  • 41. Data: 2012-11-02 18:36:11
    Temat: Re: Wymuszenie pierwszeństwa
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Myjk wrote:

    > U nas też sobie radzą.

    I w Rosji też. Czasami. :) Ale statystyki wypadków w tych trzech
    krajach wyglądają inaczej z jakiegoś powodu. I jakoś w USA jest
    znacznie bezpieczniej, mimo iż na 300 milionów obywateli przypada 250
    milionów aut.

    > Tanie, z pewnością.

    Nie wydaje Ci się, że jest również dość bezpieczne? :)

    --
    Deflegmator

  • 42. Data: 2012-11-02 18:53:11
    Od: Bartas_M5 <B...@o...pl>

    > Dokładnie! To tak jakby stwierdzić, że każdy Polak to złodziej, a jak
    > złodziej to i pijak. Ja widzę, że większość jeździ wprost przeciwnie do
    > Twojego stwierdzenia.

    Sam jesteś pijak!!!!!

  • 43. Data: 2012-11-02 20:37:29
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=l9HkACJ5loo

    --
    Deflegmator

  • 44. Data: 2012-11-02 20:39:12
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    The_EaGle wrote:

    ń, skrzyżowanie równorzędne.

    > Rozwiązanie polegające na tworzeniu skrzyżowań równorzędnych
    > jest BARDZO DOBRE ale tam gdzie mamy do czynienia z do DOBRZE
    > OZNAKOWANYM skrzyżowaniem równorzędnym. Podczas gdy w naszych
    > warunkach połowa skrzyżowań jest oznaczona a połowa nie, do tego
    > dochodzą wyjazdy z posesji czy firm przypominające skrzyżowania i
    > tylko 3-4 przejeździe jesteś w stanie domyśleć się czy to co
    > minąłeś to było skrzyżowanie czy może wyjazd z jakiejś fabryki.

    Święte słowa. Typowy przykład:

    http://www.youtube.com/watch?v=9Tt3VGOcIk8&feature=w
    atch_response

    --
    Deflegmator

  • 45. Data: 2012-11-02 20:44:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-02 20:37, Deflegmator pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=l9HkACJ5loo

    Panie, jest skrzyżowanie, 40, "inne", znak informujący o równorzędności
    itd., a niektórzy jak widać.

  • 46. Data: 2012-11-02 21:08:15
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > Panie, jest skrzyżowanie, 40, "inne", znak informujący o
    > równorzędności itd., a niektórzy jak widać.

    Masz rację. Ale można by było to nieco lepiej zorganizować. Albo
    sieknąć po amerykańsku jebutne stopy dla każdej z równorzędnych z ulic
    i zlikwidować przynajmniej te "inne niebezpieczeństwa", albo uczynić
    ulicę, po której jedzie auto z kamerą, drogą z pierwszeństwem - bo tak
    by było IMO bardziej intuicyjnie.

    --
    Deflegmator

  • 47. Data: 2012-11-02 21:59:56
    Od: UnclePete <p...@i...waw.pl>

    > Zupełnie normalne skrzyżowanie :)

    Normalne, ale szczerze mówiąc jak przez niego przejeżdżam, odczuwam
    wewnętrzny niepokój i energicznie kręcę głową :))

  • 48. Data: 2012-11-02 23:15:01
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2012-11-02 15:05, Myjk pisze:
    > Fri, 02 Nov 2012 14:19:17 +0100, The_EaGle

    > :D~~
    >
    > Przepraszam, ale poległem. :))

    To znaczy że o tym nie widziałeś? :) Tak projektuje się też" zwalniacze
    "prędkości w terenach zbudowanych albo na zachodzie 2 pasy podczas
    remontu, gdzie często nie ma nawet ograniczeń prędkości. Wystarczy że
    lewy pas ma 2m szerokości :) "i jedź se szybciej jak umiesz" ;)

    > Wolniej to lepiej? Ja z tym wolniej to mam zawsze nieszczęście.
    W tych miejscach z reguły tak. Uliczki przy osiedlowe to nie miejsce na
    wyścigi. Tam masz jechać i rozglądać się na boki a nie jechać i dłubać
    przy radio.

> [...]
    > kolizja jaką miałem to dlatego, że jechałem "wolniej". 4x to w ogóle stałem
    > w miejscu (w tym raz żóna i jest to zarejestrowane:
    > http://youtu.be/fWa3DbHW3N4?hd=1 jakby co, to żonie po powrocie
    > powiedziałem, że mogła _przyśpieszyć_ zamiast być w "stanie permanentnego
    > zagrożenia" -- innmi słowy: spieprzać z linii strzału), 2x jechałem nie
    > prędzej jak 10/h. Tak sobie myślę, że wolniej się już chyba nie bardzo
    > dało. Z drugiej strony, z pewnością ani ja, ani żona (no, może w ostatniej
    > fazie przed kolizją), nie byliśmy w "stanie permanentnego zagrożenia", może

    Chylę głowę przed interpretacją zdarzeń... pogratulować tylko...

    > Może nie mieszajmy w to prędkości i skutków, bo nie o tym jest dyskusja.

    Akurat prędkość i skutek mają bezpośrednie przełożenie.

    > Dyskusja jest o tym jak uniknąć kontaktu z drugim użytkownikiem --
    > skrzyżowanie równorzędne w tym wcale nie pomaga. Do tego często prowadzi do
    > patowych sytuacji i zawsze musi się znaleźć ten w stanie mniejszego
    > permanentnego zagrożenia. ;)

    Pomaga skupić uwagę kierującego na drodze. Druga sprawa to pomaga
    zmniejszyć prędkość pojazdów w naturalny sposób. Podwójna korzyść.

    > Mam sobie sam ręką pomachać, że mam jechać? Może stanąć i czekać aż ktoś mi
    > łaskawie machnie?

    Nigdy nie używasz ręki wpuszczając innych z podporządkowanych dróg jak
    stoisz w korku? Czas się tego nauczyć to proste. Kontakt wzrokowy i
    proszę jechać. Jedzie a ty za nim - na pewno w Ciebie nie uderzy.
    Proste, ale wiem wymaga nieco myślenia.

    > Jak machnie, to jaką mam pewność, że mi nie wyjedzie
    > przez maskę prowadząc do kolizji, a potem zełga, że tylko muchę odganiał
    > (albo i tego nie), bo przecież to nielogiczne żeby mnie puszczać, wszak
    > miał przede mną ewidentne pierwszeństwo?

    No nie zrozumiałeś. Pewność masz w 100% bo nie macha się że TY jedziesz
    ale że ON ma jechać a jak pojedzie to ty stoisz a jak przejedzie to
    jedziesz za nim. Jak więc macie się zderzyć? ;) Mam ci to rozrysować? ;>

    > Może mam machać innym, żeby nie
    > wyjść na buraka i "typowego"? Jak nie zechcą zaufać moim dobrym intencjom,
    > to mam rozłożyć namiot i się zdrzemnąć?

    Wystarczy ręka lewa lub prawa podniesiona na góry i skierowana w stronę
    w którą ktoś chce jechać. Mniej więcej tak samo jak kogoś przepuszczasz
    przed drzwiami do budynku. Próbowałeś kiedyś tego? Rozumiesz, kobieta
    dochodzi do drzwi w tym samym momencie co ty i masz dwa wyjścia albo ją
    odepchnąć albo zatrzymać się i dać znać że może wejść - zwykle samo
    zatrzymanie się działa. Dokładnie tak samo jest z samochodami...
    Naprawdę, to ci sami ludzie kierują...

    > Przepraszam, ale nie rozumiem co do mnie piszesz.

    Nie ma za co, ale jak widzisz staram się wyjaśnić.

    > Poważniej, choć niewiele: mnie wystarczy czytanie sytuacji na drodze i
    > zachowania innych użytkowników drogi. Jak widzę kogoś, kto jest bardziej
    > zdeterminowany do przejęcia inicjatywy w takiej sytiacji, to się wykazuję i
    > nie przedłużam sobie kuśki pokazując "kto tu rządzi". Ot, takie to proste.

    Ale to jest jasne. Jak ktoś stoi 4m od skrzyżowania i patrzy na witrynę
    sklepową to nie będę go odrywał od tego zajęcia niech się wpatruje. Co
    innego jak ktoś stoi 0.5m od przejeżdżających samochodów i czeka aż
    któryś okaże litość.

    > Po prostu cenię sobie czas swój i innych, cenie tych, którzy cenią czas
    > innych. I błagam, nie utożsamiaj tego z brakiem szacunku, buractwem czy też
    > "piractwem".

    Nie utożsamiam... tak mi się skojarzyło.

    > Chciałeś napisać przez to, że "pruję" przez skrzyżowania równorzędne, nie
    > zwracam uwagi na bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników?

    Chciałem napisać że przejechanie komuś przed maską jak miał
    pierwszeństwo nie jest ani grzeczne, ani dobre dla lakieru na dłuższą metę.

    > Jeśli tak, to
    > po pierwsze: samo skrzyżowanie równorzędne nie nakazuje zatrzymywania się
    > przed nim, nawet jeśli znajdują się przed nim pojazdy nadjeżdżające z
    > innych kierunków.

    Tak samo jak drzwi do budynku a ludzie nie chodzą sobie po butach i na
    wzajem się przepuszczają. Czemu to nie zawsze działa jak wsiądą do
    samochodu?

    > Po drugie, to że przejeżdżam bez zatrzymania, nie
    > oznacza, że przekraczam dozwoloną prędkość lub stwarzam zagrożenie.

    O jakiej dozwolonej prędkości mówisz? 50km/h ? Przy takiej jak
    przejeżdżasz skrzyżowanie równorzędne to pod warunkiem że masz 50m
    widoczności z każdej strony. Bo choć ty widzisz to ONI ciebie nie
    zauważą jak będziesz jechać tak szybko.

    > Po
    > trzecie, w teorii wymuszam pierwszeństwo, tak. Ale jakie ma znaczenie, czy
    > robię to za przyzwoleniem tego na którym wymuszam, czy samodzielnie
    > podejmuję ryzyko? W przypadku kolizji nie ma żadnego znaczenia jak to się
    > odbyło.

    Takie że kiedyś trafisz na motocykl albo rower czy skuter i walniesz w
    gościa i w najlepszej sytuacji połamiesz mu nogi dostaniesz 2-3 lata w
    zawieszeniu, zabiorą ci prawo jazdy na rok czy dwa i dostaniesz z
    10-20tys grzywny i wtedy może sie nad sobą zastanowisz. Gorzej jak
    będziesz jechać szybciej i go zabijesz wtedy ktoś straci np tate a ty
    pójdziesz siedzieć i dożywotnio nie wsiądziesz legalnie za kierownicę...
    No ale ja wole się uczyć na czyiś błędach a ty... wybieraj sam.

    Rafał

  • 49. Data: 2012-11-03 09:19:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Fri, 02 Nov 2012 12:35:20 +0100, Artur Maśląg

    > Dlatego właśnie napisałem w "zawiasach".

    w zawiasach to możesz dostać wyrok...

  • 50. Data: 2012-11-03 09:22:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Nov 2012, Deflegmator wrote:

    > Nie wydaje Ci się, że jest również dość bezpieczne? :)

    Mowisz, że pierwsze słyszę hasło STOP&GO? (celowo zapisane
    bez przerwy miedzy częściami operacji ;))

    Popatrz na to tak: z p. widzenia pierwszeństwa, czym różni
    się od przypadku skrzyżowania oznakowanego A-5?
    Dochodzi obowiązkowy STOP dla wjeżdżających na zupełnie
    puste skrzyżowanie, a przejechanie z 5kmph stanowi powód
    do mandatu.
    Przypomnę Ci Twój argument, kiedy w .pl wróci sprawa nakazu
    zatrzymywania się przed przejściem dla pieszych.
    Ty postulujesz wersję, że nawet przed pustym.

    pzdr, Gotfryd