-
141. Data: 2010-01-06 16:54:37
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 05 Jan 2010 18:09:18 +0100, w <hhvrr6$fcr$1@news.mm.pl>, Karolek
<d...@o...pl> napisał(-a):
> Ja zamontowalem na przedniej osi 15 calowe felgi z oponami 225/65/R15, a
> na tylnej 16 calowe felgi z oponami 235/chyba 65 albo 60/R16, w efekcie
> w okolicach 90km/h i wiecej ABS wywalal blad i sie wylaczal.
> I to jest prawidlowa reakcja.
To zdecyduj się w końcu czy średnica była inna na tylnej osi czy między osiami.
Wrodzone kłopoty z j.p?
"ABS wylaczy sie juz przy innej srednicy kol np. na tylnej osi i nie
bedzie dzialal na zadne kolo."
-
142. Data: 2010-01-06 18:06:22
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
r...@k...pl pisze:
> Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(-a):
>
>>> Będzie sobie
>>> dalej działał -- ale tylko na przednich kołach.
>> Z całą pewnością - pewnie nawet je napędzi w drugą stronę, by
>> zrównoważyć zaciągnięty ręczny.
>
> Nieładnie tuszować brak wiedzy zdaniami z dupy Doktorze Docencie Teoretyku.
LOL - ciekawe jak to się stało, że pominąłeś to co napisałem,
a wręcz przemilczałeś - pewnie dlatego, że znów musisz jakoś ukryć
braki w swej wiedzy i skierować dyskusję w inną stronę:
<cite>
> Nie wyłączysz w ten sposób ABS (a przynajmniej nie większość).
Tak, tak - to pewnie tak samo jak z Twoją teorią o braku letnich 10
temu. Jak masz wątpliwości, to spójrz chociaż na schematy ideowe
instalacji elektrycznych w samochodach wyposażonych chociaż w ABS.
Już pomijam nawet samą zasadę działania ABS.
</cite>
To zdanie do którego się byłeś łaskaw odnieść w dość "merytoryczny"
sposób, to ironia z Twoich kolejnych teorii i niechęci do ich
weryfikacji wg. stanu rzeczywistego. Polecam jednak zerknięcie
do proponowanego materiału, a później opowiadanie bajek z mchu
i paproci (BTW - zapomniałeś jeszcze o docencie).
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
143. Data: 2010-01-06 18:28:55
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 06 Jan 2010 18:06:22 +0100, w <hi2ful$8ch$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
<f...@p...com> napisał(-a):
> r...@k...pl pisze:
> > Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(-a):
> >
> >>> Będzie sobie
> >>> dalej działał -- ale tylko na przednich kołach.
> >> Z całą pewnością - pewnie nawet je napędzi w drugą stronę, by
> >> zrównoważyć zaciągnięty ręczny.
> >
> > Nieładnie tuszować brak wiedzy zdaniami z dupy Doktorze Docencie Teoretyku.
>
> LOL - ciekawe jak to się stało, że pominąłeś to co napisałem,
> a wręcz przemilczałeś - pewnie dlatego, że znów musisz jakoś ukryć
> braki w swej wiedzy i skierować dyskusję w inną stronę:
> <cite>
> > Nie wyłączysz w ten sposób ABS (a przynajmniej nie większość).
> Tak, tak - to pewnie tak samo jak z Twoją teorią o braku letnich 10
> temu.
> </cite>
Pokaż, gdzie twierdziłem, jakoby "10 lat temu nie było letnich opon".
Pokaż mi w jaki sposób zaciągnięty ręczny wyłącza ABS.
PS. W necie znajdziesz pełno wpisów o działającym ABS przy bączkach na ręcznym.
No, ale skoro wiesz lepiej to po prostu przedstaw argumenty,
> > Jak masz wątpliwości, to spójrz chociaż na schematy ideowe
> > instalacji elektrycznych w samochodach wyposażonych chociaż w ABS.
Widać nie jest takim fachowcem jak A. Maśląg i samo "spojrzenie" nie wystarcza.
Pokaż jak i gdzie.
> > > Już pomijam nawet samą zasadę działania ABS.
I słusznie, bo to nie jest twoja mocna strona :))).
> To zdanie do którego się byłeś łaskaw odnieść w dość "merytoryczny"
> sposób, to ironia z Twoich kolejnych teorii i niechęci do ich
> weryfikacji wg. stanu rzeczywistego. Polecam jednak zerknięcie
> do proponowanego materiału, a później opowiadanie bajek z mchu
> i paproci (BTW - zapomniałeś jeszcze o docencie).
Tobie pozostała już tylko ironia i zalewanie usenetu stekiem kolejnych nic nie
wnoszących zdań :).
-
144. Data: 2010-01-06 18:38:14
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
r...@k...pl pisze:
(...)
> Pokaż, gdzie twierdziłem, jakoby "10 lat temu nie było letnich opon".
Message-ID: <s...@4...com>
> Pokaż mi w jaki sposób zaciągnięty ręczny wyłącza ABS.
W normalny - jak napisałem, zerknij na schemat ideowy i zobaczysz
magiczne kabelki idące do centrali ABS. Przypadkiem ich nie prowadzili.
> PS. W necie znajdziesz pełno wpisów o działającym ABS przy bączkach na ręcznym.
Wiele "ciekawych" opisów w necie znalazłem - w tym Twoje. Nie ma to
jak super opowieści o mistrzach w Astrach, którzy zepsuli ABS, bo na
suchym lepiej bez ABS jeździ.
> No, ale skoro wiesz lepiej to po prostu przedstaw argumenty,
Już były - teraz szukaj.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
145. Data: 2010-01-06 19:06:51
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 06 Jan 2010 18:38:14 +0100, w <hi2hqd$ene$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
<f...@p...com> napisał(-a):
> r...@k...pl pisze:
> (...)
> > Pokaż, gdzie twierdziłem, jakoby "10 lat temu nie było letnich opon".
>
> Message-ID: <s...@4...com>
Jak z tego:
"Wtedy nie było letnich (tzn. były, ale nie w powszechnym użyciu), a te letnie
co były -- to były uniwersalne/całoroczne :)."
urodziło ci się:
"Tak, tak - to pewnie tak samo jak z Twoją teorią o braku letnich 10
temu."
Zdradź swój tok myślenia -- jak doszedłeś do tego, że a) nie było, b) i że
równo 10 lat temu.
> > Pokaż mi w jaki sposób zaciągnięty ręczny wyłącza ABS.
>
> W normalny - jak napisałem, zerknij na schemat ideowy i zobaczysz
> magiczne kabelki idące do centrali ABS. Przypadkiem ich nie prowadzili.
Ach tak, magiczne kabelki... to sporo wyjaśnia.
Pokaż mi tą swoją magię tutaj:
http://www.sundevilauto.com/auto-diagrams-abs-brakes
.asp
http://www.zsm1.krakow.pl/nauka/wlodarz/rozdzial3.ht
ml
> > PS. W necie znajdziesz pełno wpisów o działającym ABS przy bączkach na ręcznym.
>
> Wiele "ciekawych" opisów w necie znalazłem - w tym Twoje. Nie ma to
> jak super opowieści o mistrzach w Astrach, którzy zepsuli ABS, bo na
> suchym lepiej bez ABS jeździ.
Nie bój się -- Twoje opisy w necie i tak są najciekawsze, a przynajmniej
najoryginalniejsze.
> > No, ale skoro wiesz lepiej to po prostu przedstaw argumenty,
>
> Już były - teraz szukaj.
Ty i argumenty? Jeszcze na żarty ci się na koniec zebrało :).
Szukaj tych swoich magicznych kabelków.
-
146. Data: 2010-01-06 19:23:40
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
r...@k...pl pisze:
(...)
> Zdradź swój tok myślenia -- jak doszedłeś do tego, że a) nie było, b) i że
> równo 10 lat temu.
Jak się zastanowisz, to pewnie bez pomocy do tego dojdziesz. Możesz
jeszcze poczytać.
> Ach tak, magiczne kabelki... to sporo wyjaśnia.
> Pokaż mi tą swoją magię tutaj:
> http://www.sundevilauto.com/auto-diagrams-abs-brakes
.asp
> http://www.zsm1.krakow.pl/nauka/wlodarz/rozdzial3.ht
ml
LOL - wiedzę czerpiesz z takich materiałów? To już mnie nie dziwi, że
masz problem ze zrozumieniem pewnych kwestii. Mogę tylko powtórzyć, byś
jednak zerknął na schematy ideowe instalacji elektrycznej różnych
samochodów, to pewnie te kabelki znajdziesz. Przy okazji może też
poczytaj, czemu zaciąganie ręcznego powoduje przejście ABS w stan
awaryjny i wyłączenie się nawet jeżeli by nie było wprost sygnału
o zaciągnięciu hamulca awaryjnego. Ja cierpliwie poczekam.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
147. Data: 2010-01-06 19:39:07
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Wed, 06 Jan 2010 18:28:55 +0100, r...@k...pl na pl.misc.samochody
napisał(a):
> Pokaż mi w jaki sposób zaciągnięty ręczny wyłącza ABS.
Że się tak wtrącę - Passat B5 3BG z ESP - próba zaciągnięcia ręcznego w
celu wykonania bączka kończy się komunikatem o niesprawności hamulców,
wywaleniem błędu ABS i ESP i wyłączeniu tychże. Ponowne uruchomienie
samochodu przywraca sprawność systemów.
Nakręcić film :) ?
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Bardzo mały człowiek może rzucać bardzo duży cień."
-
148. Data: 2010-01-06 19:44:05
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 06 Jan 2010 19:23:40 +0100, w <hi2kfk$otg$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
<f...@p...com> napisał(-a):
> r...@k...pl pisze:
> (...)
> > Zdradź swój tok myślenia -- jak doszedłeś do tego, że a) nie było, b) i że
> > równo 10 lat temu.
>
> Jak się zastanowisz, to pewnie bez pomocy do tego dojdziesz. Możesz
> jeszcze poczytać.
Nic nie widzę, abym pisał że "10 lat temu nie było opon letnich".
Ale jeżeli dojrzałeś to, to gratuluję przenikliwości. Ogólnie wielu rzeczy ci
gratuluję :).
> > Ach tak, magiczne kabelki... to sporo wyjaśnia.
> > Pokaż mi tą swoją magię tutaj:
> > http://www.sundevilauto.com/auto-diagrams-abs-brakes
.asp
> > http://www.zsm1.krakow.pl/nauka/wlodarz/rozdzial3.ht
ml
>
> LOL - wiedzę czerpiesz z takich materiałów?
Zawsze możesz rzucić swoją projesjonalne materiały. Na pewno takie masz -- z
twoich postów po prostu czuć, że ma się do czynienia z nie lada fachowcem.
Nawet Bosch nie dorównuje ci wiedzą.
PS. Chcesz jakiś kompletny schemat instalacji elektrycznej i ABS? Pokaż mi te
magiczne kabelki od ręcznego do sterownika ABS.
> To już mnie nie dziwi, że
> masz problem ze zrozumieniem pewnych kwestii. Mogę tylko powtórzyć, byś
> jednak zerknął na schematy ideowe instalacji elektrycznej różnych
> samochodów, to pewnie te kabelki znajdziesz. Przy okazji może też
> poczytaj, czemu zaciąganie ręcznego powoduje przejście ABS w stan
> awaryjny i wyłączenie się nawet jeżeli by nie było wprost sygnału
> o zaciągnięciu hamulca awaryjnego. Ja cierpliwie poczekam.
Aha -- czyli jednak nie znalazłeś tych magicznych kabelków wyłączających ABS.
Rozpacz :).
-
149. Data: 2010-01-06 19:55:21
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 6 Jan 2010 19:39:07 +0100, w <p...@4...net>,
Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> napisał(-a):
> > Pokaż mi w jaki sposób zaciągnięty ręczny wyłącza ABS.
>
> Że się tak wtrącę - Passat B5 3BG z ESP - próba zaciągnięcia ręcznego w
> celu wykonania bączka kończy się komunikatem o niesprawności hamulców,
> wywaleniem błędu ABS i ESP i wyłączeniu tychże. Ponowne uruchomienie
> samochodu przywraca sprawność systemów.
> Nakręcić film :) ?
Nie trzeba, sterownik ESP (zapewne zintegrowany z ABS) wyłącza oba układy.
Gdyby były "magiczne kabelki" nie musiałbyś restartować pojazdu :).
-
150. Data: 2010-01-06 20:02:26
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
r...@k...pl pisze:
(...)
> Aha -- czyli jednak nie znalazłeś tych magicznych kabelków wyłączających ABS.
Poszukaj sobie np. PKB na złączu ABS ECU.
> Rozpacz :).
To prawda - mogłeś sam poszukać.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.