  • 41. Data: 2014-03-31 15:58:34
    Temat: Re: Wykrywanie pradu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    hp?lang=pl W
    >Nie bardzo. Przekładnik nie może być nieobciążony - przebijesz
    >uzwojenia.

    Ejze - przeciez tu wyraznie widac napiecie nasycenia - chcesz 3V
    przebic uzwojenia ?

    No chyba ze do falownika na 100kHz, albo przy wy/wlaczaniu ...

    J.

  • 42. Data: 2014-03-31 16:00:28
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie bardzo. Przekładnik nie może być nieobciążony - przebijesz
    > uzwojenia.
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    Koniecznie coś chcecie dodawać.
    Nic nie potrzeba poza uC.
    Podłączyć trafo pod dowolne wyprowadzenia uK.
    Diody zabezpieczające stanowią prostownik pełnookresowy.
    Kondensator pomiędzy VSS i VDD - i tak musi być.
    Pojawienie się napięcia powoduje start mikrokontrolera i jego zasilanie.
    Reszta zależy od tego, co dany układ ma robić.
    Jeśli nie potrzebuje pracować poza czasem załączenia pompy - nie trzeba
    nawet zasilacza.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 43. Data: 2014-03-31 16:02:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Monday, March 31, 2014, 3:50:57 PM, you wrote:

    > Źle wyobraziłem sobie Twój schemat. Opisałeś układ z rezystorem za
    > mostkiem. Mój sposób to obciążenie podobną opornością przekładnika a za
    > nim dopiero jedna dioda, kondensator filtrujący i jakiś duży rezystor
    > rozładowujący ten kondensator lub to zapewnione przez dalszy układ.

    Rezystor przed diodą, to strata na spadku napięcia za diodą.
    Jednopołówkowe prostowanie przy zasilaniu ze źródła praktycznie
    prądowego, to dodatkowa strata. Te drobne elementy stanowią koszt
    mniejszy niż 0.50PLN - nie warto oszczędzać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2014-03-31 16:04:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, March 31, 2014, 3:58:34 PM, you wrote:

    > Ejze - przeciez tu wyraznie widac napiecie nasycenia - chcesz 3V
    > przebic uzwojenia ?

    Nasycenie dla 50Hz a nie dla transientów...

    > No chyba ze do falownika na 100kHz, albo przy wy/wlaczaniu ...

    Wystarczy włączanie/wyłączanie lub surge z pobliskiego wyładowania.
    Nie ma sensu ryzykować.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2014-03-31 16:08:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sylwester,

    Monday, March 31, 2014, 4:00:28 PM, you wrote:

    > Koniecznie coś chcecie dodawać.
    > Nic nie potrzeba poza uC.
    > Podłączyć trafo pod dowolne wyprowadzenia uK.
    > Diody zabezpieczające stanowią prostownik pełnookresowy.

    Półokresowy.

    > Kondensator pomiędzy VSS i VDD - i tak musi być.

    Przyjdzie wyładowanie atmosferyczne, to może nieźle podładować. Sam
    start silnika pompy również. Ograniczenie napięcia jest konieczne.

> [...]
    > Reszta zależy od tego, co dany układ ma robić.
    > Jeśli nie potrzebuje pracować poza czasem załączenia pompy - nie trzeba

    Obawiam się, że jakiekolwiek iskrzenia mogą wpuścić w maliny aż tak
    uproszony układ.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 46. Data: 2014-03-31 16:16:13
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Przyjdzie wyładowanie atmosferyczne, to może nieźle podładować. Sam
    > start silnika pompy również. Ograniczenie napięcia jest konieczne.
    Ja nie dawałem.

    > Obawiam się, że jakiekolwiek iskrzenia mogą wpuścić w maliny aż tak
    > uproszony układ.
    Nie.

    Jeżeli zastosuje się układ w DIP8, to:
    1) Po przepięciu lub wybuchu nuklearnym wymiana następuje w 5 minut
    2) Koszt 12F508 w cenie transila.
    3) Obliczenia potrzebne koledze zrobi w całości podczas pracy pompy
    4) i jeszcze wyśle po RS485/232
    5) bez zasilacza.

    S.

  • 47. Data: 2014-03-31 16:21:22
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    J.F wrote:
> [...]
    > przebic uzwojenia ?
    >
    > No chyba ze do falownika na 100kHz, albo przy wy/wlaczaniu ...

    kolego w instrukcji przekładników jest jak byk że uzwojenie wtórne ma
    być obciążone a jeśli nie jest to zmostkowane na zwarcie
    mam do czynienia z przekładnikami do pomiarów dla ZE i widziałem jak
    przekładniki są pozbawiane legalizacji bo ktoś zdjął zwory i podłączył
    napięcie

    jeffrey

  • 48. Data: 2014-03-31 17:21:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości
    J.F wrote:

> [...]
    >mam do czynienia z przekładnikami do pomiarów dla ZE i widziałem jak
    >przekładniki są pozbawiane legalizacji bo ktoś zdjął zwory i

    Ale naprawde sie psuja, czy tylko instrukcja wymaga ?

    J.

  • 49. Data: 2014-03-31 18:48:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, March 31, 2014, 5:21:57 PM, you wrote:

    > Ale naprawde sie psuja, czy tylko instrukcja wymaga ?

    Naprawdę się psują.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2014-03-31 18:59:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-30 22:42, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Sunday, March 30, 2014, 3:00:19 PM, you wrote:
    > No dobrze. Ale tak pompa ma około 500W zazwyczaj. Jak zechcesz spadku
    > napięcia 2V bez przekładnika, to potrzebujesz rezystora ok. 0.9?, na
    > którym będzie się wydzielało ponad 4W...

    Dokładnie tak, rezystor pomiarowy to rezystor mocy. Daje tylo jako
    sygnalizację pomysłu alternatywnego. Prywatnie w przykładzie o którym
    mowa zapewne nie ma sensu.