  • 21. Data: 2011-09-30 20:40:26
    Temat: Re: Wydajnosc w RAID0
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 18:45:19 +0200, BUNIEK napisał(a):

    > Który kontroler nie stwierdzi na macierzy FAIL po padzie 2 dysku w R10 mimo
    > ze logicznie dane są w kompletne.
    > Jak testowałem to jeden wypada i mamy Degraded wypada drugi i mamy Fail i
    > już macierz jest niedostępna dla systemu.

    P400. Padły dwa dyski SAS, macierz przeżyła.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 22. Data: 2011-09-30 23:36:08
    Temat: Re: [OT] Predkosc zabija (bylo Re: Wydajnosc w RAID0)
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-09-30 19:47, januszek pisze:
    > Przemysław Ryk napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Poczekaj, zdejmę czapkę i zajadę wczesną Animką: a o Zderzaku Łągiewki
    > słyszałeś? ;P

    Szlajaj się z późnym Januszkiem.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 23. Data: 2011-10-01 06:55:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości grup
    .com...
    > Poczekaj, zdejmę czapkę i zajadę wczesną Animką: a o Zderzaku Łągiewki
    > słyszałeś? ;P

    Tylko, że jego zderzak nie działał poprawnie.

  • 24. Data: 2011-10-02 15:58:49
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 30 Sep 2011 19:47:16 +0200, januszek napisał(a):

    > [...]
    >
    > Poczekaj, zdejmę czapkę i zajadę wczesną Animką: a o Zderzaku Łągiewki
    > słyszałeś? ;P

    Jak na Animkę, to za wysoki poziom. ;)

    [ Kobieta jest najlepszym psychoanalitykiem dopóki się nie zakocha. ]
    [ Później zostaje najlepszym pacjentem. (Dr. Brulov, demotywatory.pl) ]

  • 25. Data: 2011-10-02 18:22:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-09-2011 o 18:42:42 BUNIEK <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Raid5 obciąża procesor tylko przy zapisie przy czym w obecnych sprzętach
    > gdzie mamy 2 lub więcej rdzeni nie specjalnie to czuć(choć zależy od
    > wykonywanych czynności na kompie), oczywiście najlepszym rozwiązaniem
    > jest dedykowany kontroler z bateryjka.
    > RAID5 ma używany w domowych warunkach ma jeszcze jedna przykra
    > przypadłość, jak zawiesi się komp to czasami ( i wcale nie rzadko)
    > zaczyna się weryfikować co powoduje zdecydowany spadek wydajności
    > zwlaszcza realizowany przez płytę główna, dedykowane kontrolery z
    > podtrzymaniem bateryjnym nie miewają tej przypadłości.
    Prawda :) dlatego softwerowych raczej trzeba unikać, ale te sprzętowe
    robione przez mostek są też oszukiwane, bo właściwą robotę i tak robi
    główne cpu.
    Dopiero dedykowane kostki robią całą 'czarną' robotę i system widzi tylko
    jeden dysk.

    > Przewaliłem duzzo kontrolerów rajdowych i powiem szczerze ze żaden nie
    > potrafił jednoczenie czytać z 2 dysków w R1. Możesz podać na jakim
    > kontrolerze miałeś przyrost wydajności w odczycie. Teoria mówi ze jest
    > to możliwe i było realizowane w kontrolerach ale ja się nie spotkałem
    > jeszcze.
    Bo to robią sterowniki programowe na poziomie systemu operacyjnego
    (serwery)
    np novell 3,4,5,6 winnt4, 2000 jak dalsze to nie wiem bo nie śledziłem
    tematu,
    sam mam nas-a małego z raidem 1, siedzi tam linux i robi wszystko.

    > Az tak bym tego nie demonizował wszystko zależy w jakim stanie jest
    > system.
    > Kiedyś padła cala serwerownia brak prądu i żaden RAID się nie wysypał a
    > padło ponad 20 serwerów.
    Zgadza się, u klienta też tak miałem ale że system wolno chodził to
    wpadł na pomysł restaru serwera i dane poszły pa pa.
    Potem było pół dnia walki z odtworzeniem danych z taśmy, a że
    Zrobił to po raz kolejny (klient) a streamer wolny i marny to w końcu
    zrobiłem raida1 a dodatkowy dysk na kolejną kopię danych i miałem spokój.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2011-10-02 18:32:23
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-02 20:22, janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > główne cpu.
    > Dopiero dedykowane kostki robią całą 'czarną' robotę i system widzi tylko

    podtrzymywanie bateryjne jest niezaprzeczalnym argumentem, szczegolnie w
    przypadkuzastosowań w biznesie. aczkowliek to czy
    sterownik/oprogramowanie czyta w danym momencie z jednego dyski czy z
    wielu (raid1) to cecha oprogramowania/konstrukcji sprzetu (raid1), nie
    zas czysta definicja tego, ze raid 1 sprzetowy jest lepszy (bo na pewno
    drozszy).

    Takze warto przy wyborze wziac pod uwage ekonomicznosc rozwiazan. Nic
    nie stoi ma przeszkodzie by S/W raid1 na Linux czytaj jednoczesnie z 2
    urzadzen, system tego nie blokuje.

  • 27. Data: 2011-10-02 22:09:43
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >P400. Padły dwa dyski SAS, macierz przeżyła.

    Musze przetrenować, a powiedz czy serwer cały czas oferował usługi i działał
    czy tylko dala się odbudować po dołożeniu dysku.

    Buniek

  • 28. Data: 2011-10-02 22:59:12
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 3 Oct 2011 00:09:43 +0200, BUNIEK napisał(a):

    > Musze przetrenować, a powiedz czy serwer cały czas oferował usługi i działał
    > czy tylko dala się odbudować po dołożeniu dysku.

    Na szczęście serwer działał. Dyski wymieniałem kolejno, dając czas na
    odbudowę macierzy. Miałem wówczas 6 dysków na półce i zero spare. Teraz
    jestem mądrzejszy... ;-)

  • 29. Data: 2011-10-03 20:10:39
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 02 Oct 2011 20:22:58 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

    > Prawda :) dlatego softwerowych raczej trzeba unikać,

    Ja bym się do tak kategorycznych stwierdzeń nie posuwał. Swego czasu
    mieliśmy ze znajomymi, z którymi mieszkałem, routerek na Debianie, który
    przy okazji działał też jako serwer plików. Wrzucony na PCI kontrolera
    SATA-RAID, do tego trzy dyski po 500GB i właśnie na Debianie postawiony
    softare'owy RAID5. Działało, śmigało, jak się spieprzył kontroler to
    wystarczyło podłożyć dowolny inny, by bez problemu do danych się można było
    dostać.

    > ale te sprzętowe robione przez mostek są też oszukiwane, bo właściwą
    > robotę i tak robi główne cpu.
    > Dopiero dedykowane kostki robią całą 'czarną' robotę i system widzi tylko
    > jeden dysk.

    Na kontrolerach w mostkach południowych też widoczny dla systemu jest jeden
    dysk. :) To, że obliczenia np. sum kontrolnych są przerzucane na CPU, to
    oczywiście pełna zgoda.

> [...]
    > z odtworzeniem danych z taśmy, a że Zrobił to po raz kolejny (klient) a
    > streamer wolny i marny to w końcu zrobiłem raida1 a dodatkowy dysk na

    Ale to raczej spokój do momentu, w którym się toto logicznie posypie.

    [ Szczerość. Zaleta, przez wielu nazywana chamstwem. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 30. Data: 2011-10-04 06:35:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Ryk"
    >Na kontrolerach w mostkach południowych też widoczny dla systemu jest jeden
    >dysk. :) To, że obliczenia np. sum kontrolnych są przerzucane na CPU, to
    >oczywiście pełna zgoda.

    Trochę sam sobie przeczysz.

    --
    | http://epsilon.eu.org/ |