  • 11. Data: 2011-09-30 06:11:35
    Temat: Re: Wydajnosc w RAID0
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Ryk napisa?(a):

    > RAID jako taki (pomijając RAID0) zabezpiecza bardziej przed uszkodzeniem
    > fizycznym jednego czy (zależnie od poziomu RAID i ilości dysków) kilku
    > napędów. Regularnego tworzenia kopii zapasowych na kilku nośnikach i tak
    > żaden RAID moim zdaniem nie zastąpi.

    RAID zabezpiecza *dostep* do danych, takze w czasie *awarii* jednego z
    dyskow. RAID nie zabezpiecza danych. Dane zabezpiecza *backup* ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 12. Data: 2011-09-30 06:20:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 07:38:00 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

    > Masz 50% szans na utratę RAID10 przy awarii drugiego dysku, zależnie od
    > tego, w której gałęzi się on wysypie.

    Zdaję sobie z tego sprawę. Serio. :)

    > O wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie RAID6, który bezproblemowo
    > przeżywa pad dwóch napędów.

    Problem tylko w tym, że na kontrolerach na płytach rzadko można spotkać jego
    obsługę. :(

    [ Romantyk człowiek, któremu miłość zdarza się częściej, niż seks. ]
    [ (JoeMonster.org) ]

  • 13. Data: 2011-09-30 08:05:07
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 30 Sep 2011 08:11:35 +0200, januszek napisał(a):

    > Przemysław Ryk napisa?(a):

    > RAID zabezpiecza *dostep* do danych, takze w czasie *awarii* jednego z
    > dyskow. RAID nie zabezpiecza danych. Dane zabezpiecza *backup* ;)

    No a co ja Twoim zdaniem napisałem? :D

    [ It's better to reign in hell than serve in heaven. ]
    [ (John Milton) ]

  • 14. Data: 2011-09-30 08:07:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Ryk napisa?(a):

    > No a co ja Twoim zdaniem napisałem? :D

    Pisałeś o dyskach, nie o danych. Dlatego postanowiłem dopowiedzieć, żeby
    Ci bez czapki załapali ;P

    j.

  • 15. Data: 2011-09-30 12:15:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 30 Sep 2011 10:07:22 +0200, januszek napisał(a):

    > Pisałeś o dyskach, nie o danych. Dlatego postanowiłem dopowiedzieć, żeby
    > Ci bez czapki załapali ;P

    Niech i tak będzie. :D

    BTW Twojego siga - to nie prędkość zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
    ;D

    [ Kobieta: sama się pyta, sama odpowiada i jeszcze się obraża. ]
    [ (demotywatory.pl) ]

  • 16. Data: 2011-09-30 16:42:42
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >Guzik prawda Raid 5 mocno obciąża procesor i dyski, jest wyraźnie
    >wolniejszy niż raid 1 i 0.

    Raid5 obciąża procesor tylko przy zapisie przy czym w obecnych sprzętach
    gdzie mamy 2 lub więcej rdzeni nie specjalnie to czuć(choć zależy od
    wykonywanych czynności na kompie), oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest
    dedykowany kontroler z bateryjka.
    RAID5 ma używany w domowych warunkach ma jeszcze jedna przykra przypadłość,
    jak zawiesi się komp to czasami ( i wcale nie rzadko) zaczyna się
    weryfikować co powoduje zdecydowany spadek wydajności zwlaszcza realizowany
    przez płytę główna, dedykowane kontrolery z podtrzymaniem bateryjnym nie
    miewają tej przypadłości.

    >Autorowi proponuję jednak Raid1 większe bezpieczeństwo danych, odczyt
    >szybszy, zapis taki sam jak n 1 dysk.

    Przewaliłem duzzo kontrolerów rajdowych i powiem szczerze ze żaden nie
    potrafił jednoczenie czytać z 2 dysków w R1. Możesz podać na jakim
    kontrolerze miałeś przyrost wydajności w odczycie. Teoria mówi ze jest to
    możliwe i było realizowane w kontrolerach ale ja się nie spotkałem jeszcze.

    >Też różnie bywa, jedno, dwa złe wyłączenia i po raidzie i danych.

    Az tak bym tego nie demonizował wszystko zależy w jakim stanie jest system.
    Kiedyś padła cala serwerownia brak prądu i żaden RAID się nie wysypał a
    padło ponad 20 serwerów.
    Sam mam R0 w domu i tez różne rzeczy się przytrafiali i żyje i ma się
    dobrze.

    Buniek

  • 17. Data: 2011-09-30 16:45:19
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >tego, w której gałęzi się on wysypie. O wiele bezpieczniejszym
    >rozwiązaniem będzie RAID6, który bezproblemowo przeżywa pad dwóch

    Który kontroler nie stwierdzi na macierzy FAIL po padzie 2 dysku w R10 mimo
    ze logicznie dane są w kompletne.
    Jak testowałem to jeden wypada i mamy Degraded wypada drugi i mamy Fail i
    już macierz jest niedostępna dla systemu.

    Buniek

  • 18. Data: 2011-09-30 16:57:39
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    roxy pisze:
    > Witam
    > W celu zwiekszenia wydajności systemu postanowiłem dokupić drugi dysk twardy
    > ktory ma pracować razem z obecnym dyskiem WD 160GB (8MB bufor) 7200rpm SATA

    Wydajność takiego Raid0 będzie porównywalna z HD502HJ. Natomiast system
    to wiele małych plików, gdzie zerowy Raid jest wydajny dopiero przy
    plikach o dużej wadze. Na dodatek ten Samsung generacji F3 będzie miał
    lepszy czas dostępu... Wniosek jest jeden.

    Pzdr, OMSON

  • 19. Data: 2011-09-30 17:23:28
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    BUNIEK pisze:
> [...]
    > gdzie mamy 2 lub więcej rdzeni nie specjalnie to czuć(choć zależy od
    > wykonywanych czynności na kompie), oczywiście najlepszym rozwiązaniem
    Ponoć z tym też jest różnie, CPU może mieć wyższą wydajność od
    kontrolera i hardwareowy RAID może być wolniejszy od softwareowego.

    Za to bateryjka cały czas jest cool.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2011-09-30 17:47:16
    Temat: [OT] Predkosc zabija (bylo Re: Wydajnosc w RAID0)
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Ryk napisa?(a):

    [...]

    > BTW Twojego siga - to nie prędkość zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
    > ;D

    Poczekaj, zdejmę czapkę i zajadę wczesną Animką: a o Zderzaku Łągiewki
    słyszałeś? ;P

    j.