  • 141. Data: 2019-03-10 17:18:07
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Paru debili.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I dlatego i ruskich

    No to się przeprowadź do ruskich. Choć prawdopodobnie wcale cię nie
    zechcą przygarnąć. Jak już pisałem - zacznij się przyzwyczajać do myśli,
    że pieszy ma na przejściu pierwszeństwo. Chyba że nas z unii wypierdolą,
    bo i taka szansa istnieje.

    Shrek.

  • 142. Data: 2019-03-10 17:44:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na przejsciu jak legalnie wszedl to ma na zasadach ogolnych, tych samych co pojazd
    bedacy na skrzyzowaniu ma pierwszenstwo w jego opuszczeniu nad tym co chce na nie
    wjechac. Do tego przed wejsciem na przejscie ma sie pieszy zachowac jak kierowca
    samochodu wjezdzajacego na skrzyzowanie z drogi podporzadkowanej. Czyli ma zachowac
    szczegolna ostroznosc. Kazde wejscie pieszego na przejscie powodujace koniecznosc
    zmiany predkosci bodz zmiane kierunku pojazdu dojezdzajacego do przejscia jest
    wymuszeniem. Kodeks nie reguluje koniecznosci zatrzymania sie przed przejsciem w celu
    przepuszczenia pieszego znajdujacego sie na chodniku. W zwiazku z tym zatrzymanie sie
    mercedesa na filmie jest wykroczeniem.

  • 143. Data: 2019-03-10 17:55:13
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 17:07, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    > odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na
    > drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za
    > tym przejściem lub przejazdem.
    >
    > Czyli możesz się zatrzymać 10 metrów przed przejściem. Dlaczego zatem
    > zatrzymujesz się na linii pasów przepuszczajac pieszego, skoro nie wolno
    > ci się tam zatrzymać? Dlaczego zatem rysuje się linię zatrzymania 1 metr
    > od pasów?
    >
    > Zenuś, podszkol się morderco albo wykurwiaj do Rosji :)

    Dopiszę, bo już dość się pogrązyłeś w tym wątku a grillowanie Zenusia
    powoli przestaje mnie bawić. Zatem poczytaj:

    "- Artykuł 49 Prawa o ruchu drogowym dotyczy kierowców, którzy chcieliby
    zaparkować samochód. Prawo nie zabrania zatrzymania samochodu przed
    przejściem w celu umożliwienia przejścia im przez jezdnię - mówi
    Wirtualnej Polsce Joanna Biel-Radwańska z krakowskiej policji drogowej.
    Za taką wykładnią przemawia też art. 26 Prawa o ruchu drogowym, który
    mówi, że kierującemu zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym
    samym kierunku, ale zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa
    pieszemu. Jeśli przepisy w art. 49 zabraniałyby ustępowania pieszym, to
    czy sytuacja ta zostałaby ujęta w art. 26?

    Wiele zależeć będzie więc od tego, na kogo trafi kandydat na kierowcę.
    Jeśli egzaminator uzna, że zatrzymanie samochodu nie było potrzebne,
    może przerwać egzamin. Jeżeli kierujący się nie zatrzyma, stopa pieszego
    postawiona na asfalcie sprawi, że będzie musiał jeszcze raz ubiegać się
    o prawo jazdy. To oznacza, że egzaminowany musi bardzo szybko
    interpretować zachowanie pieszych i, niestety - to nie koniec. Musi mieć
    nadzieję, że egzaminator zinterpretuje sytuację w identyczny sposób.
    Jak zlikwidować problem?

    W Unii Europejskiej Polska jest jednym z najbardziej niebezpiecznych
    krajów dla pieszych. W 2016 roku stanowili oni u nas blisko 40 proc.
    śmiertelnych ofiar wypadków. Wiele mówi się o zmianie prawa na
    zachodnioeuropejski wzór i w 2015 roku o mało do tego nie doszło."

    https://moto.wp.pl/ustepowanie-pieszym-stojacym-prze
    d-przejsciem-grzecznosc-czy-smiertelne-zagrozenie-61
    73202135836289a

    Polecam cały artykuł dla wielu zwolenników zapierdalania po rusku bo ci
    bardziej cywilizowani wiedzą o co chodzi.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 144. Data: 2019-03-10 17:58:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Kodeks nie reguluje koniecznosci zatrzymania sie przed przejsciem w celu
    przepuszczenia pieszego znajdujacego sie na chodniku. W zwiazku z tym zatrzymanie sie
    mercedesa na filmie jest wykroczeniem.

    Bo kretynie, po rusku interpretujesz Art 49 :)

  • 145. Data: 2019-03-10 17:59:58
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > A znasz taki przypadek?

    Oczywiście.

    > Pasy z definicji muszą znajdować się na jezdni, choćby była to
    > jezdnia tylko dla rowerów.

    Praktyka pokazuje ze coraz czesciej pasy zaczynaja sie juz na chodniku,
    jak mniem własnie po to zeby zasygnalizowac za jak pieszy znajdzie sie w
    tej przestrzeni to... no własnie co? Ma pierwszenstwo czy po prostu
    zamierza przejsc przez ulice?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 146. Data: 2019-03-10 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Uwielbiam ja debil

    auć :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 147. Data: 2019-03-10 18:08:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ubaw po pachy. Ktos komu nie grozi kleszczowe zapalenie mozgu nie moze nikogo
    grilowac. Sram na to co ktos mowi. Przepisy sa jednoznaczne. Nie zezwalaja na wejscie
    na przejscie dla pieszych bez zachowania szczegolnej ostroznosci. Teraz prawie kazdy
    ma kamerke i w kazdym sadzie bardzo latwo wykazac ze w sytuacji jak na filmie pieszy
    nie zachowal sie tak jak wymagaja od niego przepisy z kodeksu. Pierdolenie jakiejs
    paniusi nic nie znaczy. Nie twierdze zw wszystkie wypadki na przejsciach sa z winy
    pieszych. W tym na filmie wina pieszych jest nie do podwazenia.

  • 148. Data: 2019-03-10 18:17:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na przejsciu jak legalnie wszedl to ma na zasadach ogolnych, tych samych co pojazd
    bedacy na skrzyzowaniu ma pierwszenstwo w jego opuszczeniu nad tym co chce na nie
    wjechac.

    Na zupenie innych zasadach - po prostu na przejściu pieszy ma
    pierwszeństwo. Czego w tym zapisie nie rozumiesz?

    > Do tego przed wejsciem na przejscie ma sie pieszy zachowac jak kierowca samochodu
    wjezdzajacego na skrzyzowanie z drogi podporzadkowanej.

    Nie ma takiego przepisu.

    > Czyli ma zachowac szczegolna ostroznosc.

    Szczególną ostrożność to ogólnie należy zachować na przejściu i w
    pobliży - niezależnie czy kierownik czy pieszy. Nie ma ona nic wspólnego
    z pierwszeństwem.

    > Kazde wejscie pieszego na przejscie powodujace koniecznosc zmiany predkosci bodz
    zmiane kierunku pojazdu dojezdzajacego do przejscia jest wymuszeniem.

    LOL.

    > Kodeks nie reguluje koniecznosci zatrzymania sie przed przejsciem w celu
    przepuszczenia pieszego znajdujacego sie na chodniku.

    Nie reguluje - regulije natomiast, że masz mu ustąpić pierwszeństwa jak
    tylko się na tym przejściu znajdzie - widocznie ustawodawca myślał, że
    można to pozostawić komputerowi białkowemu kierowcy jak ma tej sztuki
    dokonać. Jak widać się przeliczył.

    > W zwiazku z tym zatrzymanie sie mercedesa na filmie jest wykroczeniem.

    Nie jest. Jak chcesz bardzo to możesz podesłać filmik policji zz
    wnioskiem o ukaranie kierownika mercedesa i raportować na grupie co
    osiągnąłeś.

    Shrek

  • 149. Data: 2019-03-10 18:35:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Sram na to co ktos mowi. Przepisy sa jednoznaczne. Nie zezwalaja na wejscie na
    przejscie dla pieszych bez zachowania szczegolnej ostroznosci.

    Tak samo jak nie zezwalają przejazdu samochodem bez zwalniania do
    prędkości bezpiecznej i bez zachowania szczególnej ostrożności przez
    przejście dla pieszych. Innymi słowy, MUSISZ zwolnić PRZED przejściem.

    > W tym na filmie wina pieszych jest nie do podwazenia.

    W tym filmie kierowca nie zastosował się w 0,5 sekundy filmu do § 47 pkt
    4, nie zwolnił. Piesi upewnili się że jest w odległości umożliwiającej
    wykonanie obowiązkowego zwolnienia i widać że się rozglądają (zamazane
    twarze ale widać ruch rozglądania) ich ocena szczególnej ostrożności
    jest wątpliwa ale zachowanie kierowcy nie pozostawia żadnej wątpliwości
    (50:100), kiedy samochód jest w odległości 25m od przejścia. w następnym
    0,5 sek wkraczają na pasy a kierowca nadal ich nie widzi i nie zwalnia,
    zatem dalej łamie § 47 pkt 4 i nie zachowuje szczególnej ostrożności,
    jak również wiedząc że warunki na drodze wymagają szczególnie od niego
    zachowania dodatkowej ostrożności i dopasowania (inne przepisy).
    Czas na filmie, pokazuje (jak i treść) że kierowca nie zwolnił i jako
    pierwszy dokonał wykroczenia doprowadzając do sytuacji niebezpiecznej.

    Ewidentna wina kierowcy, co widać na filmie i na zdjęciu, CBDU :)

    EOD, rusku :)

  • 150. Data: 2019-03-10 18:40:37
    Od: "Olfi" <a...@s...pl>

    > Nie jest.
    >
    > Shrek

    Kierowca mercedesa popełnił wykroczenie, bo art. 49 PoRD
    zabrania zatrzymywania się przed przejściem dla pieszych.
    Dodatkowo sprowokował debili pieszych do wejścia na jezdnię.