eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie › Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
  • Data: 2013-02-06 17:37:06
    Temat: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Finalizując projekt telefonu "retro" z modułem GSM w środku natknąłem
    się na jeszcze jeden problem.
    O ile bowiem wzmacniacz mikrofonowy okazał się zbędny (mikrofon
    elektretowy z minimalną liczną elementów zewnętrznych dostarcza
    dostatecznie dużego poziomu sygnału) o tyle wzmacniacz słuchawkowy
    będzie raczej nieodzowny.

    Powody są następujące:

    1) Raczej za mała głośność. W cichym pokoju całkiem komfortowo się
    rozmawia przy maksymalnym (programowym) ustawieniu głośności, jednak
    wystarczy drobny hałas w tle i już trzeba będzie się wsłuchiwać.
    Przydałaby się pewna rezerwa mocy.

    2) Pojawia się dosyć dziwna sytuacja. Mianowicie linia pełniąca funkcję
    wyjścia audio modułu jest jednocześnie wyłącznikiem modułu. Niby wkładka
    jest podłączona przed kondensator elektrolityczny 10uF (i klucz CD4066),
    a jednak zdarzają się pewne przypadki niestabilnego działania.
    Mianowicie parę razy już zdarzyło mi się, że po podniesieniu słuchawki
    celem odebrania połączenia przychodzącego, gdy klucz podłączył słuchawkę
    do kondensatora, nie usłyszałem niczego. Wydaje mi się, że problem
    występuje jedynie na oryginalnej słuchawce o rezystancji 150 omów. Po
    wymienieniu jej na W66 (250 omów) wszystko zdawało się być w porządku.
    W66 jest jednak ciut za duża...
    Przydałoby się więc, żeby wejście wzmacniacza było widziane przez moduł
    jako duży opór. Chyba, że coś innego może być powodem takiego zachowania?

    3) Na wejście wzmacniacza chcę też podawać (przez drugi klucz CD4066)
    sygnał 425 Hz (dialtone) generowany przez Atmegę. Tutaj wzmacniacz
    będzie nieodzowny, bo przecież bezpośrednio do uC słuchawki nie podłączę...

    Możecie mi polecić jakiś scalak pracujący przy niskim napięciu zasilania
    (3,6V) albo zaproponować jakieś proste rozwiązanie na tranzystorach,
    które będzie najbardziej odpowiednie w tej sytuacji?