  • 1. Data: 2014-03-23 10:26:52
    Temat: Wzmacniacz GSM
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim sprzętem? To jakaś do niczego
    nieprzydatna zabawka czy naprawdę działa i wzmacnia sygnał?

    http://allegro.pl/komplet-wzmacniacz-repeater-gsm-2-
    anteny-450m2-i4044488410.html

    Znajomy ma podobny wzmacniacz i on naprawdę działa, ale on zapłacił za
    niego prawie 6 000zł.

  • 2. Data: 2014-03-23 10:37:09
    Temat: Re: Wzmacniacz GSM
    Od: K <...@...c>

    W dniu 23-03-2014 10:26, Trybun pisze:
> [...]
    anteny-450m2-i4044488410.html

    > Znajomy ma podobny wzmacniacz i on naprawdę działa, ale on zapłacił za

    1. bo cena zalezy m.in. od pasm(a) w ktorym dziala. ten ktory podales,
    dziala tylko w jednym.
    2. uzywanie czegos takiego jest nielegalne, chyba ze sprzeda ci to operator.
    3. orange ma w ofercie cos takiego w abonamencie, ale dziala na troche
    innej zasadzie: zrodlem jest internet.

  • 3. Data: 2014-03-23 11:49:22
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Trybun wrote:
> [...]
    anteny-450m2-i4044488410.html

    > Znajomy ma podobny wzmacniacz i on naprawdę działa, ale on zapłacił za

    Jeżeli nie posiadasz wykupionej koncesji na dane pasmo i obszar,
    pozwolenia radiowego i całej papierologii (a nie posiadasz, bo nie
    możesz posiadać), to nadajesz nielegalnie i narażasz się na spore kary.

  • 4. Data: 2014-03-23 13:02:50
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-03-23 10:37, K pisze:

> [...]
    > operator.
    > 3. orange ma w ofercie cos takiego w abonamencie, ale dziala na troche

    Ale będzie skutecznie działał w tym paśmie GSM 900Mhz?
    W jakim sensie nielegalne, dlaczego w swoim własnym domu czy zakładzie
    pracy nie wolno mi wzmocnić sygnału telefonii komórkowej?

  • 5. Data: 2014-03-23 13:03:25
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-03-23 11:49, Poldek pisze:

> [...]
    > pozwolenia radiowego i całej papierologii (a nie posiadasz, bo nie
    > możesz posiadać), to nadajesz nielegalnie i narażasz się na spore kary.

    Jednak sprzedają takie urządzenie nie tylko jacyś tam sprzedawcy na
    aukcjach, a całkiem poważne firmy, choćby "Dipol".
    Rozumiem że gdyby chodziło jakiejś dużej mocy nadajniki, które mogą
    powodować zamieszanie w eterze, ale tu chodzi o sprzęt do użytku
    wewnątrz domowego.

  • 6. Data: 2014-03-23 15:00:39
    Od: on <o...@o...no>

    Bo sprzedawać wolno. Nie wolno używać, jeśli nie uzyska się pozwolenia
    radiowego. Każde urządzenie nadawcze pracujące w paśmie chronionym
    wymaga takiego pozwolenia.
    Za używanie urządzeń nadawczych bez wymaganego pozwolenia jest do 2 lat
    odsiadki i nie ma tam nic o małych, czy dużych mocach...

    I jeszcze informacja z UKE:
    http://www.uke.gov.pl/szkodliwe-wzmacniacze-gsm-1302
    8

  • 7. Data: 2014-03-23 15:09:48
    Od: K <...@...c>

    W dniu 23-03-2014 13:02, Trybun pisze:

    > Ale będzie skutecznie działał w tym paśmie GSM 900Mhz?
    > W jakim sensie nielegalne, dlaczego w swoim własnym domu czy zakładzie
    > pracy nie wolno mi wzmocnić sygnału telefonii komórkowej?

    no jezeli jestes wlasnie na skraju takiego pasma i takie chcesz wzmocnic
    to bedzie dzialac. tylko pytanie jak, bo rozpietosc cenowa tego typu
    zabawek jest spora.
    jak masz mozliwosc zwrotu, a kupujac przez net masz taka mozliwosc, to
    wez i sprawdz.

  • 8. Data: 2014-03-23 15:40:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 23 Mar 2014 13:02:50 +0100 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > W jakim sensie nielegalne, dlaczego w swoim własnym domu czy zakładzie
    > pracy nie wolno mi wzmocnić sygnału telefonii komórkowej?

    bo musisz mieć licencję operatorską. Nie ma czegoś takiego jak fale
    radiowe we własnym domu chyba, że jest on klatką Faradaya

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2014-03-23 18:01:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "K" <...@...c>

    > 3. orange ma w ofercie cos takiego w abonamencie, ale dziala na troche
    > innej zasadzie: zrodlem jest internet.

    To jest femtokomórka, czyli taka wysunięta stacja bazowa.

  • 10. Data: 2014-03-23 18:04:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Ale będzie skutecznie działał w tym paśmie GSM 900Mhz?

    W jakimś paśmie będzie działał bo to mały BTS jest

    > W jakim sensie nielegalne, dlaczego w swoim własnym domu czy zakładzie
    > pracy nie wolno mi wzmocnić sygnału telefonii komórkowej?

    Bo to zastrzeżone dla operatora pasmo.