  • 11. Data: 2014-03-23 19:55:00
    Temat: Re: Wzmacniacz GSM
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-23 13:03, Trybun pisze:
    > Jednak sprzedają takie urządzenie nie tylko jacyś tam sprzedawcy na
    > aukcjach, a całkiem poważne firmy, choćby "Dipol".
    > Rozumiem że gdyby chodziło jakiejś dużej mocy nadajniki, które mogą
    > powodować zamieszanie w eterze, ale tu chodzi o sprzęt do użytku
    > wewnątrz domowego.

    Antyradary też są sprzedawane i co? Wolno używać?

  • 12. Data: 2014-03-23 20:00:57
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-03-23 11:49, Poldek pisze:
    > Jeżeli nie posiadasz wykupionej koncesji na dane pasmo i obszar,
    > pozwolenia radiowego i całej papierologii (a nie posiadasz, bo nie
    > możesz posiadać), to nadajesz nielegalnie i narażasz się na spore kary.
    Bez jaj.
    Czy posiadając router bezprzewodowy, albo nawet dowolny sprzęt z
    bluetooth też nadaję nielegalnie??
    Jacek

  • 13. Data: 2014-03-23 20:28:28
    Od: Tomasz Sałajczyk <s...@n...konto.pl>

    W dniu 2014-03-23 20:00, Jacek pisze:
    > Bez jaj.
    > Czy posiadając router bezprzewodowy, albo nawet dowolny sprzęt z
    > bluetooth też nadaję nielegalnie??

    Nadajesz legalnie bo to pasma nielicencjonowane (pomijam moc nadajnika
    bo to też jest ustawowo regulowane). Odwrotnie jak GSM :)

    --
    Serwery są przeciążone...
    Prosimy spróbować ponownie za chwilę...

  • 14. Data: 2014-03-23 21:35:53
    Od: K <...@...c>

    W dniu 23-03-2014 18:01, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "K" <...@...c>

    > To jest femtokomórka, czyli taka wysunięta stacja bazowa.

    pierdolisz...

  • 15. Data: 2014-03-23 21:45:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 21:35:53 +0100, K napisał(a):

    > pierdolisz...

    Ładną sobie laurkę wystawiasz. A on akura ma rację, to jest femtokomórka
    http://en.wikipedia.org/wiki/Femtocell
    i mnóstwo sieci takie coś udostępnia:
    http://shop.vodafone.co.uk/shop/mobile-accessories/s
    ure-signal

    To samo może być nawet wbudowane w sam telefon komórkowy i wtedy nazywa się
    UMA.

    Wzmacniacz sygnału wzmacnia istniejący sygnał stacji bazowej, femtocelka
    generuje takowy od zera

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 16. Data: 2014-03-24 09:42:44
    Od: K <...@...c>

    W dniu 23-03-2014 21:45, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > UMA.
    >
    > Wzmacniacz sygnału wzmacnia istniejący sygnał stacji bazowej, femtocelka

    waldku, ironii nie wyczułeś.

  • 17. Data: 2014-03-27 11:10:23
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Trybun wrote:

> [...]
    > Rozumiem że gdyby chodziło jakiejś dużej mocy nadajniki, które mogą
    > powodować zamieszanie w eterze, ale tu chodzi o sprzęt do użytku

    Samochody, motocykle też sprzedają duże, poważne firmy w świetle białego
    dnia. Nie pytają kupującego, czy posiada prawo jazdy.
    Mało tego, nawet przy rejestracji zakupionego pojazdu nikt nie pytał
    mnie, czy mam prawo jazdy, a nie nie miałem. Mimo tego jazda po drodze
    publicznej własnym, legalnie zarejestrowanym samochodem bez ważnego
    prawa jazdy jest nielegalna i grozi karami.

  • 18. Data: 2014-03-27 11:22:24
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Jacek wrote:
    > Bez jaj.
    > Czy posiadając router bezprzewodowy, albo nawet dowolny sprzęt z
    > bluetooth też nadaję nielegalnie??
    > Jacek

    Pasomo 2,4 GHz (czyli to, na którym nadaje zwykłe domowe WiFi) jest
    pasmem uwolnionym do nadawania bez licencji. Oczywiście moce nadawania,
    poziom emitowanych zakłóceń są ściśle określone i urządzenia muszą
    mieścić się w normach.
    Ale ten zakres to jest akurat wyjątek. Inne zakresy częstotliwości są
    licencjonowane. Np. aby nadawać na częstotliwości typowego GSM 900 MHz
    trzeba najpierw wziąć udział w przetargu organizowanym przez Prezesa
    UKE, wygrać go, wpłacić ciężkie pieniądze liczone w setkach milionów zł
    za koncesję i już można zacząć budować sieć nadajników. Między innymi za
    to się buli taką ciężką kasę za koncesję, że UKE zapewnia
    koncesjonariuszowi wyłączność na danym obszarze na dane pasmo. Czyli
    nikt inny nie może nadawać i zakłócać w tym paśmie.
    Zupełnie inna sprawa to jakość urządzeń sprzedawanych na allegro i temat
    zakłóceń emitowanych przez takie urządzenia w innych zakresach, niż
    zakres działania tego urządzenia. Np. tzw. "wzmacniacz GSM" wzmacnia
    komuś sygnał w ogródku, ale ponieważ jest tani i badziewny i w związku z
    tym nie przetestowany jak należy, to sieje zakłóceniami w paśmie, na
    którym porozumiewają się kontrolerzy lotów z samolotami podchodzącymi do
    lądowania na Okęciu... Możliwości jest więcej - służby ratunkowe,
    Policja, wojsko, meteorologia, systemy alarmowe itd.
    W eterze musi być porządek, bo inaczej może być niemiło.

  • 19. Data: 2014-03-28 22:27:00
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-03-23 15:09, K pisze:

    > no jezeli jestes wlasnie na skraju takiego pasma i takie chcesz
    > wzmocnic to bedzie dzialac. tylko pytanie jak, bo rozpietosc cenowa
    > tego typu zabawek jest spora.
    > jak masz mozliwosc zwrotu, a kupujac przez net masz taka mozliwosc, to
    > wez i sprawdz.

    No właśnie - jak... Przydałby się na grupie ktoś kto z tym praktykował.

    Nie, to nie dla mnie - raczej wolałbym jechać do Pekinu czy Tajpej po
    urządzenie niż wdawać się w procedury zakupów ze zwrotami na Allegro..

  • 20. Data: 2014-03-28 22:27:17
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-03-23 15:40, masti pisze:

    > bo musisz mieć licencję operatorską. Nie ma czegoś takiego jak fale
    > radiowe we własnym domu chyba, że jest on klatką Faradaya

    Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to do jeszcze niedawna było to w pełni
    legalne, i nie było potrzeby pytanie o zdanie operatora.