-
11. Data: 2017-01-05 16:03:38
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze:
> Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:o4lgue$o2f$...@n...chmurka.net...
> W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
>>> 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
>>> czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.
>
>> A przy okazji sporo by się zmieniła geometria zawieszenia, czyli
>> zmiana zachowania tego samego pojazdu przy różnych wysokościach.
>> Bezboleśnie dla geometrii za to można podnosić sztywne mosty.
>> Ograniczają wtedy tylko wały napędowe, żeby nie wyskoczyły w
>> wieloklinu przy pełnym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba
>> dłuższe...
>
> Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami miec
> nadal kawal belki z przeswitem po staremu ?
>
> Terenowka to ma byc czy podskakiwacz do miasta ?
>
> J.
>
Zależy do czego budujesz wóz. Jeśli chcesz mieć możliwość jazdy w jak
najgłębszej koleinie, czyli maksymalizujesz prześwit, to albo niezależna
zawiecha, albo most portalowy, dodatkowo duuuże balony na felgach.
Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre kąty natarcia, zejścia,
rampowe, wtedy im wyżej, tym lepiej, niezależnie od wersji mostu.
I tak są budowane terenówki :)
--
viktorius
-
12. Data: 2017-01-05 19:59:34
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o4ln8a$qg1$...@n...chmurka.net...
W dniu 2017-01-05 o 15:12, J.F. pisze:
> Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
>>> Bezboleśnie dla geometrii za to można podnosić sztywne mosty.
>
>> Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami
>> miec
>> nadal kawal belki z przeswitem po staremu ?
>
>Zależy do czego budujesz wóz. Jeśli chcesz mieć możliwość jazdy w jak
>najgłębszej koleinie, czyli maksymalizujesz prześwit, to albo
>niezależna zawiecha, albo most portalowy, dodatkowo duuuże balony na
>felgach.
>Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre kąty natarcia, zejścia,
>rampowe, wtedy im wyżej, tym lepiej, niezależnie od wersji mostu.
>I tak są budowane terenówki :)
no widzialem takich ... na filmach z YT.
U nas chyba jednak problemy terenowek sa inne ?
J.
-
13. Data: 2017-01-05 20:32:44
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: "Hinek" <h...@f...pl>
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
>>
>>Ale jazda w terenie to przedewszystkim dobre kąty natarcia, zejścia,
>>rampowe, wtedy im wyżej, tym lepiej, niezależnie od wersji mostu.
>>I tak są budowane terenówki :)
>>
>
>no widzialem takich ... na filmach z YT.
>
>U nas chyba jednak problemy terenowek sa inne ?
>
???
To znaczy jakie?
Offroad i środowisko offroadowe ma się u nas dobrze.
--
Hinek
-
14. Data: 2017-01-05 20:39:03
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: "Hinek" <h...@f...pl>
Użytkownik "J.F." napisał
>>
>>Środek ciężkości.
>>
>
>
> W terenie nikt zap* nie bedzie,
>
>
Zmienisz zdanie na trawersach :]
--
Hinek
-
15. Data: 2017-01-06 12:45:01
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:586e1a1f$0$15205$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:
>>> Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
>>> mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
>>> sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w
>>> prawie terenowy.
>>> Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
>>> Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy
>>> np. samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem
>>> zdolnym do jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie
>>> Crossovery.
>
>> Środek ciężkości.
>
> W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez
> problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu.
>
> 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
> czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.
>
>
> J.
>
Ale przecie wnioskodawca nie pisał o przerabianiu auta na pojazd
specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych.
Auto ma być normalne, ma mieć tylko zwiększony prześwit a także
spokojnie przechodzić tzw test łosia.
-
16. Data: 2017-01-10 01:01:12
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: adam <a...@a...pl>
W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze:
> Ale przecie wnioskodawca nie pisał o przerabianiu auta na pojazd
> specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych.
> Auto ma być normalne, ma mieć tylko zwiększony prześwit a także
> spokojnie przechodzić tzw test łosia.
Samo podniesienie karoserii guzik da. Nawet jak podniesiesz o pół metra,
to półośki, belki i inne elementy pozostaną w tym samym miejscu i
prześwit się nie zmieni.
Z budą podniesioną o 20 cm testu łosia nie przejdziesz, co najwyżej test
żółwia.
Podnosi się zwykle o 2 - 3 cale, chodzi o danie miejsca na większe koła
i większy ruch (wykrzyże) kół na nierównościach.
-
17. Data: 2017-01-11 09:38:29
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-10 o 01:01, adam pisze:
> W dniu 2017-01-06 o 12:45, Trybun pisze:
>
>> Ale przecie wnioskodawca nie pisał o przerabianiu auta na pojazd
>> specjalny, czyli taki do poruszania tylko po drogach nie utwardzonych.
>> Auto ma być normalne, ma mieć tylko zwiększony prześwit a także
>> spokojnie przechodzić tzw test łosia.
>
> Samo podniesienie karoserii guzik da. Nawet jak podniesiesz o pół
> metra, to półośki, belki i inne elementy pozostaną w tym samym miejscu
> i prześwit się nie zmieni.
> Z budą podniesioną o 20 cm testu łosia nie przejdziesz, co najwyżej
> test żółwia.
> Podnosi się zwykle o 2 - 3 cale, chodzi o danie miejsca na większe
> koła i większy ruch (wykrzyże) kół na nierównościach.
>
W terenówkach także o zwiększone możliwości brodzenia.
Podnoszenie prześwitu sam przerabiałem. Niby takie nic, wymiana opon z
195/55/15 na 195/65/15 a od tego czasu ani razu nie zdarzyło mi się
zahaczyć podwoziem o podłoże. Właściwie to nie widzę innej możliwości
zwiększenia prześwitu poza wymiana opon na większe.
-
18. Data: 2017-01-12 14:47:15
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2017-01-05 o 14:37, r...@k...pl pisze:
>
> Citroen ogranicza prędkość przy maks. podniesieniu bodajże do 40km/h.
> Później automatycznie zawieszenie opuszcza się.
>
Przy max i min wysokości zawieszenia ograniczenie jest do 10km/h. Przy
ustawieniu średnio-wysokim jest 40km/h.
A podczas jazdy z prędkością ponad 110km/h dodatkowo obniża troszkę, a
podczas jazdy po słabej drodze podnosi troszkę.
Całkiem sprytnie do działa i do tego ustrojstwo trwałe...
Doświadczam tego codziennie :)