  • 31. Data: 2014-03-31 12:48:53
    Temat: Re: Wykrywanie pradu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 01:37:56 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >mam tego typu licznik, i nawet go wpialem przed pompe. To rozwiazanie
    >ma kilka wad:
    >1.) impulsy sa rzadko, tylko co 1/1000 kWh

    Pompa miala miec 500W, co co 7 sekund.

    >2.) licznik jednak wole uzywac do "wyzszych celow"
    >3.) moge chciec monitorowac wiecej urzadzen, a taki licznik jednak
    >kosztuje.

    Ale za to nie tylko monitoruje, ale zlicza rzeczywiste zuzycie energii
    :-)

    >Kupilem jakis przekladnik pradowy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
    >Musze doczytac jak to sie podlacza do mikrokontrolera.

    J.

  • 32. Data: 2014-03-31 13:05:55
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 12:48:53 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Pompa miala miec 500W, co co 7 sekund.

    Moja ma 250W i jedno uruchomienie moze sie zmiescic pomiedzy impulsami.

    bajcik

  • 33. Data: 2014-03-31 13:12:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello garus,

    Monday, March 31, 2014, 12:16:33 PM, you wrote:

    [...]

    > Kupilem jakis przekladnik pradowy, zobaczymy co z tego wyjdzie.

    Jakiś?

    > Musze doczytac jak to sie podlacza do mikrokontrolera.

    A co potrzebujesz mieć na wejściu?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2014-03-31 13:18:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F.,
    >A czego Ci brakuje do szczęścia? 4 diod i rezystora?

    Zadziala ?
    Napiecie po wtornej stronie raczej znikome ..

    Ale ma dodatkowe funkcje.

    J.

  • 35. Data: 2014-03-31 13:37:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, March 31, 2014, 1:18:11 PM, you wrote:

    > Zadziala ?

    Dlaczego miałoby nie zadziałać?

    > Napiecie po wtornej stronie raczej znikome ..

    Napięcie zależy od obciążenia.
    http://www.feryster.pl/polski/current_transformers.p
    hp?lang=pl W tym
    konkretnym przypadku zastosowałbym TX1V, 4 Schottki, rezystor
    1k?||kondensator 10uF||zenerka 2.4V i za tym wtórnik PNP (kolektorem
    do masy) - wyjście TTL gotowe. Można podciągnąć ewentualnie do
    +zasilania rezystorem.

    Które tutaj są do niczego niepotrzebne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2014-03-31 15:31:42
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    hp?lang=pl W tym
    > konkretnym przypadku zastosowałbym TX1V, 4 Schottki, rezystor
    Nawet jedna dioda starczy.

    --
    Michał

  • 37. Data: 2014-03-31 15:32:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > 1k?||kondensator 10uF||zenerka 2.4V i za tym wtórnik PNP (kolektorem
    > do masy) - wyjście TTL gotowe. Można podciągnąć ewentualnie do

    Z procesorem da się też bez wtórnika - jeśli nie da się uzyskać wymaganych
    5V, to można użyć wbudowanego w większość AVR-ów komparatora analogowego.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 38. Data: 2014-03-31 15:40:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Monday, March 31, 2014, 3:31:42 PM, you wrote:

    hp?lang=pl W tym
    > Nawet jedna dioda starczy.

    Nie bardzo. Przekładnik nie może być nieobciążony - przebijesz
    uzwojenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2014-03-31 15:43:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, March 31, 2014, 3:32:22 PM, you wrote:

    hp?lang=pl W tym
    > Z procesorem da się też bez wtórnika - jeśli nie da się uzyskać wymaganych
    > 5V,

    Wymagane dla TTL są 2V a nie 5V, w praktyce 1.7V wystarcza zazwyczaj.
    Z wtórnikiem będzie 1.8V. Można zwiększyć wartośc rezystor do 1.2k? i
    będzie 2V :)

    > to można użyć wbudowanego w większość AVR-ów komparatora analogowego.

    Ale ja pisze o przekroczeniu poziomu 1.4V - progowego dla TTL. Bez
    wtórnika będzie niepewne.

    Mając wejście analogowe rzeczywiście nie potrzeba wtórnika. Ale autor
    pytania nie odpisał, jakim wejściem dysponuje :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2014-03-31 15:50:57
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Nie bardzo. Przekładnik nie może być nieobciążony - przebijesz
    > uzwojenia.

    Źle wyobraziłem sobie Twój schemat. Opisałeś układ z rezystorem za
    mostkiem. Mój sposób to obciążenie podobną opornością przekładnika a za
    nim dopiero jedna dioda, kondensator filtrujący i jakiś duży rezystor
    rozładowujący ten kondensator lub to zapewnione przez dalszy układ.

    --
    Michał