    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Date: Wed, 04 Aug 2010 08:53:55 +0200

    On 03.08.2010 22:10, "Paweł W." wrote:

    > Chyba tak się nie da. Jeśli wydaje jakaś duża wytwórnia, to chyba ona ma
    > prawa majątkowe, a artysta swoje już dostał. :/
    > (Tak tylko zgaduję, ale nie wydaje mi się, żeby jakieś "płotki"
    > dostawały tantiemy przez całe życie, bo ktoś kiedyś odtworzył piosenkę
    > Just5 w jakimś lokalnym radyjku).

    Akurat Just5 to najgorszy przykład. To jest grupa baletowa, a nie
    twórcy. Ich obejmuje najwyżej prawo do artystycznych wykonań. Muzykę i
    słowa (o ile można używać takich sformułowań przy ich repertuarze)
    napisał kto inny. Cały zespół pracujący nad ich repertuarem mógł liczyć
    nawet 50 osób, kompozytorzy, tekściarze, muzycy sesyjni, instruktoży
    tańca, reżyser, choreograf, specjaliści od marketingu, psycholodzy,
    obsługa techniczna. I chyba każda z tych osób miała większy wkład
    artystyczny w to wszystko niż tych 5 gogusi na scenie.

    --
    http://szumofob.eu