  • 11. Data: 2010-11-28 14:42:35
    Temat: Re: Wybor plyty i coolera dla Phenoma II x2
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    michu pisze:

    > Troche poczytalem i z tego co zdazyłem sie zorientowac nalezy kupic cos
    > z chipsetem AMD 870 (w przypadku 890 placilbym za niepotrzebne mi
    > bajery). W gre wchodzi tylko komputronik wiec mam do wyboru:
    > http://www.komputronik.pl/index.php/category/7184/be
    z_zintegrowanej_grafiki.html?sb=&sd=&sort=0&by=f_pri
    ce_1&sa=&ot=22&a[401][]=27029

    Znalazlem test:
    http://www.xbitlabs.com/articles/mainboards/display/
    amd-870-roundup_9.html

    Wynika z niego ze Gigabyte GA-870A-UD3 jest najlepszym wyborem i
    sklaniam sie ku niej.
    Zna ktos jakies przeciwwskazania?
    BTW: link jest dobry tylko thunderbird ucina koncowke, trzeba skopiowac,
    nie klikac.
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-11-28 14:48:52
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    BartekK pisze:

    > Tak. Opierasz ręce na touchpadzie i przypadkowo "klikasz" mankietami ;)

    O cholera, rzeczywiscie :)
    Kciuk lewej reki mam nad lewym gornym rogiem touchpada jak pisze, to
    pewnie bedzie to :)
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-11-28 15:51:57
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-11-2010 o 15:42 michu napisał na pl.comp.pecet:

    > Wynika z niego ze Gigabyte GA-870A-UD3 jest najlepszym wyborem i
    > sklaniam sie ku niej.
    > Zna ktos jakies przeciwwskazania?

    Ja mogę tylko potwierdzić trafność decyzji. Kilka dni temu składałem
    komputer na AMD. Wybrałem tę właśnie płytę nie czytając żadnych
    recenzji. Znowu się nie zawiodłem na Gigabyte. Za 350zł (nie mylić z
    Komputronikiem) :) dostajemy płytę z najnowszymi technologiami i
    kompletem złącz. Ta płyta ma chyba wszystko, co jest potrzebne
    przeciętnemu użytkownikowi, łącznie z portami COM, LPT, IEEE 1394a,
    FDD i innych - 6x SATA3 6Gb (ewentualne wątpliwości co do oznaczenia
    SATA3 kierować do producenta) :) , 2x USB 3.0, jedno uniwersalne
    gniazdo PS2, rozbudowaną sekcję zasilania procesora i całkiem niezły
    BIOS.Nawet o dziwo dzwiękówka (HDA) dała się bez problemu s
    konfigurować - z czym zawsze u Gigabyte były jakieś problemy.
    Jedyne co mi się nie spodobało, to niezbyt dobrze umieszczony 8-mio
    pinowy molex dodatkowego zasilania.
    Ja dostałem rev 2,1 płyty, ale dostępna jest już rewizja 2,2.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 14. Data: 2010-11-28 16:04:10
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    michu pisze:
    > Witam grupę.
    > Pomozcie wybrac mobo do Phenoma II x2 560:
    > http://www.komputronik.pl/index.php/product/108763/S
    przet_komputerowy/Podzespoly_PC/AMD_Phenom_II_X2_560
    _BOX_Black_Edition.html
    da sie w nim odblokowac 2 pozostałe rdzenie? w 555 blac - daje sie w 99.99%

    > Troche poczytalem i z tego co zdazyłem sie zorientowac nalezy kupic cos
    > z chipsetem AMD 870 (w przypadku 890 placilbym za niepotrzebne mi
    ja miesiac temu kupiłem GA-880 - fajna jest i ma jako taką grafike

    > Druga sprawa - jaki cooler do tego kupic,

    boksowy - już wystarcza, wiec nie musisz sie stresować. jak bedziesz
    wybierał to taki który ma heat pipey, i wentylator ustawiony równolegle
    do płyty - doodatkowo schłodzi chipset i pamięć. mocno odradzam
    wentylatorki poziomo ustawione - mam taki i powietrze omija chipset( w
    moim przypadku jeszcze z grafiką)
    JA bym nie dał 100zł za chłodzenie, chyba ze masz zamiar mocno
    przetaktowywać procesor. nie wie jakie masz doświadczenie z AMD, ale jak
    go Q&Q sciągnie na 800 Mhz, to ten wentylator wcale sie nie będzie kręcił.

    ToMasz

  • 15. Data: 2010-11-28 17:07:08
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    ToMasz pisze:
    przet_komputerowy/Podzespoly_PC/AMD_Phenom_II_X2_560
    _BOX_Black_Edition.html
    > da sie w nim odblokowac 2 pozostałe rdzenie? w 555 blac - daje sie w 99.99%

    Nie bawie sie w OC, wzial bym x4 ale jak patrze na zuzycie pradu - 125
    W, to dziekuje postoje, to samo bedzie chyba po odblokowaniu 555, juz te
    80 W x2 to sporo

    > ja miesiac temu kupiłem GA-880 - fajna jest i ma jako taką grafike

    Grafe mam osobna(R5770), rzadko, ale jak jakas dobra gra wyjdzie lubie
    pograc wiec wbudowana grafa odpada.

> [...]
    > go Q&Q sciągnie na 800 Mhz, to ten wentylator wcale sie nie będzie kręcił.

    No i wlasnie o to chodzi, teraz mam athlona x2 6000+ z chyba arctic
    freezer 64 pro, dobre jest to ze jak ogladam film czy siedze na necie
    wentylator sie nie kreci.
    Kupuje nowy sprzet, bo od jakiegos czasu jak komp jest zimny resetuje
    sie co pare minut, ostatnio sie to pogarsza i mam wrazenie, ze wiaze sie
    to z faktem ze Starcraft 2 i Fallout New Vegas pojawily sie niedawno
    wiec chodzi obciazony. Ostatnio juz go nawet nie wylaczam bo jak jest
    zimny, 30 minut i z 10 resetow zajmuje doprowadzenie go do normalnego
    dzialania. Pewnie jakies kondesatory na plycie koncza swoj zywot.
    Daltego teraz chce cooler z wentylem ustawionym rownolegle do plyty zeby
    te shity wokol procesora byly chlodzone kiedy sa pod obciazeniem.
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-11-28 17:08:04
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    WiesłaW pisze:

    > Ja dostałem rev 2,1 płyty, ale dostępna jest już rewizja 2,2.

    Czym sie roznia?
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-11-28 20:52:05
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > do płyty - doodatkowo schłodzi chipset i pamięć. mocno odradzam
    > wentylatorki poziomo ustawione - mam taki i powietrze omija chipset( w

    Boksowy miałem na początku - głośne gówno.
    Potem kupiłem na szybko jakiegoś dziwnego AC z dwoma wentylatorami - też
    głośne gówno.
    W końcu zdecydowałem się na sprawdzony stuff - AC Freezer czy jak mu tam,
    jest idealny. Z automatycznie regulowanymi obrotami i tymi ichnimi
    opatentowanymi gumowymi mocowaniami. Grywam w Crysisa, używam czasem
    oprogramowania na maksa wysilającego oba rdzenie. Wtedy owszem, zaczyna być
    słychać szum, ale nie brzęczenie ani rzężenie, jest bardzo dobrze moim
    zdaniem.
    Wszystko to na Phenomie II 545.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 18. Data: 2010-11-28 22:30:22
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-11-2010 o 18:08 michu napisał na pl.comp.pecet:

    > Czym sie roznia?

    Pewnie niewiele, ale jak znam życie to im większa rev. tym
    bardziej dorobiona płyta. Z tego co wdać na pierwszy rzut oka
    to poprawili PCI-E x4.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail