  • 1. Data: 2011-02-21 09:54:52
    Temat: wybor obiektywu do 60d
    Od: doomspawn <s...@a...asf>

    Witam

    Mam w planach zakup lustrzanki canon eos 60d, tylko stoje przed
    dylematem wyboru obiektywu. Oczywiscie chodzi mi o jakis zamiennik kita.
    Cena? Max 1500-2000, no ale jakby było cos dobrego troche drozej, to tez
    bym sie zdecydowal. Dobrze jakby miał stabilizacje. No, ale
    najwazniejsza jest jakosc.

    Moge prosic o jakies propozycje?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-21 10:43:54
    Temat: Re: wybor obiektywu do 60d
    Od: John Smith <u...@e...net>

    doomspawn napisał(a):
> [...]
    > Cena? Max 1500-2000, no ale jakby było cos dobrego troche drozej, to tez
    > bym sie zdecydowal. Dobrze jakby miał stabilizacje. No, ale

    Trochę drożej:
    17-55/2.8 - świetna jakość, światło
    15-85 - bardzo uniwersalny zakres (jeśli ma być jeden i podróżny)

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2011-02-21 11:45:12
    Od: Konrad K <l...@...pl>

    W dniu 2011-02-21 11:43, John Smith pisze:

    > Trochę drożej:
    > 17-55/2.8 - świetna jakość, światło
    > 15-85 - bardzo uniwersalny zakres (jeśli ma być jeden i podróżny)

    Gwoli dopowiedzenia - oba powyższe to Canony. Pierwszy zakres mają też
    godne zainteresowania: Sigma 17-50 mm f/2.8 OS HSM, która jest kilkaset
    PLN tańsza oraz sporo tańszy Tamron 17-50 mm f/2.8 VC.

    Obok Canona 15-85 popatrz też na Sigmę 17-70 mm F2.8-F4.0 DC MACRO OS HSM:

    http://optyczne.pl/181.1-Test_obiektywu-Sigma_17-70_
    mm_f_2.8-4.0_DC_Macro_OS_HSM_Wstęp.html

  • 4. Data: 2011-02-21 12:50:50
    Od: doomspawn <s...@a...asf>

    On 2011-02-21 12:45, Konrad K wrote:

> [...]
    > PLN tańsza oraz sporo tańszy Tamron 17-50 mm f/2.8 VC.
    >
    > Obok Canona 15-85 popatrz też na Sigmę 17-70 mm F2.8-F4.0 DC MACRO OS HSM:

    17-55 troche za drogi bo widze, ze ponad 3000. Natomiast 15-85 z tego co
    czytalem prezentuje sie dosc ciekawie, zawsze to troche wiecej mm,
    tymbardziej, ze poki co nie planuje zakupu tele. Odnosnie Sigm i
    Tamronow slyszalem rozne opinie, ze maja problemy z ostroscia (lapia ja
    za/przed punktem), chociaz ta Sigma 17-70 tez wyglada ciekawe. Tylko co
    z ta ostroscia? Tymbardziej, ze w 60d nie ma juz mikroregulacji ostrosci.

  • 5. Data: 2011-02-21 14:34:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-21 10:54, doomspawn pisze:
    > Mam w planach zakup lustrzanki canon eos 60d

    Jeśli masz jeszcze w planach, to zmień plany. Seria 7/60/550/600d jest
    dość nieudana z powodu kiepskiej matrycy (ani dynamiki, ani małych
    szumów, ani rozdzielczości).

    --
    pozdrawia Adam
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się

  • 6. Data: 2011-02-21 14:42:43
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Jeśli masz jeszcze w planach, to zmień plany. Seria 7/60/550/600d jest
    > dość nieudana z powodu kiepskiej matrycy (ani dynamiki, ani małych szumów,
    > ani rozdzielczości).

    Kurcze! Ja mam 550D.

    Twoim zdaniem moj aparat ma kiepska matryce?

    A ja sie kurcze zachwycalem jej czuloscia i mala iloscia szumow!

    Polon

  • 7. Data: 2011-02-21 14:45:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Jeśli masz jeszcze w planach, to zmień plany. Seria 7/60/550/600d jest
    > dość nieudana z powodu kiepskiej matrycy (ani dynamiki, ani małych
    > szumów, ani rozdzielczości).

    No ale przecież nie samą matrycą robisz zdjęcia.
    Jeśli komuś zależy na świetnym odchylanym wyświetlaczu, przyzwoitym
    wizjerze, zgrabnym uchwycie, filmach, to co polecisz w zamian?

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 8. Data: 2011-02-21 14:46:10
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 21/02/2011 14:42, Polon wrote:

> [...]
    >
    > Kurcze! Ja mam 550D.
    >
    > Twoim zdaniem moj aparat ma kiepska matryce?
    >
    > A ja sie kurcze zachwycalem jej czuloscia i mala iloscia szumow!

    Pewnie dlatego, ze nie spedzasz kilku godzin dziennie robiac zdjecia
    tablic testowych i porownujac jest ze zdjeciami tablic testowych w
    internecie. ;)

    Kamil

  • 9. Data: 2011-02-21 15:03:07
    Od: Konrad K <l...@...pl>

    W dniu 2011-02-21 15:34, Janko Muzykant pisze:

    > Jeśli masz jeszcze w planach, to zmień plany. Seria 7/60/550/600d jest
    > dość nieudana z powodu kiepskiej matrycy (ani dynamiki, ani małych
    > szumów, ani rozdzielczości).

    Wydaje mi się, że jesteś zbyt kategoryczny w tej ocenie. Są jednak
    ludzie zadowoleni z tych aparatów i to nawet tacy, którzy wiedzą co to
    szum, MTF itd. :)

  • 10. Data: 2011-02-21 15:07:20
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "doomspawn" <> napisał w wiadomości ...

    > Mam w planach zakup lustrzanki canon eos 60d, tylko stoje przed dylematem
    > wyboru obiektywu. Oczywiscie chodzi mi o jakis zamiennik kita. Cena? Max
    > 1500-2000,

    za te pieniądze ja polecam 18-135 IS
    używam go z 50D, jakość wystarczająca jak na uniwersalnego
    spacer-zooma "do wszystkiego", IS się przydaje, waga OK :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz