  • 31. Data: 2012-05-11 17:47:13
    Temat: Re: Wyprzedajcie dalej debile !
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 11 May 2012 17:39:04 +0200, J.F wrote:

    > Tak czy inaczej - najlepiej myslec przed wyprzedzaniem :-)

    No i jeszcze zapiąć odpowiedni bieg.
    Bo 2500rpm to nie są odpowiednie obroty przy wyprzedzaniu, nawet w dieslu
    co to ma momenty i inne takie ;).

    > No i apel do wyprzedzanych - naprawde, drobne zwolnienie znaczaco
    > skraca manewr, strata minimalna, a moze kiedys sami bedziecie
    > wyprzedzac.

    Zdjęcie nogi z gazu nie boli...
    A inna sprawa że ilość ludzi którzy będąc wyprzedzanymi przyspieszają
    (nawet bez zgadywania czy to złośliwość czy tylko bezmyślnośc i dzieje się
    bezwiednie) jest zatrważająca.

  • 32. Data: 2012-05-11 19:10:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 11 May 2012 19:11:47 +0200, Marek W. wrote:

    > Czy ty się słyszysz? Widzisz co napisałeś?

    Cytowałbyś jakoś jaśniej... :)

  • 33. Data: 2012-05-11 19:11:47
    Od: "Marek W." <l...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Czy ty się słyszysz? Widzisz co napisałeś? Uważasz, że ten kto zjedzie żeby
    uniknąć zderzenia (ratując życie) to idiota???
    Rozumiem, że uważasz że gdyby nadal jechał swoim pasem, niezważając na
    konsekwencje tego, w twoich oczach uchodziłby za wzór zdrowego rozsądku.

  • 34. Data: 2012-05-11 19:14:10
    Od: "Marek W." <l...@w...pl>

> [...]

    Rozumiem, że uważasz że gdyby nadal jechał swoim pasem, niezważając na
    konsekwencje tego, w twoich oczach uchodziłby za wzór zdrowego rozsądku.

    Sory za replay, w poprzednim poście źle wyciąłem cytat.

  • 35. Data: 2012-05-12 00:19:40
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-11 17:03, Tomasz Pyra wrote:
    > Kiedyś tam nawet orientacyjnie policzyłem i wychodzilo mi że hamowanie jest
    > szybszą opcją prawie do samego końca. Chociaż oczywiście zależy jaką
    > przewadę prędkości uda się uzyskać nad wyprzedzanym.

    Wyprzedzany tir ma ok. 16m. jedzie też max 90km/h, Ty przed wyprzedzeniem
    jedziesz za nim na ogonie, albo nawet widząc że zwalnia Ci się miejsce
    przyśpieszasz jeszcze przed wyprzedzeniem.

    > Hamulce w byle aucie ze 180km/h do 0 wyhamują w około 5s... A przyspieszyć
    > do takiej prędkości to wiadomo...

    Ale mowa o przyśpieszeniu 20-50 ponad owe 90km oraz o wyhamowaniu z tej
    prędkości do ok. 60kmh, kiedy to już w miarę szybko schowasz się za
    wyprzedzanym zestawem z 90kmh. Wychodzi więc jeszcze korzystniej.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 36. Data: 2012-05-12 01:38:57
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:

    > Bardzo wątpię żebym kiedykolwiek coś takiego napisał, zwłaszcza że google
    > twierdzą że ten wątek jest pierwszym w którym sobie na wzajem odpowiadamy
    > gdzie występuja słowo "pobocze".

    Ok. Masz rację. Pomyliło mi się z inną grupą na której też był imiennik
    Tomasz i teraz mi się źle skojarzyło.

    > Tak samo nigdy nie będę zwolennikiem opóźniania zjechania z drogi
    > wyprzedzającemu, bo takie "strazsonko" to akurat doskonale sobie zdaję
    > sprawę że może skończyć się takim przestraszeniem wyprzedzającego, że
    > skończy się to dzwonem.

    Jak gdy nie mam "parcia na gaz" to niemal zawszę będac wyprzedzanym zjeżdzam
    na prawo dla wyprzedzającego.

    Myślę że większość wypadków czołowych (na jezdni z pasem pobocza, awaryjnym)
    w których spece o ekspertyz wypadków orzekli że przyczyną wypadku była
    nadmierna prędkość (ciągła ich wymówka) to w rzeczywistości sądzę, że było
    nie zjechanie pojazdu z naprzeciwka na prawo.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 37. Data: 2012-05-12 13:39:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 May 2012, Bugatti wrote:

> [...]
    > nadmierna prędkość (ciągła ich wymówka) to w rzeczywistości sądzę, że było
    > nie zjechanie pojazdu z naprzeciwka na prawo.

    Usiłujesz zastosować ocenę "na chłopska logikę", zakładajac, że można od
    kogos wymagać złamania prawa (w sumie można, patrz dalej, ale dopiero
    kiedy już powstanie zagrożenie, a nie "dla wygody tamtego").
    A tu jest proste zdarzenie: jedna strona ewidentnie złamała prawo, druga
    co najwyżej za pózno zabrała się do jego przestrzegania :], ale nie
    złamała.
    Dopuszczenie, że winien jest ten kto (wczesniej) nie miał obowiazku
    (dopóki zagrożenie nie było bezposrednie, nie miał obowiazku zakładać
    że "tamten" uprze się na łamaniu prawa do oporu) i nie łamał prawa,
    skutkowałoby przyznaniem że prawo wolno łamać, że wolno "zmuszać"
    innych do nieprzestrzegania prawa.
    Skoro tak nie można, to winien jest wyprzedzajacy - na długo przed tym
    nim ten z przeciwka (na swoim pasie) powinien zapobiegać wypadkowi
    przez popełnienie wykroczenia, wyprzedzajacy powinien stać na hamulcu
    (albo własnie to on powinien być na poboczu).

    Dlatego takie jest orzeczenie, które Ci się nie podoba, czyli
    tresc odpowiedzi na pytanie: "co uniemożliwiło wyprzedzajacemu, który
    był zobowiazany do niespowodowania wypadku z prawidłowo jadacym z przeciwka,
    zapobieżenie wypadkowi".

    pzdr, Gotfryd