-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!nrc-news.nrc.ca!border3.nntp.dca.giganews.c
om!border1.nntp.dca.giganews.com!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca
.giganews.com!nntp.giganews.com!backlog1.nntp.dca.giganews.com!news.netfront.ne
t!not-for-mail
From: The_EaGle <t...@t...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wymuszenie pierwszeństwa
Date: Fri, 02 Nov 2012 23:15:01 +0100
Organization: Netfront http://www.netfront.net/
Lines: 169
Message-ID: <k71gle$136h$1@adenine.netfront.net>
References: <50938681$1@news.home.net.pl> <c1.01.3XtKkx$1N2@mike.oldfield.org.pl>
<1...@4...net> <5...@m...org>
<k70d2g$7d5$1@adenine.netfront.net> <1f9wauyw8mico$.dlg@myjk.org>
<k70h8t$aab$1@adenine.netfront.net> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: 213.186.75.70
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: adenine.netfront.net 1351894511 36049 213.186.75.70 (2 Nov 2012 22:15:11
GMT)
X-Complaints-To: n...@n...net
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2012 22:15:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:16.0) Gecko/20121026
Thunderbird/16.0.2
In-Reply-To: <1...@m...org>
X-Antivirus: avast! (VPS 121102-1, 2012-11-02), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2470782
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-11-02 15:05, Myjk pisze:
> Fri, 02 Nov 2012 14:19:17 +0100, The_EaGle
>
>>> Nie wiem co jest takiego dobrego w skrzyżowaniu równorzędnym, i to
>>> niezależnie od jakości jego oznakowania.
>> To co napisałem wyżej - powoduje że kierowca
>> czuje stan permanentnego zagrożenia
>
> :D~~
>
> Przepraszam, ale poległem. :))
To znaczy że o tym nie widziałeś? :) Tak projektuje się też" zwalniacze
"prędkości w terenach zbudowanych albo na zachodzie 2 pasy podczas
remontu, gdzie często nie ma nawet ograniczeń prędkości. Wystarczy że
lewy pas ma 2m szerokości :) "i jedź se szybciej jak umiesz" ;)
>
>> i jedzie wolniej.
>
> Wolniej to lepiej? Ja z tym wolniej to mam zawsze nieszczęście.
W tych miejscach z reguły tak. Uliczki przy osiedlowe to nie miejsce na
wyścigi. Tam masz jechać i rozglądać się na boki a nie jechać i dłubać
przy radio.
> Każda
> kolizja jaką miałem to dlatego, że jechałem "wolniej". 4x to w ogóle stałem
> w miejscu (w tym raz żóna i jest to zarejestrowane:
> http://youtu.be/fWa3DbHW3N4?hd=1 jakby co, to żonie po powrocie
> powiedziałem, że mogła _przyśpieszyć_ zamiast być w "stanie permanentnego
> zagrożenia" -- innmi słowy: spieprzać z linii strzału), 2x jechałem nie
> prędzej jak 10/h. Tak sobie myślę, że wolniej się już chyba nie bardzo
> dało. Z drugiej strony, z pewnością ani ja, ani żona (no, może w ostatniej
> fazie przed kolizją), nie byliśmy w "stanie permanentnego zagrożenia", może
> dlatego te dzwonki. :(
Chylę głowę przed interpretacją zdarzeń... pogratulować tylko...
>
>> W przeciwieństwie do stanu pewności siebie
>> i złudnego bezpieczeństwa na drodze z pierwszeństwem,
>> gdzie jak dochodzi do wypadku to jest zajebisty dzwon
>> zamiast stłuczka.
>
> Może nie mieszajmy w to prędkości i skutków, bo nie o tym jest dyskusja.
Akurat prędkość i skutek mają bezpośrednie przełożenie.
> Dyskusja jest o tym jak uniknąć kontaktu z drugim użytkownikiem --
> skrzyżowanie równorzędne w tym wcale nie pomaga. Do tego często prowadzi do
> patowych sytuacji i zawsze musi się znaleźć ten w stanie mniejszego
> permanentnego zagrożenia. ;)
Pomaga skupić uwagę kierującego na drodze. Druga sprawa to pomaga
zmniejszyć prędkość pojazdów w naturalny sposób. Podwójna korzyść.
>>> Jeśli dojdzie do sytuacji, a ma to
>>> miejsce wcale nie rzadko, gdy na każdym wjeździe pojawi się pojazd, to ktoś
>>> zawsze będzie musiał "wymusić" pierwszeństwo. Jak w rezultacie jest
>>> kolizja, to jest jeden winny. Jak w przedstawionym przykładzie.
>> To wtedy trzeba zacząć być kierowcą a nie burakiem i dać znać ręką żeby
>> ten który wjechał przejechał pierwszy. Proste i działa.
>
> Mam sobie sam ręką pomachać, że mam jechać? Może stanąć i czekać aż ktoś mi
> łaskawie machnie?
Nigdy nie używasz ręki wpuszczając innych z podporządkowanych dróg jak
stoisz w korku? Czas się tego nauczyć to proste. Kontakt wzrokowy i
proszę jechać. Jedzie a ty za nim - na pewno w Ciebie nie uderzy.
Proste, ale wiem wymaga nieco myślenia.
> Jak machnie, to jaką mam pewność, że mi nie wyjedzie
> przez maskę prowadząc do kolizji, a potem zełga, że tylko muchę odganiał
> (albo i tego nie), bo przecież to nielogiczne żeby mnie puszczać, wszak
> miał przede mną ewidentne pierwszeństwo?
No nie zrozumiałeś. Pewność masz w 100% bo nie macha się że TY jedziesz
ale że ON ma jechać a jak pojedzie to ty stoisz a jak przejedzie to
jedziesz za nim. Jak więc macie się zderzyć? ;) Mam ci to rozrysować? ;>
> Może mam machać innym, żeby nie
> wyjść na buraka i "typowego"? Jak nie zechcą zaufać moim dobrym intencjom,
> to mam rozłożyć namiot i się zdrzemnąć?
Wystarczy ręka lewa lub prawa podniesiona na góry i skierowana w stronę
w którą ktoś chce jechać. Mniej więcej tak samo jak kogoś przepuszczasz
przed drzwiami do budynku. Próbowałeś kiedyś tego? Rozumiesz, kobieta
dochodzi do drzwi w tym samym momencie co ty i masz dwa wyjścia albo ją
odepchnąć albo zatrzymać się i dać znać że może wejść - zwykle samo
zatrzymanie się działa. Dokładnie tak samo jest z samochodami...
Naprawdę, to ci sami ludzie kierują...
> Przepraszam, ale nie rozumiem co do mnie piszesz.
Nie ma za co, ale jak widzisz staram się wyjaśnić.
> Poważniej, choć niewiele: mnie wystarczy czytanie sytuacji na drodze i
> zachowania innych użytkowników drogi. Jak widzę kogoś, kto jest bardziej
> zdeterminowany do przejęcia inicjatywy w takiej sytiacji, to się wykazuję i
> nie przedłużam sobie kuśki pokazując "kto tu rządzi". Ot, takie to proste.
Ale to jest jasne. Jak ktoś stoi 4m od skrzyżowania i patrzy na witrynę
sklepową to nie będę go odrywał od tego zajęcia niech się wpatruje. Co
innego jak ktoś stoi 0.5m od przejeżdżających samochodów i czeka aż
któryś okaże litość.
> Po prostu cenię sobie czas swój i innych, cenie tych, którzy cenią czas
> innych. I błagam, nie utożsamiaj tego z brakiem szacunku, buractwem czy też
> "piractwem".
Nie utożsamiam... tak mi się skojarzyło.
>>> Sam najczęściej w takiej sytuacji przejmuję inicjatywę, zwłaszcza jak,
>>> będąc na miejscu tej "chłodni", dojeżdżam do skrzyżowaniai i widzę, że stoi
>>> dwóch palametów czekając co ja zrobię, modlą się już do boga, aby ich
>>> pierwszych wypuścił z bloków... Wtedy po prostu zwalniam, ale bez
>>> zatrzymywania się, przejeżdżam.
>> Czyli zachowujesz się .... typowo.
>
> Chciałeś napisać przez to, że "pruję" przez skrzyżowania równorzędne, nie
> zwracam uwagi na bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników?
Chciałem napisać że przejechanie komuś przed maską jak miał
pierwszeństwo nie jest ani grzeczne, ani dobre dla lakieru na dłuższą metę.
> Jeśli tak, to
> po pierwsze: samo skrzyżowanie równorzędne nie nakazuje zatrzymywania się
> przed nim, nawet jeśli znajdują się przed nim pojazdy nadjeżdżające z
> innych kierunków.
Tak samo jak drzwi do budynku a ludzie nie chodzą sobie po butach i na
wzajem się przepuszczają. Czemu to nie zawsze działa jak wsiądą do
samochodu?
> Po drugie, to że przejeżdżam bez zatrzymania, nie
> oznacza, że przekraczam dozwoloną prędkość lub stwarzam zagrożenie.
O jakiej dozwolonej prędkości mówisz? 50km/h ? Przy takiej jak
przejeżdżasz skrzyżowanie równorzędne to pod warunkiem że masz 50m
widoczności z każdej strony. Bo choć ty widzisz to ONI ciebie nie
zauważą jak będziesz jechać tak szybko.
> Po
> trzecie, w teorii wymuszam pierwszeństwo, tak. Ale jakie ma znaczenie, czy
> robię to za przyzwoleniem tego na którym wymuszam, czy samodzielnie
> podejmuję ryzyko? W przypadku kolizji nie ma żadnego znaczenia jak to się
> odbyło.
Takie że kiedyś trafisz na motocykl albo rower czy skuter i walniesz w
gościa i w najlepszej sytuacji połamiesz mu nogi dostaniesz 2-3 lata w
zawieszeniu, zabiorą ci prawo jazdy na rok czy dwa i dostaniesz z
10-20tys grzywny i wtedy może sie nad sobą zastanowisz. Gorzej jak
będziesz jechać szybciej i go zabijesz wtedy ktoś straci np tate a ty
pójdziesz siedzieć i dożywotnio nie wsiądziesz legalnie za kierownicę...
No ale ja wole się uczyć na czyiś błędach a ty... wybieraj sam.
--
Pozdrawiam
Rafał
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.12 09:19 Marek Dyjor
- 03.11.12 10:13 UnclePete
- 03.11.12 11:11 jerzu
- 03.11.12 09:33 Gotfryd Smolik news
- 03.11.12 09:22 Gotfryd Smolik news
- 03.11.12 14:33 Deflegmator
- 03.11.12 16:37 Myjk
- 03.11.12 16:37 Myjk
- 03.11.12 16:45 Myjk
- 03.11.12 16:47 Myjk
- 03.11.12 18:03 Artur Maśląg
- 03.11.12 19:22 Deflegmator
- 03.11.12 20:23 The_EaGle
- 03.11.12 20:56 Artur Maśląg
- 03.11.12 21:23 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe