  • 1. Data: 2011-02-23 12:25:01
    Temat: Wyzwalacz radiowy - problem
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    zakupiłem radiowy wyzwalacz lamp RF-602 i mam problem.

    Używałem wcześniej wyzwalania przez PC i lampy wyzwalały się bez
    problemu - stare lampy na 220V, 2 połączone przewodami PC.
    Fakt że działały z innym aparatem, ale nie chcę spalić tego (20D), bo
    napięcie jakie mi się udało zaobserwować (przez ułamek sekundy)
    dochodziło prawie do 200V - ale ten pomiar jest zawodny, bo za duża
    jest "bezwładność" układu.
    Uciąłem końcówki wtyczek PC i zamontowałem gniazdko jack - po zwarciu
    w tym gniazdku lampy błyskają. Po podłączeniu wyzwalacza - wyzwalając
    przyciskiem test, jaki i aparatem - lampy nie błyskają.

    W czym może być problem???

    Lamp używam do doświetlania tła i wyzwalania innych lamp. Dużym plusem
    była cena (15 zł za obie) jak i to że nie trzeba baterii do nich
    (220V). Spełniają idealnie swoje zadanie.
    Kable mi przeszkadzają, dlatego kupiłem wyzwalacz radiowy.

    Oczywiście wyzwalacz działa idealnie z lampami studyjnymi - nie
    zauważyłem jakiś problemów.

    Jak inaczej można rozwiązać ten problem, bo nie mam już pomysłów.

    Pozdrawiam
    Les

  • 2. Data: 2011-02-23 13:11:34
    Temat: Re: Wyzwalacz radiowy - problem
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    RF 602 przewidziany jest do pracy z napięciem nie przekraczającym 18V.
    Podejżewam, że masz uszkodzony odbiornik.

  • 3. Data: 2011-02-23 14:38:40
    Od: Les <s...@p...fm>

    On 23 Lut, 14:11, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > RF 602 przewidziany jest do pracy z napi ciem nie przekraczaj cym 18V.
    > Podej ewam, e masz uszkodzony odbiornik.

    To dlaczego nadal wyzwala lampy studyjne z wejściem na jacka???

    Pozdrawiam
    Les

  • 4. Data: 2011-02-23 17:37:34
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 23, 9:38 am, Les <s...@p...fm> wrote:

    > To dlaczego nadal wyzwala lampy studyjne z wejściem na jacka???

    Lampy starego typu, moga wymagac dluzszego sygnalu synchronizacyjnego.
    Sprawdz specyfikacje.

    veri

  • 5. Data: 2011-02-23 17:59:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2011-02-23 13:25, Les pisze:
    > W czym może być problem???
    >
    > Lamp używam do doświetlania tła i wyzwalania innych lamp.

    A te inne lampy mają jacka? Czy to jakiś studyjny sprzęt?
    Sam używa do doświetlania tła takiej rosyjskiej lampy na 220V, która ma
    właśnie wtyczkę PC. Tą archaiczną lampę podłączyłem pod zwykłą, tanią
    fotocelę. Aparat podłączam pod lampę studyjną której błysk wyzwala tego
    starocia. Działa to bardzo fajnie.

    A skoro jesteśmy przy rozmowie o kilku źródłach światła, mam takie
    pytanie. Czy znacie jakiś fotografów którzy zbudowali świetne portfolio
    przy użyciu jednej lampy.
    Wiem że jednego źródła światła używa Roger Ballen. Podobnie jest z
    Jeanloup Sieff czy Helmutem Newtonem.
    Macie jakieś inne typy?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 6. Data: 2011-02-23 18:59:56
    Od: "Marek" <g...@w...pl>

    >Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    rh.googlegroups.com....
    >Witam,
    >zakupiłem radiowy wyzwalacz lamp RF-602 i mam problem.

    >Oczywiście wyzwalacz działa idealnie z lampami studyjnymi - nie
    >zauważyłem jakiś problemów.

    Czyli jest tak, że masz wszystko poustawiane i:
    - podłączasz do odbiornika lampę profesjonalną, naciskasz test na nadaniku
    lub odbiorniku - działa
    - odłaczasz lampę profesjonalną i podłączasz starą, naciskasz test - nie
    dziala?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2011-02-23 20:05:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 23.02.2011 18:59, cichybartko wrote:

> [...]
    > przy użyciu jednej lampy.
    > Wiem że jednego źródła światła używa Roger Ballen. Podobnie jest z

    David Hamilton zwykle tylko zastane, ale nie wiem czy się liczy :)

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 8. Data: 2011-02-23 21:30:33
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > Podej ewam, e masz uszkodzony odbiornik.

    To dlaczego nadal wyzwala lampy studyjne z wejściem na jacka???

    Jeżeli nadal - to o'k.
    Jeżeli stare lampy mają wyższe napięcie - może dochodzić do przebicia, które
    wbrew pozorom nie musi być destrukcyjne (przynajmniej nie od razu).

  • 9. Data: 2011-02-23 22:46:11
    Od: robertar <r...@w...pl>

    Witam,
    Dnia 23 Lut, 18:37, Zygmunt Dariusz napisał:

    > Lampy starego typu, moga wymagac dluzszego sygnalu synchronizacyjnego.

    W odniesieniu do lamp z wysokim napięciem na stopce nie spodziewałbym
    się dużych opóźnień, z uwagi na niewielką ilość elementów konieczną
    do wyzwolenia błysku. Uważam wręcz, że po zwarciu styków stopki, lampy
    te szybciej są wyzwalane niż nowoczesniejsze (oparte na tyrystorach
    lub tranzystorach IGBT) modele.

    Les, miałem kiedyś problem z połączeniem dwóch jednakowych modeli lamp
    Fil. Okazało się, że polaryzacje na stopkach obu lamp były odwrotne -
    w jednej środkowy styk był podłączony do dodatniego bieguna, w drugiej
    - do ujemnego. Pojedyńczo obie lampy działały bez zarzutu. Po
    złączeniu ich, powstały zestaw nie chciał odpalać. Pomogła dopiero
    zmiana polaryzacji jednej z lamp. Piszesz, że Twoje lampy działają po
    złączeniu, ale tę polaryzację, mimo wszystko bym sprawdził. Oczywiście
    należy pamiętać o tym, że lampy tego typu, nawet po odłączeniu
    napięcia sieciowego posiadają elementy pozostające pod napięciem
    powyżej 300V, grożącym porażeniem.
    Zanim jednak ponownie podłączysz te lampy do odbiornika upewnij się
    czy aby na pewno jest on przystosowany do pracy z lampami o wysokim
    napięciu na stopce.
    Może być tak, że Twój odbiornik jeszcze działa, ponieważ po prostu
    masz szczęście - niewykluczone, że po którymś z nastepnych podłączeń
    urządzenie to ulegnie uszkodzeniu.
    Na Twoim miejscu rozważyłbym zakup fotoceli - radiowo odpalałbym lampy
    studyjne, zaś fotocela uruchamiałaby lampy oswietlające tło.

    Pozdrawiam
    Robertar

  • 10. Data: 2011-02-24 10:12:42
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    1g2000prd.googlegroups.com...

    > To dlaczego nadal wyzwala lampy studyjne z wejściem na jacka???
    Może spróbuj jeszcze zmienić biegunowość połączeń
    w gniazdku jack.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl