźle. A czym motywowali? Przy umowie
    zazwyczaj jest adres do odsyłania podpisanych dokumentów. Faksymilia w
    polskim prawie ma taką samą wartość jak fotokopia. Może służyć do
    poinformowania drugiej strony, że się umowę otrzymało, ale na pewno nie
    załatwi sprawy. Umowa zawarta w formie pisemnej musi być również
    wypowiedziana w formie pisemnej.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 35. Data: 2011-11-13 18:07:03
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 13-11-2011 18:45, TomWi pisze:

    > Problem pojawia sie gdy chcesz odstapic od tej umowy to tak zaczna
    > manipulowac ze sie nie wyrobisz w tym "okreslonym" czasie odstapic od
    > tej umowy.

    IMO są jedne zasady zawierania umów na odległość. Fakt, brak ich
    znajomości jest szkodliwe. A firmy mogą sobie manipulować do woli.

  • 36. Data: 2011-11-13 18:07:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 18:09:10 +0100, Piotr M napisał(a):

    > W sumie to niepotrzebnie i słusznie że kurierzy się denerwują, przy
    > odbiorze można umów w ogóle nie czytać, bo jak wspomniałeś zawsze możesz
    > odstąpić od nich w określonym czasie i bez jakichkolwiek strat.

    Prywatnie, bo jak kupujesz na firme to nie.

    > Poza tym
    > zdarza się, że firmy wysyłają mailem różne druki i regulaminy, lub
    > namiary na nie w internecie. Można się wcześniej zaznajomić.

    No wlasnie nie zawsze.

    U nas najwyrazniej ciagle nie ma zwyczaju czytania przed podpisaniem, bo by
    im takie durne pomysly nie zawitaly. Ot glupi zakup walut - dzwonisz,
    ustalacie kurs i niby wszystko. A nie - do tego jest 10 stron umowy.
    I czytaj teraz co tam jest zapisane.

    J.

  • 37. Data: 2011-11-13 20:18:01
    Od: "aalexandrowicz" <a...@i...pl>

    > A inne nagrania to niby mogą być rozpowszechniane? Nie chcę tu dywagować,
    > ale mam nadzieję, że jakiś prawnik się wypowie w tej kwestii.

    Innych nagrań nie wolno dokonywać, gdyż nagrywanie informacji, które są
    przeznaczone dla osoby dokonującej nagrań to podsłuch, do którego mają prawo
    tylko i wyłącznie organy państwowe na wniosek prokuratury.

    > Nie chcieli przyjąć w salonie? Nieźle. A czym motywowali?

    Tym, że to nie z nimi była zawierana umowa.
    Saolny działają na zasadach ajencyjnych, podobnie też było z konsultantem, z
    który przedstawiał ofertę telefoniczną i zawierał umowę wysyłkową.

    > Przy umowie zazwyczaj jest adres do odsyłania podpisanych dokumentów.

    Problem z tym, ze tam nie było teggo adresu, ani informacji na temat
    zrywania umowy.

> [...]
    > pewno nie załatwi sprawy. Umowa zawarta w formie pisemnej musi być również

    Tylko, że tego zerwania nie chciano przyjąć w salonie. W wilkiej łaskawości
    po wielkiej awanturze zgodzono się ją przefaksować z salonu oraz
    potwierdzić, że takie przesyłanie faksu miało miejsce.
    W BOK nie potrafiono mi jednoznacznie udzielić informacji, a ta informacja,
    której mi udzielono była błędna.

  • 38. Data: 2011-11-13 23:10:16
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-11-13 21:18, aalexandrowicz wysłał(a) wiadomość:
> [...]
    > przeznaczone dla osoby dokonującej nagrań to podsłuch, do którego mają
    > prawo tylko i wyłącznie organy państwowe na wniosek prokuratury.

    A ja ciągle o tym samym... Można sobie nagrywać bez wiedzy i zgody SWOJE
    rozmowy. Na własny użytek. Nigdzie nie sugerowałem nagrywania czyichś
    rozmów, kogoś i dla kogoś (tym bardziej).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 39. Data: 2011-11-14 00:36:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-13 17:53, aalexandrowicz pisze:
> [...]
    > od podpisania umowy, co jak się okazało w późniejszych pismach z Orange

    To trzeba byyło zawieźć do salonu. Przyjęliby.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 40. Data: 2011-11-14 10:43:11
    Temat: Re: Z cyklu jaki telefon
    Od: Leszek <a...@e...pl>

    > Eeee, co prawda teraz jestem na Androidzie i akurat do tej pory nie
    > miałem potrzeby nagrywania (wcześniej Symbian), ale to co piszesz, z
    > definicji, nie chce mi się wierzyć.

    No tak jest. Wyguglowałem że istnieją kernele z funkcją 2wcr (2 way call
    recording?), które dają możliwość nagrywania rozmów, ale działają
    tylko na określonych modelach telefonów.

    > Co masz przeciwko amoled??

    Bardzo słabo świeci, przez co nic nie widać w słońcu. Przynajmniej tak to
    wyglądało w Omnii 2.

    > Są takie?

    Są, chociaż nie podam modelu. Kolega mówił, że takiego dostał jak
    podpisywał nową umowę. Bodajże LG.