  • 161. Data: 2019-03-10 22:19:47
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Paru debili.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Prawo o ruchu drogowym rozdzial 1 artykul 4. Teraz ty wypierdalaj kmiocie.

    Zenuś, jest o tobie ładnie napisane i o twoich pierdolonych bzdurach.
    ponieważ w dupie masz wyroki sądów to przeczytaj co pisze współałtor
    tego paragrafu:

    Najpierw o tobie:
    Oczywiście różni domorośli specjaliści, polscy "mistrzowie" kierownicy z
    radością wypowiadają się w licznych komentarzach, że jeśli jakiś pirat
    potrącił pieszego na przejściu, to wina tego kierowcy, który się
    zatrzymał. Tak, tak! Nie tego, który pędził z klapkami na oczach albo
    smartfonem przed oczami i zapewne nawet nie zauważył, że zbliża się do
    przejścia, tylko tego, który zatrzymał się i chciał przepuścić pieszego.

    Teraz o przepisie na który się powołujesz:
    Jeden z ówczesnych współautorów tego przepisu, Zbigniew Drexler,
    wieloletni ekspert ówczesnego Ministerstwa Komunikacji, wyjaśnił mi zresztą:

    "Przepis o zakazie zatrzymywania się na przejściu, przed nim i
    ewentualnie za nim nie był redagowany z myślą o zatrzymywaniu się w celu
    przepuszczenia pieszych. Chodziło o zatrzymywanie się, które może
    spowodować ograniczenie widoczności. Np. ktoś na chwilę zatrzymuje się
    przed przejściem, aby pobiec do kiosku po gazetę... Pojazd zasłania
    przejście. Piesi nie widzą nadjeżdżających pojazdów, a ich kierowcy nie
    widzą pieszych. O to tu chodziło. Rzecz jasna zakaz zatrzymywania się to
    także zakaz postoju. Powoływanie jednak tego przepisu w sytuacji, kiedy
    pojazd zatrzymuje się, aby umożliwić pieszym przejście przez jezdnię to
    ewidentna bzdura i pomylenie pojęć. Wówczas zatrzymanie wynika z
    warunków ruchu! Ręce opadają, jak się słyszy takie teorie"

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kie
    rowca/news-kierowca-ktory-przepuszcza-pieszych-jest-
    winnym-wypadku,nId,2484587

    Większego błazna w tym wątku niż ty, nie ma. Znów ci udowodniłem
    pierdolenie bzdur i znów musisz Zenuś wykurwiać w podskokach :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 162. Data: 2019-03-10 22:20:53
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 22:09, Olfi pisze:

    > Dlaczego uważasz, że art. 49 PoRD nie odnosi się do debila
    > w mercedesie ?

    Dlatego:

  • 163. Data: 2019-03-10 22:26:01
    Od: "Olfi" <a...@s...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, zastosował się do § 47 pkt 4 i umożliwił wejście pieszych na pasy.
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > DZIĘKI POLITYCE RZĄDU PIS
    > MAMY KOLEJNY REKORD WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

    Powołujesz się na paragraf, a sam tego nie czytasz, lub czytasz
    i nie rozumiesz.
    W paragrafie 47 pkt 4 nic nie pisze o zatrzymywaniu się.
    Debil w mercedesie zatrzymał się, co jest zabronione w PoRD.

  • 164. Data: 2019-03-10 22:28:29
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, March 10, 2019 at 6:36:31 PM UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
    > ...że kierowca nie zwolnił i jako
    > pierwszy dokonał wykroczenia doprowadzając do sytuacji niebezpiecznej.
    >
    > Ewidentna wina kierowcy, co widać na filmie i na zdjęciu, CBDU :)

    Hm... kilka lat temu byla tu dyskusja na temat kto jest winny spowodowania
    kolizji/wypadku w sytuacji, gdzie wiecej niz jedna osoba zlamala PoRD i z tego, co
    pamietam wnioski byly odwrotne ;) tzn. winny nie jest pierwszy, ktory zlamal
    przepisy, ale ostatni, ktory je zlamal a mogl wypadkowi zapobiec stosujac sie do
    przepisow...
    np. jak glowna ktos jedzie limit + 20, to nie oznacza, ze z podporzadkowanej mozna w
    niego wjechac, bo on zaczal ;), czy tez wczesniej popelnil wykrozenie. Jesli nie
    dochodza dodatkowe kwestie (typu nie dalo sie go zauwazyc), to sprawa jest prosta.

  • 165. Data: 2019-03-10 22:31:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taki idiota jak ty nic nikomu nie moze udowodnic. Prywatne zdanie jakiegos eksperta
    mnie nie interesuje. Prawo o ruchu drogowym to kilkaset stron maszynopisu. Jak to o
    czym marudzisz bylo by istotne to by dopisali dwa punkty. Zostales sam na placu boju.
    Bylo was kilku ale reszta uznala ze nie miala racji w starciu z jasnymi jak slonce
    przepisami. Nie masz zadnego poparcia w przepisach na obrone swoich durnych tez.
    Prawo w tej materii jest proste. Zatrzymanie sie zeby pieszy wszedl na przejscie jest
    wykroczeniem. Zatrzymanie sie zeby zszedl z przejscia nie jest.

  • 166. Data: 2019-03-10 22:40:09
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Przeczytaj artykuł.
    Od: "Olfi" <a...@s...pl>

> [...]
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > DZIĘKI POLITYCE RZĄDU PIS
    > MAMY KOLEJNY REKORD WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

    Ja nie dyskutuję z autorem artykułu.
    Ty coś napisałeś, więc napisz dlaczego tak napisałeś.
    Przeczytaj artykuł, zastosuj go do wątku i napisz :
    Dlaczego uważasz, że art. 49 PoRD nie odnosi się do debila
    w mercedesie, który zatrzymał się przed przejściem ?

  • 167. Data: 2019-03-10 22:43:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Prywatne zdanie jakiegos eksperta mnie nie interesuje.

    Wyroki sądu też masz w dupie. W sumie jak na PiSiora to standard. Nie
    mamy o czym rozmawiać.

    EOD

    P.S.
    Na placu boju pozostało kilku debili i ich status się nie zmienił. Nadal

  • 168. Data: 2019-03-10 22:44:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 22:40, Olfi pisze:

    > Dlaczego uważasz, że art. 49 PoRD nie odnosi się do debila
    > w mercedesie, który zatrzymał się przed przejściem ?

    Bo w artykule masz wyrok sądu polskiego w tej sprawie.
    Jeśli tak jak Zenuś masz w dupie wyroki sądów to nie mamy o czym rozmawiać.

  • 169. Data: 2019-03-10 22:46:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2019 14:28:29 -0700 (PDT), WS napisał(a):

> [...]
    dochodza dodatkowe kwestie (typu nie dalo sie go zauwazyc), to sprawa jest prosta.

    +20/90 to moze jeszcze nie, ale potem zdarzyly sie sprawy, byc moze
    fikcyjno/przykladowe, gdzie twierdzono, ze prawidlowo z
    podporzadkowanej wyjechal, bo miejsca bylo sporo, a nie mogl
    przewidziec, ze ktos jedzie 150/50.

    +20/50 to tak ... procentowo duzo, rzeczywiscie niezbyt duzo, ale za
    to wystarczajaco aby sad stwierdzil "mimo nieustapienia pierwszenstwa
    przez pojazd B, kierowca pojazdu A moglby uniknac zderzenia, gdyby
    jechal z przepisowa predkoscia".

    A takie +20/30 ... strach sie bac :-)

    J.

  • 170. Data: 2019-03-10 22:54:06
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 09-03-2019 o 22:18, LordBluzg(R) pisze:

    > Ma również UMOŻLIWIĆ wejscie (przytaczam tu
    > wyrok sądu) na to przejście pieszym a nie wymuszać na nich swoim
    > zachowaniem czy to pierwszeństwo czy też pierodolenie jakiegoś Zenusia
    > na newsach że winien pieszy bo wyszedł na pasy 20 metrów przed
    > zapierdalającym bezmózgim kierowcą, który łamie przepisy.
    Po pierwsze zacytuję tu Twój wpis - wyrok sądu:

    "Widząc pieszego zbliżającego się do przejścia, a tym bardziej stojącego
    przed nim w oczekiwaniu na możliwość wejścia, kierujący pojazdem ma
    obowiązek zwolnić - stwierdził w wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w
    Bydgoszczy."

    Gdzie tu masz że ma umożliwić wejście? Jest że ma zwolnić. Poza tym,
    sprytnie pominąłeś kilka cytatów:

    "Jak przypomniano, w myśl art. 13 ust. 1 Prawa drogowego pieszy
    przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność i co do zasady korzystać z przejścia dla pieszych"

    "W uzasadnieniu zwrócono uwagę, że w przeciwieństwie do przepisów
    obowiązujących w wielu krajach Europy (których przestrzegają i do
    których przyzwyczają się także polscy kierowcy), aktualnie kierujący
    samochodem w Polsce nie musi ustępować pierwszeństwa pieszemu w każdym
    przypadku, gdy tylko zauważy, że ten zbliża się do pasów. Kierowca musi
    jednak zachować szczególną ostrożność zbliżając się do oznakowanego
    przejścia i ustąpić pierwszeństwa pieszemu, który się już na nim
    znajduje. - Obowiązek "zachowania szczególnej ostrożności" wynika z
    oczywistego faktu, iż nie wszyscy piesi upewniają się, czy mogą
    bezpiecznie wejść na jezdnię. Niektórzy z różnych powodów mogą nagle
    wtargnąć na jezdnię lub nagle zmienić kierunek ruchu. Należy również
    pamiętać o dzieciach, które bywają nieprzewidywalne i zdarza im się
    wbiegać na jezdnię - wyjaśnił WSA."

    "Dalej sąd przypomniał, że przejścia dla pieszych to szczególne miejsca
    wyznaczone na obszarze drogi, które w kodeksie drogowym zobowiązują
    kierującego do konkretnych zachowań. Miejsce to oznaczone jest znakiem
    D-6 "Przejście dla pieszych" i znak ten oprócz informacji dotyczącej
    występowania przejścia, zobowiązuje kierowcę do zwolnienia, jeśli w
    obrębie przejścia znajduje się pieszy. - Oznacza to, że widząc pieszego
    zbliżającego się do przejścia, a tym bardziej stojącego przed nim w
    oczekiwaniu na możliwość wejścia, kierujący pojazdem ma obowiązek
    zwolnić. Za zwolnienie uważa się już np. zdjęcie nogi z gazu, co
    powoduje zwalnianie poprzez hamowanie silnikiem - wyjaśniono w
    uzasadnieniu."

    Wystarczą te cycaty? Jeszcze raz - gdzie tu masz że jak pieszy się
    zbliża do przejścia to masz hamować? To przecież sąd. Więc łaskawie nie
    naginaj tych wyroków do swojej wizji świata.