eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2010-01-01 20:49:42
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    Some day 2009-12-31 16:00, some human being called * Michał* claimed...
    >>> I nic, nie daje się go bokiem obrócić, ani rozhuśtać
    >>> jak to zrobic ?
    >> Rozpędź się do przodu i skręt w dowolną stronę + ręczny.
    >> Wpadniesz w poślizg nadsterowny, przy którym manipulacja ręcznym i gazem
    >> razem z kontrą kierownicą pozwoli pociągnąć auto bokiem. Przy nabraniu
    >> wprawy polecam z górki :)
    >
    > Zapomniałem dodać że popsuty (linki przecięte obie).

    Bez sprawnego ręcznego nici z zabawy, bo to podstawa do upalania w FWD.
    Inaczej jest w RWD, tam wystarczy tylko depnąć w gaz by zerwać przyczepność
    i kontrować, a tutaj trzeba się z wajchą siłować...


    Pozdrawiam,

    --
    | | "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet."
    | | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~
    | |__ v0.9 [ cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ]
    |____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl


  • 2. Data: 2010-01-02 20:30:22
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Ludvigus wrote:
    > Some day 2009-12-31 16:00, some human being called * Michał* claimed...
    >>>> I nic, nie daje się go bokiem obrócić, ani rozhuśtać
    >>>> jak to zrobic ?
    >>> Rozpędź się do przodu i skręt w dowolną stronę + ręczny.
    >>> Wpadniesz w poślizg nadsterowny, przy którym manipulacja ręcznym i
    >>> gazem razem z kontrą kierownicą pozwoli pociągnąć auto bokiem. Przy
    >>> nabraniu wprawy polecam z górki :)
    >>
    >> Zapomniałem dodać że popsuty (linki przecięte obie).
    >
    > Bez sprawnego ręcznego nici z zabawy, bo to podstawa do upalania w FWD.
    > Inaczej jest w RWD, tam wystarczy tylko depnąć w gaz by zerwać
    > przyczepność i kontrować, a tutaj trzeba się z wajchą siłować...

    Proponuje najpierw się douczyć, bo do jeżdzenia bokiem FWD hamulec
    ręczny nie jest niezbędny.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 3. Data: 2010-01-02 20:58:00
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 02 sty 2010 o 20:30 GMT, Yans van Horn napisał(a):

    >> Bez sprawnego ręcznego nici z zabawy, bo to podstawa do upalania w FWD.
    >> Inaczej jest w RWD, tam wystarczy tylko depnąć w gaz by zerwać
    >> przyczepność i kontrować, a tutaj trzeba się z wajchą siłować...
    >
    > Proponuje najpierw się douczyć, bo do jeżdzenia bokiem FWD hamulec
    > ręczny nie jest niezbędny.

    Zgadza sie, hamulec (ten zasadniczy) tez nie jest niezbedny do hamowania,
    ale o ile latwiej i lepiej sie nim hamuje...

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 4. Data: 2010-01-02 22:11:53
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Brzezi wrote:
    > sob, 02 sty 2010 o 20:30 GMT, Yans van Horn napisał(a):
    >
    >>> Bez sprawnego ręcznego nici z zabawy, bo to podstawa do upalania w FWD.
    >>> Inaczej jest w RWD, tam wystarczy tylko depnąć w gaz by zerwać
    >>> przyczepność i kontrować, a tutaj trzeba się z wajchą siłować...
    >> Proponuje najpierw się douczyć, bo do jeżdzenia bokiem FWD hamulec
    >> ręczny nie jest niezbędny.
    >
    > Zgadza sie, hamulec (ten zasadniczy) tez nie jest niezbedny do hamowania,
    > ale o ile latwiej i lepiej sie nim hamuje...

    Doczytaj o jeździe sportowej FWD, konkretnie o poślizgu kontrolowanym i
    zwróć uwagę czy wspominają tam o ręcznym...
    zwłaszcza tym prymitywnym z fabrycznych samochodów.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 5. Data: 2010-01-02 22:53:50
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 02 sty 2010 o 22:11 GMT, Yans van Horn napisał(a):

    >> Zgadza sie, hamulec (ten zasadniczy) tez nie jest niezbedny do hamowania,
    >> ale o ile latwiej i lepiej sie nim hamuje...
    >
    > Doczytaj o jeździe sportowej FWD, konkretnie o poślizgu kontrolowanym i
    > zwróć uwagę czy wspominają tam o ręcznym...
    > zwłaszcza tym prymitywnym z fabrycznych samochodów.

    Zalezy co chcesz robic, czasami reczny jest potrzebny, czasami nie, zalezy
    czy mala predkosc, czy duza, czy ciasno, czy nie, czy....

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 6. Data: 2010-01-02 23:03:43
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Brzezi wrote:
    > sob, 02 sty 2010 o 22:11 GMT, Yans van Horn napisał(a):
    >
    >>> Zgadza sie, hamulec (ten zasadniczy) tez nie jest niezbedny do hamowania,
    >>> ale o ile latwiej i lepiej sie nim hamuje...
    >> Doczytaj o jeździe sportowej FWD, konkretnie o poślizgu kontrolowanym i
    >> zwróć uwagę czy wspominają tam o ręcznym...
    >> zwłaszcza tym prymitywnym z fabrycznych samochodów.
    >
    > Zalezy co chcesz robic, czasami reczny jest potrzebny, czasami nie, zalezy
    > czy mala predkosc, czy duza, czy ciasno, czy nie, czy....

    Hamulec ręczny to narzędzie mało precyzyjne (0-1) i między innymi
    dlatego do zastosowania w szczególnych warunkach, w przeciwieństwie do
    innych dostępnych kierowcy narzędzi.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 7. Data: 2010-01-02 23:59:34
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Yans van Horn wydusił z siebie te słowy:


    >
    > Doczytaj o jeździe sportowej FWD, konkretnie o poślizgu kontrolowanym
    > i zwróć uwagę czy wspominają tam o ręcznym...
    > zwłaszcza tym prymitywnym z fabrycznych samochodów.
    >


    a Ty doczytaj o dryftingu i zwróć uwage czy nie wspominają tam o ręcznym..


    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    Omega B X25XE




  • 8. Data: 2010-01-03 00:51:03
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 02 sty 2010 o 23:03 GMT, Yans van Horn napisał(a):

    > Hamulec ręczny to narzędzie mało precyzyjne (0-1)

    chyba Ty powinienes cos doczytac, hamulcem recznym mozna plynnie dozowac
    sile hamowania...


    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 9. Data: 2010-01-03 10:37:40
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Brzezi wrote:
    > sob, 02 sty 2010 o 23:03 GMT, Yans van Horn napisał(a):
    >
    >> Hamulec ręczny to narzędzie mało precyzyjne (0-1)
    >
    > chyba Ty powinienes cos doczytac, hamulcem recznym mozna plynnie dozowac
    > sile hamowania...

    Oczywiście, że można :-) A teraz zapytaj kogokolwiek startującego w
    rajdach czy go tak używa i
    dlaczego zamiast linkowej atrapy ma mocny hydrauliczny, którego używa
    0-1 :-)

    Celem użycia hamulca ręcznego jest zablokowanie kół - widzisz jakieś
    stany pośrednie ? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 10. Data: 2010-01-03 10:48:47
    Temat: Re: Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Kuba (aka cita) wrote:
    > Yans van Horn wydusił z siebie te słowy:
    >
    >> Doczytaj o jeździe sportowej FWD, konkretnie o poślizgu kontrolowanym
    >> i zwróć uwagę czy wspominają tam o ręcznym...
    >> zwłaszcza tym prymitywnym z fabrycznych samochodów.
    >
    > a Ty doczytaj o dryftingu i zwróć uwage czy nie wspominają tam o ręcznym..

    Drifting:

    "Beginner techniques

    These techniques do not use weight transition, so are typically the
    first thing the novice drifter learns.[9] However they are still used by
    the most experienced drifters, and require skill to execute properly.
    These techniques aim to induce a loss of traction on the rear wheels,
    either by locking the wheels (hand brake drift) or using enough power
    from the engine to break the traction force (power-oversteer and clutch
    kick)."

    Zwracam uwagę na "Beginner techniques" ;-)

    Ja natomiast piszę o:

    "Weight transition techniques

    These techniques employ a further concept of weight transition. When a
    vehicle has the load towards the front, the back wheels have less grip
    than the front, causing an oversteer condition that can initiate a
    drift. Weight transition in a side to side manner will also upset the
    grip level of the car and if done appropriately will result in over
    steer, Experienced drivers will often incorporate other drift techniques
    with this method depending on their desired result."

    Pomijając jednak drifting - miałem na myśli oczywiście jazdę na cza
    (rajdy, jazda na torze :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: