  • 11. Data: 2010-05-21 08:50:00
    Temat: Re: Wzorcowe odcienie skóry dla Europy Środk. Ma ktoś może? Cokolwiek, czego się można chwycić!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czornyj" <m...@c...pl> napisał w
    >Próbka druga w lewym, górnym rogu:
    >http://www.brucelindbloom.com/ColorCheckerCalculato
    r.html

    >Pamiętaj o tym, że opis kolorymetryczny charakteryzuje bawrę
    >jedynie w
    >ujęciu trójwymiarowym (ton, jaskrawość, nasycenie), podczas gdy
    >wizualnie za postrzeganie barwy odpowiada sześć (albo i lepiej)
    >wymiarów (jaskrawość, jasność, barwność, chrominancja, nasycenie i
    >ton)

    Nie przesadzasz troche ? Przeciez chyba swiat nie zostalby przy
    trzech, gdyby bylo potrzebnych 6.
    Nie sa te pozostale parametry trudne do zauwazenia ?

    A skora wzorcowa .. przed czy po solarium ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-05-21 08:53:00
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 20.05.2010 17:51, de Fresz wrote:

> [...]
    > kontrastu, plastyki, barwy. A i ludzie nawet z jednej grupy
    > antropologicznej miewają różne ilości pigmentu uwarunkowane genetycznie,
    > a więc i odcień skóry. Tak więc na początek ustal jedno, "idealne"
    > światło, węź grupę powiedzmy 20 osób i dokonaj pomiarów
    > spektrofotometrem (teraz jeszcze tylko pytanie JAK to pomierzyć (spektro
    > na skórę? Słabo. Na matówce WF? Na pliku z oprofilowanego aparatu),
    > które następnie uśrednisz. Lub, żeby było bardziej miarodajnie, zbierz
    > kilka grup, podzielonych na płeć, wiek, typ urody i uśrednień dokonuj w

    Gorzej, dla każdej pory roku trzeba inne odcień skóry dla tej samej
    osoby. Latem jest ciemniejszy, zimą jaśniejszy. Inny odcień mają osoby
    pracujące w pomieszczeniach, inne na dworze. Aha, twarz kobiet ma więcej
    tonu niebieskiego. Aha, sporo kobiet nosi mniej lub bardziej intensywny
    makijaż. Więc zabawa na całego. Co do Polski i ras, przez Polskę
    przetoczyły się w ciągu historii wszystkie możliwe ludy, włącznie z
    Mongołami. Więc zróżnicowanie antopologiczne jest spore.

    wer

  • 13. Data: 2010-05-21 09:09:20
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Skoro do lakierów metalicznych wymyślono spektrofotogoniometry, to pewnie i
    tu dałoby się co-nieco wykombinować...

  • 14. Data: 2010-05-21 13:27:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    > Skoro do lakierów metalicznych wymyślono spektrofotogoniometry,
    > to pewnie i tu dałoby się co-nieco wykombinować...

    Zapewne by sie dalo, tylko po co ?
    Chcesz dobierac lakier do skory, czy okreslic granice dla
    Prawdziwego Polaka ?

    Moze w przyszlosci - bedzie sztuczna skora, to bedzie potrzeba
    dobierac kolor ..

    J.

  • 15. Data: 2010-05-21 15:00:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-21 11:09:20 +0200, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > Skoro do lakierów metalicznych wymyślono spektrofotogoniometry, to
    > pewnie i tu dałoby się co-nieco wykombinować...

    Ale lakiery mierzy i dobiera się w "idealnym oświetleniu", najczęściej
    po lightboxem. Dużo robisz takich zdjęć z ludźmi?

    de Fresz

  • 16. Data: 2010-05-22 11:48:09
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Ale lakiery mierzy i dobiera się w "idealnym oświetleniu", najczęściej po
    > lightboxem. Dużo robisz takich zdjęć z ludźmi?

    Kurde, to nie ja się pytam o numerację skóry. Czepcie się płotu :)