eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :) › Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 15 May 2013 11:08:41 -0700 (PDT)
    Subject: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku
    ludzkiego :)
    From: boryspower <b...@g...com>

    Witam,

    "Programuję" (raczej bawię się) od około 15 lat w różnych językach, lecz wciąż nie
    mogę się odnaleźć... Tak wiem - głupie to strasznie... Chciałbym w końcu zakorzenić
    się przy jednej technologii i zacząć realizować moje pomysły, których mam wiele. Mam
    nadzieję, iż z Waszym doświadczeniem moglibyście mi coś poradzić - pchnąć w
    odpowiednim kierunku.

    Zaczynałem od BASICa na Spectrumie, później Pascal, Turbo Pascal, C, C++, assembler,
    Java, Delphi, VHDL, HTML, PHP, Ruby, Free Pascal, Python, C#, ostatnio znów trochę
    Java... i różne języki skryptowe.
    Do tej pory nic znaczącego nie napisałem, prócz paru aplikacji na studiach i "for
    fun". W każdym języku mi czegoś brakuje... Naprawdę nie mogę się pozbierać by przy
    którymś zaczepić się na dłużej.... Pomóżcie....

    Moje wymagania (i czego mi brakuje w niektórych językach), jaka powinna być ta moja
    "idealna" technologia/język:

    1. Obiektowość (na poziomie tej z C++ mi wystarczy, nie musi to być a'la Ruby)
    2. Łatwe budowanie i obsługa GUI (a'la Borland, VS itp)
    3. Łatwa obsługa wielowątkowości (np mam problemy z C# gdy wątki mają wpływać na GUI)
    4. Prosta obsługa baz danych (minimum MySQL i jakieś bazy lokalne a'la SQLite)
    5. Możliwość tworzenia aplikacji client-server
    6. Dobre środowisko z kolorowaniem składni i auto-uzupełnianiem/podpowiadaniem
    składni
    7. Możliwość budowania aplikacji dla Windows i Linux (ewentualne przekompilowanie pod
    drugim systemem, jak w Lazarusie (FPC) albo MONO)
    8. W miarę prost budowanie wersji instalacyjnych
    9. Technologia "na czasie"
    10. ... pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem :)

    Teoretycznie wszystkie te warunki najlepiej spełnia Java (tak mi się wydaje), tylko
    ten 8 punkt mi pod Javę nie pasuje...

    Co Wy byście mi polecili?

    Ps. Tylko proszę nie mieszajcie mnie z błotem za pytanie na które teoretycznie
    mógłbym odpowiedź wygooglować - uwierzcie mi, że szukałem... długo i bezskutecznie
    szukam a teraz liczę na Was, że pod mój konkretny przypadek coś mi doradzicie :)

    Pozdrawiam!
    Przemek