  • 111. Data: 2010-08-03 20:10:01
    Temat: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > A jakiż to problem? Spirać, wyślij dwa złote czy odpowiednik na prywatny
    > adres.

    Chyba tak się nie da. Jeśli wydaje jakaś duża wytwórnia, to chyba ona ma
    prawa majątkowe, a artysta swoje już dostał. :/
    (Tak tylko zgaduję, ale nie wydaje mi się, żeby jakieś "płotki"
    dostawały tantiemy przez całe życie, bo ktoś kiedyś odtworzył piosenkę
    Just5 w jakimś lokalnym radyjku).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 112. Data: 2010-08-03 22:15:00
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 3 sierpnia 2010 09:50, Marek Wyszomirski wyraził następujacą
    opinię:

    > Bardzo podobnie jest z wieloma wyrobami 'energooszczędnymi'. W reklamach
    > nagłaśnie się jak mało energii dany wyrób zużywa ...

    A tak wracając trochę do tematyki grupy to irytujące jest to, że wycofano ze
    sprzedaży nieekologiczne rtęciowe baterie 1,35V często używane w starszym
    sprzęcie fotograficznym, ale wprowadzono "ekologiczne" świetlówki które
    właśnie rtęć zawierają!

    I spróbuj tu człowieku za światłą myślą ekologiczną nadążyć ;-)

    Z pozdrowienaimi
    Dariusz Zygmunt

  • 113. Data: 2010-08-04 06:53:55
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 03.08.2010 22:10, "Paweł W." wrote:

> [...]
    > (Tak tylko zgaduję, ale nie wydaje mi się, żeby jakieś "płotki"
    > dostawały tantiemy przez całe życie, bo ktoś kiedyś odtworzył piosenkę

    Akurat Just5 to najgorszy przykład. To jest grupa baletowa, a nie
    twórcy. Ich obejmuje najwyżej prawo do artystycznych wykonań. Muzykę i
    słowa (o ile można używać takich sformułowań przy ich repertuarze)
    napisał kto inny. Cały zespół pracujący nad ich repertuarem mógł liczyć
    nawet 50 osób, kompozytorzy, tekściarze, muzycy sesyjni, instruktoży
    tańca, reżyser, choreograf, specjaliści od marketingu, psycholodzy,
    obsługa techniczna. I chyba każda z tych osób miała większy wkład
    artystyczny w to wszystko niż tych 5 gogusi na scenie.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 114. Data: 2010-08-04 11:48:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Chyba tak się nie da. Jeśli wydaje jakaś duża wytwórnia, to chyba ona ma
    > prawa majątkowe, a artysta swoje już dostał. :/

    Ja nie wiem, czego się tu nie da: płytę ściąga się za nic, następnie
    wysyła dwa złote artyście i trzydzieści groszy realizatorowi (nie
    wiedzieć czemu zwanego mistrzem). Wytwórni nic nie musisz płacić, bo nie
    korzystasz z ich pracy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 115. Data: 2010-08-04 14:53:50
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

> [...]
    > czemu zwanego mistrzem). Wytwórni nic nie musisz płacić, bo nie korzystasz

    I artysta po pierwszym albumie do piachu albo do łopaty ; )

    Już się tak nie użalajcie nad dolą artystów i realizatorów. Jakoś sobie
    radzą.
    Fakt, w kółko chodzą i płaczą jak to rekiny ich ogryzają do kości ale pchają
    się do tego oceanu jeden przez drugiego ; )
    Wszystkim jest źle ; )

    Ostatnio tak się porobiło, że kilku takich moich wybranych artystów zaczęło
    się parać produkcją A-Z. Parę razy kupowałem albumy w mp3. Jakimś cudem
    kosztują prawie tyle samo co normalne wydawnictwa, a rekinów już ani widu
    ani słychu. Poligrafii, tłoczni, pudełeczek, kampanii reklamowych, tłustych
    dyrektorów i innych pierdół, które wcześniej obarczano ceną za płytę nie ma.
    Biznes się kręci i to całkiem nieźle.

    adam

  • 116. Data: 2010-08-04 18:11:13
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Dariusz Zygmunt napisał:
> [...]
    > właśnie rtęć zawierają!
    >
    > I spróbuj tu człowieku za światłą myślą ekologiczną nadążyć ;-)

    Bo oni nie patrzą na problem globalnie, tylko czepiają się jednego
    elementu całego systemu. Tak jak ja bym kupił do jednego otworu w
    ścianie super wypasioną wiertarkę. Otwór byłby szybko i łatwo wykonany
    ale jakim kosztem, to już inna sprawa. Inny przykład - sprzęt RTV musi
    być ekologiczny (bezołowiowy) a że pada po dwóch latach, to już inna
    broszka. Nikt nie patrzy na wzrost ilości odpadów i koszty ich
    utylizacji. Wydaje się im (ekologom), że każda świetlówka zostanie
    poddana fachowej utylizacji a to jest fikcja. Do tego jescze dochodzi
    energochłonność recyklingu, że o procesie produkcji nowych nie wspomnę.
    Dolicz jeszcze bezsens stosowania świetlówek na mrozie (oświetlenie
    zewnętrzne) lub w miejscach o dużej częstotliwości włączania, bo się
    szybko psują. Nawet nie mam prawa wyboru najlepszego rozwiązania na
    swoje potrzeby. W sumie obciążenie środowiska może być większe ale o tym
    dowiemy się za jakieś 20 lat. Tam gdzie to miało sens, to świetlówki mam
    od bardzo dawna. Tak mi podpowiedziała ekonomia.
    Dzisiaj kwestionowanie wypowiedzi ekologów jest bardzo niemile widziane.
    Czeski prezydent napisał książkę na temat eko-kłamstw i oczywiście
    podniósł się krzyk w Unii. Podobno mamy wolność słowa ale tylko ściśle
    określonego. Jak to było? Kto jest twoim idolem i dlaczego Lenin :-) ?

    Wracajac do tematu grupy (i Twojego postu) - z ostatniej partii baterii
    rtęciowych kupiłem 4 sztuki i zakisiłem je w lodówce. W kilku stopniach
    powinny prztrwać bardzo długo. :-)
    Dla tych co nie zdążyli, to przesyłam linki do adapterów:
    http://www.cris-store.com/servlet/the-Mercury-Batter
    y-Adapters/Categories
    http://www.smallbattery.company.org.uk/sbc_mr9_adapt
    er.htm
    ewentualnie jeżeli ktoś nie chce kupować za tak wyśrubowaną cenę, to:
    http://www.butkus.org/chinon/batt-adapt-us.pdf

    Maciek

  • 117. Data: 2010-08-04 21:34:08
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 4 sierpnia 2010 20:11, Maciek wyraził następujacą opinię:

    > Wracajac do tematu grupy (i Twojego postu) - z ostatniej partii baterii
    > rtęciowych kupiłem 4 sztuki i zakisiłem je w lodówce. W kilku stopniach
    > powinny prztrwać bardzo długo. :-)

    Szczęśliwiec :-)

> [...]
    er.htm
    > ewentualnie jeżeli ktoś nie chce kupować za tak wyśrubowaną cenę, to:

    Ja sobie radzę używając baterii cynkowo-powietrznych, mają napięcie i
    charakterystykę zużycia zbliżoną do rtęciowych ale niestety po "otwarciu"
    funkcjonują tylko przez określony czas.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 118. Data: 2010-08-05 08:05:40
    Od: AA <...@...pl>

    > A ja w tym wietrzę chytry plan polegający na stworzeniu instrumentów które
    > służą do pchania pieniędzy w rozwój technologii które pozwolą uniezależnić
    > się od importowanej ropy i oszczędzać zasoby węgla na "trudne czasy" :-)

    Czasem tlumacze sobie to w podobny sposob, ze jest jakas rada medrcow,
    ktorzy ukladaja dlugoterminowe, strategiczne plany, a rzady czy tez
    panstwa UE sa tylko od tego by je realizowac.
    I to nie dlatego, ze lubie teorie spiskowe, ale nie potrafie sobie
    wyborazic powodow, dla ktorych sa podejmowane pewne decyzje i dlaczego
    lemingi wciaz biegna ku przepasci.
    To musza byc jacyc wybitni, niezwykle madrzy ludzie, ktorym do piet nie
    dorastam, i co gorsza moje pojmowanie zdrowych zasad okazuje sie wobec
    nich bledne. Ale jestem spokojny, akceptuje ich decyzje, w koncu
    ludzkosc w ujeciu dziesiatek, setek i tysiecy lat wykonala niezwykle
    postepy. Nawet upadki sa powodem do tego by sie wybic jeszcze wyzej :)

    AA

  • 119. Data: 2010-08-05 08:18:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-04 13:48, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > wysyła dwa złote artyście i trzydzieści groszy realizatorowi (nie
    > wiedzieć czemu zwanego mistrzem). Wytwórni nic nie musisz płacić, bo nie

    a gdzie kasa na reklame, promocje (np w radiu), na koncerty?
    Marx

  • 120. Data: 2010-08-05 10:06:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:

    > a gdzie kasa na reklame, promocje (np w radiu), na koncerty?

    Ja chętnie zapłacę, żeby tylko tej promocji (ani każdej innej) nie było :)
    A info o koncertach? Hm... może na stronie? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/