  • 81. Data: 2014-04-02 11:23:35
    Temat: Re: Wykrywanie pradu
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Musisz jeszcze te dwa MOSFETy poprawnie wysterować i utrzymać napięcie
    > na bramkach. Nadal uważasz, że zrobisz to bez dodatkowych elementów?

    Nie sądzę.
    Jednak myślę, że te parę rezystorów i kondensatorów to już sobie można
    podarować
    pod względem ceny, wielkości i wagi.

    > Jakieś 8PLN - taki majątek?

    To samo pewnie można powiedzieć w odniesieniu do niemal każdego urządzeniem,
    nad którym tu dyskutujemy z ostatnich 100 postów.

    Jeśli już się tak upierasz przy tym przekładniku, to podpowiem Ci,
    że już lepiej argumentować to kosztami pracy, gdyż jednak parę elementów
    więcej musisz zlutować.
    A jak chcesz porządnie, to nawet możesz zrobić sobie to na płytce
    uniwersalnej, czy dedykowanej.
    A to to już projekt, wykonanie, czas i .... myślenie.

    Myślę, że "lepiej" napisać:
    "Nie chciałoby mi się tak bawić"
    Problem w tym, że wszystko już jest zrobione i życie musiałoby się
    sprowadzać na p.m.e do
    tego, że wszystkie posty wyglądałyby podobnie, według schematu:
    "Gdzie kupić element, który użyję w A?"
    Odpowiedź:
    1) Kup B w TME
    2) Kup C w Ferysterze
    3) Kub D w Farnelu

    A potem dyskusja co lepsze i kłótnia.

    Trzeba widzieć tendencję.
    Toż przecież w przyszłości rozwiązań będzie jeszcze więcej.
    Już widzę te kłótnie!

    Chyba nie czerpiesz przyjemności z siedzenia na p.m.e i radości, że
    wydusiłeś na innych swój pomysł?
    Ja czerpię radość z rozwoju. Zauważ, że modyfikuję swój pomysł, który
    przechodzi przez różne etapy,
    tak, aby każdy mógł wybrać coś dla siebie.

    > A kogo to obchodzi w tym kontekście?
    Mnie, Ciebie i być może jeszcze kogoś.
    S.

  • 82. Data: 2014-04-02 11:31:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sylwester,

    Wednesday, April 2, 2014, 11:23:35 AM, you wrote:

    > Nie sądzę.
    > Jednak myślę, że te parę rezystorów i kondensatorów to już sobie można
    > podarować
    > pod względem ceny, wielkości i wagi.

    Oczywiście. Ale skoro to takie tanie, proste i banalne, to zrób,
    proszę, działający prototyp i nam go zaprezentuj. Bo ja stary jestem i
    mi już wyobraźni brakuje na wymyślenie prostego sposobu sterowania
    tymi MOSFETami, który nie będzie zależny od czasu
    działania/niedziałania pompy i nie będzie gubił informacji o krótkich
    włączeniach/wyłączeniach.

    > To samo pewnie można powiedzieć w odniesieniu do niemal każdego urządzeniem,
    > nad którym tu dyskutujemy z ostatnich 100 postów.

    Problem polega na tym, że koszty uboczne zakupu przy każdym rozwiązaniu
    dla jednej sztuki przekraczają koszty samych części.

> [...]
    > uniwersalnej, czy dedykowanej.
    > A to to już projekt, wykonanie, czas i .... myślenie.

    Czekam na Twój projekt.

    [...]

    > Mnie, Ciebie i być może jeszcze kogoś.

    Mnie na pewno nie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2014-04-02 18:49:34
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Hello Michał,

    > Odpisałem Ci na służbowego maila w tamtym temacie. Szkoda, że się nie
    > upomniałeś - myślę, że jestem usprawiedliwiony.

    tak, dzięki, dostałem, jesteś.
    BTW - pocztę służbową czytam tylko w godzinach pracy. Jeszcze.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 84. Data: 2014-04-02 19:21:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Wednesday, April 2, 2014, 6:49:34 PM, you wrote:

    > tak, dzięki, dostałem, jesteś.
    > BTW - pocztę służbową czytam tylko w godzinach pracy. Jeszcze.

    Jasne. Ale pewne rzeczy nie nadają się na forum publiczne.

    --
    Best regards,
    RoMan