  • 1. Data: 2010-11-27 18:57:01
    Temat: Zasilanie plyty ATX
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Witam

    Znajomej padł komputer, podejrzewając zasilacz zabrałem swój i
    pojechałem na miejsce.
    Jednak tutaj nastąpiło zdziwienie, płyta główna w jej komputerze ma aż
    24-pinowe złącze zasilania i jest potrzebna taka wtyczka
    http://img.tomshardware.com/us/2005/02/28/strong_sho
    wing/sharkoon_atx_connector.jpg
    a mój zasilacz ma tylko 20.
    Myślałem że standard ATX jest tylko jeden. Podłączyłem to co miałem i
    komputer oczywiście nie wstał. Teraz nie wiem czy padł na dobre i poszła
    płyta główna, czy na zasilaczu z "brakującymi" pinami nie miał prawa się
    odpalić?

  • 2. Data: 2010-11-27 19:47:23
    Temat: Re: Zasilanie plyty ATX
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 19:57:01 +0100, pyton napisał(a):

> [...]
    > komputer oczywiście nie wstał. Teraz nie wiem czy padł na dobre i poszła
    > płyta główna, czy na zasilaczu z "brakującymi" pinami nie miał prawa się

    20-to pinowe złącze to już dość przestarzały standard.
    Jeśli zasilacz ma odpowiednią wydajność prądową na odpowiednich liniach
    (chodzi głównie o 12 V), oraz płyta i to co do niej podłączone nie żre za
    dużo prądu, to zamiast 24-pinowego można podłączyć 20-pinowe złącze.
    Pytanie, czy podłączyłeś 4-pinowe złącze do zasilania procesora (tzw.
    ATX12V lub P4). Przy czym nie jest to złącze rozszerzające wtyczkę z 20 na
    24 piny, które widać na zdjęciu. Całkiem możliwe, że Twój stary zasilacz go
    nie posiada i trzeba dokupić przejściówkę z molexa. Pytanie też, czy karta
    graficzna potrzebuje dodatkowego złącza do zasilania.

    --
    GLaF

  • 3. Data: 2010-11-27 21:01:16
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karta
    > graficzna potrzebuje dodatkowego złącza do zasilania.

    Oczywiście, wiem że to złącze podłączane w okolicach procesora, to nie
    jest to rozszerzenie głównego konektora o które pytam.
    Czyli to pewnie płyta poszła. Komp był z marketu :/

  • 4. Data: 2010-12-01 13:29:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pyton" <p...@o...no> wrote in message
    > Oczywiście, wiem że to złącze podłączane w okolicach procesora,
    > to nie jest to rozszerzenie głównego konektora o które pytam.
    > Czyli to pewnie płyta poszła. Komp był z marketu :/

    Kompy w marketach mają takie same płyty główne co kompy
    nie z marketu... Te z marketu różnią się głównie tym, że zamiast
    Core 2 Duo czy jakiegoś Quada mają Celerona a klientowi
    pokazują tylko na nalepce gigahertze... bo klient nie wie, nie pyta.

    Żaden "supermarket" nie produkuje swoich płyt głównych...
    Tam będzie typowe MSI, ECS czy inne Gigabyte na 100%.

    Dodam, że kompy nie z marketu też się psują, tak samo często.

  • 5. Data: 2010-12-30 10:51:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.11.2010 19:57, pyton pisze:
> [...]
    oczywiście nie wstał. Teraz nie wiem czy padł na dobre i poszła płyta główna, czy na

    Miał prawo nie odpalić. Wszystkie nowe płyty i zasilacze
    mają złącza 24-pinowe. Po prostu masz starszy zasilacz :)

    A wersji standardu ATX jest już kilka. W najnowszej oprócz
    24-pinowego złącza głównego jest jeszcze 4- lub 8-pinowe
    dodatkowe złącze 12 V.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./