  • 1. Data: 2012-05-09 20:59:50
    Temat: antena helikalna do 1m
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    Witam, jaką polecacie?

    Ma być wysoka do 100cm - mam wysokie auto.
    Chciałem brać pirata ale w sklepie sprzedawca polecał sirio t3?.
    Jakie sa Wasze opinie?

    Teraz jezdze z jakimś chińskim kraftem , który wcisnęli mi do radia 2 lata
    temu - tak to jest jak się człowien nie zna.

    radio stabo 3001

    pozdr.

    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2012-05-09 21:23:40
    Temat: Re: antena helikalna do 1m
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości
    > Witam, jaką polecacie?
    >
    > Ma być wysoka do 100cm - mam wysokie auto.
    > Chciałem brać pirata ale w sklepie sprzedawca polecał sirio t3?.
    > Jakie sa Wasze opinie?

    Sirio zbiera całkiem nieźle, z kilkunastu kilometrów (stacjonarkę teścia
    słyszałem bez problemów z ponad 25 kilometrów), gorzej z nadawaniem - jakieś
    7 km to max. Poza tym, straszliwie gwiżdże, w związku z czym pochyliłem ją
    znacznie i dopiero tak da się jeździć z prędkościami autostradowymi, ale to
    zmnijesza znacznie zasięg. Jest dość gruba i sztywna, co może i jest zaletą
    (czasami), ale spreżyna w dolnej części mogłaby być bardziej elastyczna -
    przy walnięciu w gałąź wygnie się raczej dach, nie ona.
    Bardzo łatwo się stroi, po kilku pokręceniach śrubą udało mi się ustawić 1,1
    na skrajnych i 1,0 na 19 kanale.
    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2012-05-09 21:30:54
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-09 21:23, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > Sirio zbiera całkiem nieźle, z kilkunastu kilometrów (stacjonarkę teścia
    > słyszałem bez problemów z ponad 25 kilometrów), gorzej z nadawaniem -

    T3 i 7km? Tak wiem, a Triflex 5. Ach te wasz pomiary zasięgu. :)

  • 4. Data: 2012-05-09 21:32:27
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-09 20:59, uciu pisze:
    > Witam, jaką polecacie?
    >
    > Ma być wysoka do 100cm - mam wysokie auto.

    Do 100 cm załóż normalną antenę Sirio Omega 27, albo Lemm AT-900 i będą
    lepiej chodziły niż helikalne, a i nie będziesz miał gwizdów przy
    średnich i wyższych prędkościach.

  • 5. Data: 2012-05-09 21:38:50
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Do 100 cm załóż normalną antenę Sirio Omega 27, albo Lemm AT-900 i będą
    > lepiej chodziły niż helikalne, a i nie będziesz miał gwizdów przy
    > średnich i wyższych prędkościach.

    a jak chcesz lepsiejszą to Presidenta Washingtona
    albo Siro Carbonium ale troszkie dłuższa :)
    pzdr
    GL

  • 6. Data: 2012-05-09 21:40:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > T3 i 7km? Tak wiem, a Triflex 5. Ach te wasz pomiary zasięgu. :)

    Ach te wasze malkontenckie pierdolenia o niczym. Tak, 7 km w linii prostej,
    przy pionowym ustawieniu i po poprawnym zestrojeniu.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2012-05-09 21:41:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-09 21:38, glang pisze:

    > a jak chcesz lepsiejszą to Presidenta Washingtona
    > albo Siro Carbonium ale troszkie dłuższa :)

    Lepsza do 1m to Lemm_AT-550, chyba najlepsza antena do 1m jaka znam,
    Carbonium ma juz 1,1m a SuperCarbonium 1,4 więc obydwie przekraczają
    preferowana wysokość. Niech sobie poszuka rankingu anten, jest na kilku
    forach i poza paroma wyjątkami, moje doświadczenia potwierdzają
    kolejność tam podaną.

  • 8. Data: 2012-05-09 21:43:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-09 21:40, Yogi(n) pisze:
    > Ach te wasze malkontenckie pierdolenia o niczym. Tak, 7 km w linii
    > prostej, przy pionowym ustawieniu i po poprawnym zestrojeniu.

    Jasne, a wiesz ile % mocy tracisz przy SWR 2.0 i jak to się na zasięg
    przekłada? Oczywiście zakładam, że wiesz, iz na odbiór SWR nie ma
    kompletnie żadnego wpływu. Chociaż, z tego co piszesz można uznać, że
    nie masz zielonego pojęcia o antenach i realnych zasięgach. 7-8km
    zasięgu (mierzone na dwóch identycznych antenach, a nie z jednej strony
    gówno, a drugiej bat na 2m) to uzyskujesz na antenach w okolicach 1m.

  • 9. Data: 2012-05-09 21:49:47
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-05-09 21:41, anacron pisze:

> [...]
    > preferowana wysokość. Niech sobie poszuka rankingu anten, jest na kilku
    > forach i poza paroma wyjątkami, moje doświadczenia potwierdzają

    Mam carbonium i sirio omege 27 - przesiadlem sie moim zdaniem najlepszej
    anteny do mobila: president maryland.

    Wreszcie nie slysze szzzzyszzzzyszz w parkingach, a obydwie antenki daja
    rade - z przewaga carbonium.

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 10. Data: 2012-05-09 22:03:11
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > zasięgu (mierzone na dwóch identycznych antenach, a nie z jednej strony
    > gówno, a drugiej bat na 2m) to uzyskujesz na antenach w okolicach 1m.

    Odbierał mnie kuzyn, który mieszka ode mnie 7,07 km w linii prostej, antenę
    ma identyczną, nawet kupioną w jednej przesyłce. Radio zresztą też, auto
    tylko wyższe o jakieś 20 cm. Umówilismy się nawet na spotkanie poprzez CB,
    ja rozumiałem jego a on mnie. Po przekrzywieniu anteny zasięg spadł i już
    mnie nie słyszy (ale ja jego bez problemu). I co sie nie zgadza? Odległości,
    zasięg, rodzaje anten czy twoja zdolność do przyswajania informacji?

    --
    Yogi(n)