  • 11. Data: 2012-05-10 12:39:04
    Temat: Re: Wyprzedajcie dalej debile !
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    On 10/05/2012 08:26, anacron wrote:

    >I jeszcze uratował byś po drodze niemowlę z płonącego budynku robiąc
    >przy tym salto w tył i lądując z telemarkiem na dachu tej ciężarówki
    >jadącej dalej.
    >Teoretyków nigdy nie brakuje, a kiedy przychodzi co do czego, to
    >większość ludzi panikuje z pełnymi gaciami i tyle.

    Faktem jest ze miejsca na zatrzymanie lub inne manewry bylo od ch*.

    Ale widac spotkalo sie dwoch Megrimsow, jeden "ja zawsze wyprzedzam",
    drugi "ja nigdy nie ustepuje" , obaj troche za szybko, no i skutki
    widac :-)

    J.

  • 12. Data: 2012-05-10 14:48:46
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    > Thu, 10 May 2012 09:26:34 +0200, anacron

    > ...w prawym ręku trzymając hotdoga, w lewym IceTea, dużym palcem lewej
    > nogi
    > drapiąc się w prawe udko? :P

    jak taki zdolniacha to nie drapiac w udko tylko ucho ;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 13. Data: 2012-05-10 18:52:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 10 May 2012 07:16:18 +0000 (UTC), Aneta wrote:

    > Kurwa, trzeba śmierci, żeby się kurwa ktoś nauczył ?
    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=vARCZ_8bjIw

    Swoją drogą to jest ciekawe zjawisko, że często do zderzenia czołowego
    dochodzi w miejscu gdzie 3 samochody obok siebie by się zmieściły.

    Wyprzedzający zamiast przytulić się do wyprzedzanego, to próbuje uciekac go
    lewej, zderzając się tam z jadącym z przeciwka.

    Widać to na wielu filmach na YT z czołówkami, sam też widziałem na żywo
    taki manewr (nie będę pokazywał placem ;P) i wygląda tak, że tego
    wyjeżdżającego na czołówkę, irracjonalnie ciągnie w lewo zamiast w prawo.

    Warto o tym pamiętać i sobie w głowie poukładać, na okoliczność gdyby się
    komuś zdarzyło uczestniczyć w takiej imprezie w którejkolwiek z ról.

    Ciekawe dlaczego tak jest? Wyprzedzający czuje się winny i próbuje uciec z
    drogi?

  • 14. Data: 2012-05-10 19:06:01
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 10 May 2012 12:09:20 +0200, Grejon <g...@g...com> wrote:

    >Bo podkulił nogi.

    10/10 :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2012-05-11 00:01:15
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-10 18:52, Tomasz Pyra wrote:
    > Warto o tym pamiętać i sobie w głowie poukładać, na okoliczność gdyby się
    > komuś zdarzyło uczestniczyć w takiej imprezie w którejkolwiek z ról.

    Każdy rozsądny kierowca w takim wypadku po prostu hamuje, niezależnie czy
    to on ma pierwszeństwo czy ten drugi. Tu ani jednemu, ani drugiemu się
    nawet nie właczyło ani na chwilę, że jednak mogą zwolnić.

    Może ze trzy dni temu widziałem taką sytuację właśnie, jadę sobie drogą i
    przede mną wyjechał z podporządkowanej samochód, w środku dwóch dresów,
    koła jakieś jakby krzywe, opony mocno wystające za obrys auta, takich od
    razu wiadomo, że trzeba unikać, za następną krzyżówką oczywiście musiał
    wyprzedzić busa, który był jeszcze przed nami, mimo zupełnego braku
    widoczności (zakręty, krzaki). Z naprzeciwka wyleciało auto i gdyby nie
    trzeźwy umysł kierowcy z przeciwległego kierunku który niemal się
    zatrzymał to by było bum.
    Dresiarnia już taka bywa, oni nie hamują, nie mają stopu w swoich
    móżdżkach. To ich zdecydowanie przerasta. Tu na filmie się nie zrozumieli
    zdecydowanie, ale przede wszystkim obydwa nie hamowali!

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 16. Data: 2012-05-11 00:35:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 11 May 2012 00:01:15 +0200, dominik wrote:

    > Każdy rozsądny kierowca w takim wypadku po prostu hamuje, niezależnie czy
    > to on ma pierwszeństwo czy ten drugi. Tu ani jednemu, ani drugiemu się
    > nawet nie właczyło ani na chwilę, że jednak mogą zwolnić.

    Ogólna niemoc w nagłej sytuacji stresowej - tzw. nogi z waty.
    Skutkuje albo brakiem działania, albo słabym i powolnym działaniem.

    Podobno normalna reakcja u 80% ludzi w przypadku nagłego zagrożenia życia i
    to niezależnie czy za kierownicą czy w jakiejkolwiek innej sytuacji, po
    prostu włącza się tryb apatyczny.

    U mnie mam nadzieje nie działa, przynajmniej jakoś do tej pory zawsze
    walczyłem do końca, chociaż jakiś wielkich zagrożeń to dużo nie miałem.

  • 17. Data: 2012-05-11 02:11:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 10:28:45 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    > Teoretyków nigdy nie brakuje, a kiedy przychodzi co do czego, to
    > większość ludzi panikuje z pełnymi gaciami i tyle.

    Problem w tym, że kiedy sie prowadzi nie 'czuje' sie czasu jaki mija od
    zauwazenia do decyzji ;)

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2012-05-11 03:11:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-11 00:35, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >
    > U mnie mam nadzieje nie działa, przynajmniej jakoś do tej pory zawsze
    > walczyłem do końca, chociaż jakiś wielkich zagrożeń to dużo nie miałem.

    Ale to nie była sytuacja zagrożenia życia od początku, a tu kierowcy ani
    noga nie drgnęła choćby przez chwilę. Kierowca vana owszem rozmyślił się z
    wyprzedzania, ale też nie zrobił tego zbyt zdecydowanie.
    Normalnie w takiej sytuacji daje się po heblach i albo chowa za
    wyprzedzany pojazd, albo daje więcej czasu wyprzedzającemu. Moment w
    którym już wiadomo, że się przywali skutkuje innym zachowaniem - to wtedy
    kiedy obydwaj chcieli już w pobocze.

    Na szerokiej drodze jak widać, że z naprzeciwka jedzie coś bardzo wolnego
    i specjalnie po poboczu by go wyprzedzić, a samemu ma się to miejsce to
    wtedy inna sprawa, można wykazać się wyrozumiałością i zostawić więcej
    miejsca dla wyprzedzających. Tu jednak tak nie było. Ciężarówa jechała
    sobie bezstresowo, van źle wyliczył manewr wyprzedzania i nie wycofał w
    porę, a popierdalacz jeszcze gazu dodawał.

    Raz miałem taką sytuację właśnie, do zrobienia lewoskręt, naprzeciw sznur
    pojazdów do swojego lewoskrętu i cały pusty pas do jazdy na wprost,
    miasto, ograniczenie standardowe, decydując się na manewr widziałem zza
    tych samochodów daleko dach dresowozu, który oczywiście musiał popieprzać
    ile fabryka dała i w efekcie jak bym ostro nie dodał gazu to by we mnie
    przywalił. Jemu oczywiście ani przez myśl nie przeszło, żeby hamować, a
    był moment, że już kalkulował, czy walić w lewo czy w prawo.
    Jak dla mnie więc to po prostu cecha kierowcy-dawcy. Uważam, że normalna
    osoba hamuje po prostu, a nie jeszcze przyśpiesza. Nawet jak jest
    pierwszeństwo to nic nie pomoże na cmentarzu potem. Niestety dresiwa nie
    brakuje, a tym się należy i jak ich pas to niech się przeciwnik martwi w
    co przywalić. Pozostaje tylko współczuć pasażerom. Na filmie akurat nie
    widać, ale w normalnym życiu związek dresowozu, z takimi niebezpiecznymi
    manewrami jest dość oczywisty.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 19. Data: 2012-05-11 05:35:27
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-05-10 12:39, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Ale widac spotkalo sie dwoch Megrimsow, jeden "ja zawsze wyprzedzam",
    > drugi "ja nigdy nie ustepuje" , obaj troche za szybko, no i skutki widac

    Ale ja zawsze nie wyprzedzam.

  • 20. Data: 2012-05-11 11:33:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Arek wrote:

    > Koleś w busie musiał być w niezłym szoku, zamiast wracać, bo maił
    > miejsce, to ładował się na barierki, cholera wie po co.

    obaj kierownicy wykazali sie instynktem samobójcy...

    ja bym już dawno zwalniał widzą debila na moim pasie, a ten debil też
    powinien dać po hamulcach i wrócić na swój pas , bo widać ze jeszcze nawet
    nie zaczął dobrze wyprzedzać.