  • 11. Data: 2009-03-04 10:51:41
    Temat: Re: Wszystko jest w FAQ
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    Kefir wrote:

    > Ciekawe. Dawaj nazwiska tych "cfaniaczkow"! Ja widze kolesi ktorzy
    > probuja czasem egzekwowac przetrzeganie regul. "Wlasciciele" , czy
    > raczej zalozyciele, choc jezdza nadal, juz tu nie pisuja.
    >
    > PeeS A co to jest "niubi"? Szukalem w FAQ i w archiwum grupu i nie
    > znalazlem ;)

    Ja tam nie wiem, nie czytam ich :D
    Ja tu jestem tylko po to aby pisac :D

    Jestem w nastroju anarchistycznym.
    Foo...ing rules. :>

    Zajzyj do googla ;-)

    --
    FJR 1300
    Wyscigowa licencja A

  • 12. Data: 2009-03-04 10:51:52
    Od: "grzybek" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Elou!
    > "grzybek" <g...@w...pl> wrote in message
    > Fakt. W porownaniu z tym:
    > http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/
    3b6c5369c84ca3bf?
    > http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/
    e612402996ca5371?
    > Dokonales znakomitego postepu. Dzieki i gratsy! Czas by ruszyl sie takze beton
    > ;)

    Hehe, to akurat zbieżność ksywek:-) Inny mail. To nie ja. Ale jak sądzisz że to
    ja, to Twoja sprawa.

    --
    Grzybek

  • 13. Data: 2009-03-04 11:09:35
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
> [...]
    e612402996ca5371?

    > Hehe, to akurat zbieżność ksywek:-) Inny mail. To nie ja. Ale jak sądzisz

    Maile ludzie zmieniaja jak rekawiczki, zas Netykieta nakazuje przed pisaniem
    sprawdzic czy aby nick nie byl wczesniej uzywany ;) To, oczywiscie, takze
    jest olewane. Skutki olewania juz poznales. O ile nie jestes uparciuchem,
    nastepne lekcje odrob sam ;)
    Kazdy z bywalcow kiedys zadal sobie nieco trudu by sie nauczyc, to nie boli
    ;) Nie sadze jednak by ktokolwiek czul sie wlascicielem, bardziej
    straznikiem zasad swiadczacych cale lata o wartosci grupy. Moze to
    przezytek, dla kilku jednak nadal Wartosc. Takze dla Watsa-anarchisty,
    chocby chwilowo zapieral sie ze jest inaczej ;)

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    STare dobre gacie 955 & Fun Factory XT660X

  • 14. Data: 2009-03-04 11:15:34
    Od: "grzybek" <g...@w...pl>

    > Elou!
    > "grzybek" <g...@w...pl> wrote in message
    > Maile ludzie zmieniaja jak rekawiczki, zas Netykieta nakazuje przed
    > pisaniem sprawdzic czy aby nick nie byl wczesniej uzywany ;)

    No nie sprawdziłem, fakt. Może dlatego, że nigdy nie byłem na ścigaczu:-)

    > oczywiscie, takze jest olewane. Skutki olewania juz poznales. O ile nie
    > jestes uparciuchem, nastepne lekcje odrob sam ;)

    Nie mam do nikogo żadnej urazy. Nie jestem też szczególnie nastawiony na
    agresję, ani na jakieś docinanie komus. Jeśli ktoś się poczuł obrazony to
    przepraszam. Po prostu napisałem, jakie mozna odnieść wrażenia z lektury
    szczególnie ostatnich postów na tej grupie. Myślę, że refleksji nigdy dość.
    Przynajmniej takich, które wpłyną na jakość.

> [...]
    > dla kilku jednak nadal Wartosc. Takze dla Watsa-anarchisty, chocby chwilowo

    OK, nie neguję niczyich wartości. No może jedynie te, które kazały dzikim ściąć
    głowę polskiego inzyniera...
    Będę teraz obrzydliwie brzydki GRZYBOL :-) Pozdrawiam
    --
    Grzybol

  • 15. Data: 2009-03-04 11:40:43
    Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl>

    > naprawdę ta grupa to towarzystwo wzajemnej adoracji kilkunastu ludzi,
    > którzy
    > przeważnie znają się osobiście z różnych zlotów i innych imprez. Grupa ta
    > służy

    Liii tam ...To zwykle psychologia tlumu :-)

    Syndrom grupowego myślenia - termin w psychologii społecznej oznaczający
    uleganie ograniczającej sugestii i naciskowi grupy, której jest się
    członkiem. W wyniku narzuconej autocenzury członkowie grupy podlegającej
    temu zjawisku, zubażają dobrowolnie swoje zdolności intelektualne. Myślenie
    grupowe prowadzi w skrajnym stadium do zupełnej zatraty przez grupę poczucia
    rzeczywistości, przecenianie własnej siły i możliwości działania. Syndrom
    ten oznacza również izolację grupy od otoczenia i zamknięcie się grupy we
    własnym świecie. Termin ten został zaproponowany przez psychologa
    amerykańskiego Irvinga Janisa w 1972 r.

    Na czym polega syndrom grupowego myślenia
    Powszechnie uważa się, że myślenie grupy zapewnia lepsze rezultaty, gdyż
    kumulacja wiedzy i doświadczenia zapobiega pomyłkom i prowadzi do
    optymalnego rozwiązania problemu, gdyż każdy z uczestników takiego myślenia
    wnosi twórczy osobisty wkład, pozwalający na trzeźwą i wielostronną ocenę
    sytuacji oraz podjęcie właściwej decyzji.
    Okazuje się jednak - i to bardzo często - że inteligencja grupy wcale nie
    przewyższa inteligencji jej poszczególnych członków; że decyzje rozmaitych
    komitetów czy komisji są wyjątkowo nietrafne i byłoby lepiej gdyby były one
    podejmowane przez pojedyncze osoby. Zespół bowiem ulega złudzeniu co do
    swojej nieomylności i wyższości intelektualnej, przy czym złudzenie to jest
    tym silniejsze, im wyższy jest status społeczny każdego z uczestników, im
    wyższym dyplomem może się on legitymować i im większy jest poziom
    wewnętrznej spójności grupy. Istnieje wiele czynników, które powodują, że
    grupa podejmuje często gorsze jakościowo decyzje o większym poziomie ryzyka.
    Czynniki te składają się na tzw. syndrom grupowego myślenia.
    Według Irvinga Janisa syndrom ten charakteryzuje się następującymi objawami:
    a.. iluzja nieomylności i pewności siebie
    b.. lekceważenie niepomyślnych informacji
    c.. wiara we własną etykę zawodową, nieuwzględnianie etycznych i moralnych
    aspektów decyzji
    d.. lekceważące traktowanie wyników i osób spoza zespołu
    e.. wywieranie nacisku dla wymuszenia konformizmu
    f.. samocenzurowanie się (aby uniknąć powtarzających się negatywnych
    reakcji grupy, krytyczni jej członkowie decydują się w końcu milczeć)
    g.. iluzja jednomyślności (milczenie jest traktowane jako wyraz zgody)
    h.. filtrowanie informacji, tzn. członkowie grupy starają się nie dopuścić
    informacji sprzecznych ze zdaniem grupy

    Myślenie grupowe prowadzi do podejmowania błędnych decyzji i kryzysów, gdyż
    umożliwia grupie widzenie i słyszenie tylko tego, co chce. Informacje
    niezgodne z poglądami grupy są ignorowane, zwłaszcza jeśli pochodzą z
    zewnątrz. Grupa nie poszukuje i nie bierze pod uwagę nowych możliwości, co
    prowadzi do nieuzasadnionego optymizmu i samozadowolenia, a w następstwie do
    kryzysu.
    Badania nad syndromem grupowego myślenia przeprowadził Irving Janis. Punktem
    wyjścia tych badań było spostrzeżenie, że niejednokrotnie grupy kierownicze
    podejmują głupie, lekceważące zasady moralne, pochopne czy wręcz szkodliwe
    dla realizacji zadań decyzje. Większość swoich spostrzeżeń poczynił Janis na
    grupie decyzji politycznych. Każda z tych decyzji była wypracowana w toku
    serii spotkań małej liczby członków, doradców rządu, którzy stanowili
    wspólną grupę.
    Janis przeanalizował dokładnie kilka wielkich niepowodzeń amerykańskiej
    polityki zagranicznej:
    a.. klęska podczas ataku Japończyków na Pearl Harbour
    b.. inwazja w Zatoce Świń
    c.. Wojna wietnamska

    W toku swoich badań Janis interesował się głównie procesem dochodzenia grupy
    do podjęcia decyzji, które wprowadzone w życie okazywały się tak tragiczne w
    skutkach. Wg. Janisa aby skutecznie funkcjonować grupa zmuszona jest ciągle
    pobierać i odpowiednio weryfikować uzyskane informacje, który to proces może
    ulegać defektom prowadzącym do błędnych decyzjiDo wyróżnionych defektów
    zaliczył on:
    1.. ograniczenie dyskusji do rozważania zaledwie paru działań bez
    analizowania pełnej gamy alternatyw
    2.. unikanie przez grupę powtórnego analizowania tego sposobu działania,
    który już na początku był preferowany
    3.. zlekceważenie przez członków grupy tych sposobów działania, które
    początkowo zostały ocenione jako niezadowalające przez większość grupy
    4.. korzystanie przez grupę w małym stopniu z możliwości uzyskania
    informacji od ekspertów, którzy mogliby oszacować zyski i straty
    5.. wykazywanie przez grupę selektywnej tendencyjności w sposobie
    reagowania na informacje zależnie od tego czy są one w zgodzie z wcześniej
    podjętymi decyzjami czy nie.

    Ponadto wszelkie błędne decyzje w procesie grupowym mogą wynikać jeszcze z
    indywidualnych własności członków grup. Mogą być również efektem struktur
    organizacyjnych w jakich się to przetwarzanie informacji odbywa.
    Warunki do powstania "syndromu grupowego myślenia" związane są z
    psychologiczną sytuacją członków grupy, którzy podejmują istotne decyzje i
    występują często w warunkach braku dostatecznej ilości informacji
    wyjściowych, trudności w przewidywaniu skutków decyzji oraz podleganie
    silnym stresom wynikającym z wagi podejmowanych decyzji. W takich warunkach,
    często jedynym punktem odniesienia, dającym poczucie komfortu psychicznego
    dla członków grupy staje się ona sama.Na tę sytuację nakłada się często
    wewnętrzna dynamika grupy, która zależy od dwóch czynników:
    1.. Pierwszy związany jest ze spójnością grupy określoną jako pozytywne
    wartościowanie grupy przez jej członków oraz ich motywacje do silnego
    poczucia przynależności do tej grupy. Spójność ta poza pozytywnym wpływem ma
    również negatywny wpływ, obniżający często efektywność działań. Spójność
    grupy wyraźnie wzrasta w obliczu zagrożenia.
    2.. Drugi z czynników związany jest z wykształceniem się mechanizmów
    wyzwalających konformizm wobec norm grupowych.

    Podsumowując, można powiedzieć, że myślenie grupowe prowadzi do spadku
    psychicznej efektywności, realizmu osądu moralnego, spowodowanych
    wewnętrznymi i zewnętrznymi naciskami.

    Objawy grupowego myślenia
    Na syndrom ten składa się osiem różnych objawów:

    1.. Iluzja wszechmocności czy niezwyciężoności podzielana przez większość
    lub wszystkich członków grupy, stwarzająca optymistyczne przekonania o
    sukcesie. Tego typu przeświadczenie może zneutralizować lęk wynikający z
    poczucia osobistej nieadekwatności wobec zadań, bądź niewiarę w możliwości
    znalezienia właściwego rozwiązania w czasie kryzysu. Psychologiczną funkcją
    tego objawu jest wzmocnienie poczucia pewności siebie członków grupy i
    likwidacja lęku.
    2.. Kolektywne wysiłki zmierzające do obronnej racjonalizacji działania w
    celu pomijania ostrzeżeń, mogących doprowadzić do powtórnego rozpatrywania
    wątpliwości. Psychologiczna funkcja tego objawu to obrona grupy przed
    niepewnością, która mogłaby osłabić działanie w przyjętym kierunku i
    zachwiać wiarę w słuszność podejmowanych decyzji.
    3.. Wiara członków grupy we wrodzoną wyższość moralną własnej grupy
    skłaniająca do ignorowania etycznych i moralnych konsekwencji swoich
    decyzji. "Nasze cele są dobre i słuszne" - to przekonanie umożliwia członkom
    grupy unikanie poczucia winy i wstydu wobec decyzji, które mogą pogwałcić
    własne zasady moralne.
    4.. Stereotypowe wizerunki przywódców wroga jako zbyt złych na to aby
    wchodzić z nimi w jakikolwiek układ, bądź jako zbyt słabych aby ich
    traktować jako równorzędnych partnerów. Tego rodzaju stereotypy dehumanizują
    wroga i likwidują poczucie winy przez usankcjonowanie amoralnych działań,
    jakie przeciwko nim podjęto. Ponadto obraźliwa charakterystyka wroga
    umożliwia przeistoczenie agresji pojawiającej się wewnątrz grupy na
    zewnątrz.
    5.. Bezpośredni nacisk na każdego członka grupy, który przedstawia silne
    argumenty przeciwko któremuś z grupowych stereotypów. W rezultacie tego,
    każda z osób w grupie znajduje się pod naciskiem zalecenia, aby nie
    przeciwstawiać się grupowym stereotypom, gdyż grozi to odrzuceniem takiej
    osoby z grupy.
    6.. Autocenzura odstępstw od oczywistego grupowego uzgodnienia prowadząca
    do wewnętrznego negowania ważności własnych wątpliwości. Rozwój tego typu
    autocenzury wyzwala blokadę procesów oceny i weryfikacji, co sprzyja
    podporządkowanym się wnioskom niezgodnym z założoną koncepcją.
    7.. Wspólna iluzja jednomyślności. Iluzja ta skutkuje tendencją do
    poszukiwania zgodności, której to tendencji podporządkowane zostaną wszelkie
    poczynania grupy
    8.. Wyłonienie z grupy członków stających się swego rodzaju "stróżami
    poprawnego myślenia". Ich zadaniem jest ochrona grupy przed dopływem
    niepomyślnych informacji, które mogłyby zniszczyć podzielane przez członków
    grupy samozadowolenie płynące z przekonania o własnej efektywności i
    moralności grupowych decyzji. Brak tych informacji pozwala na
    niedostrzeganie defektów w ich "wypieszczonej koncepcji" i unikania
    konieczności zapoczątkowania bolesnych przewartościowań.

    Kiedy w grupie decydentów pojawią się wszystkie lub większość z tych
    symptomów, wówczas członkowie wykonują zadania nieefektywnie i
    prawdopodobnie nie osiągną założonych celów. Janis twierdził, że im więcej
    pozornej uprzejmości w grupie, tym większe niebezpieczeństwo, że niezależne
    myślenie będzie wypierane przez myślenie grupowe, prowadząc do
    zdehumanizowania i irracjonalizowania działań skierowanych przeciwko grupie
    przeciwników. Tego rodzaju uprzejmość jest często niczym innym jak rodzajem
    skutecznego nacisku na jednostki, które muszą uczestniczyć w tym "spektaklu
    wzajemnej adoracji" aby nie zostać, wraz ze swoim kontrowersyjnymi
    poglądami, odrzucone przez grupę.

    Zapobieganie grupowemu myśleniu
    Janis sformułował dziewięć zaleceń, których przestrzeganie chroni przed
    grupowym myśleniem.

    1.. Lider grupy powinien każdemu z członków grupy wyznaczyć rolę
    wymagającą krytycznej oceny proponowanych rozwiązań. Lider musi
    demonstrować, iż możliwe jest by członkowie grupy wyrażając swe wątpliwości
    byli w stanie wpłynąć na jego własne sądy i przekonania. Ponadto grupa
    powinna mieć rozsądnego przewodniczącego, posiadającego talent mediatora, co
    umożliwiałoby unikanie kłótni i znajdowania wyjścia w momencie gdy rozmowa
    utkwi w martwym punkcie.
    2.. Przywódcy w hierarchii organizacji powinni być bezstronni, nie zaś
    stwarzać określone preferencje i oczekiwania na samym początku. Wymaga to od
    lidera ograniczenia swoich podsumowań do pozbawionych tendencyjności
    stwierdzeń, oraz unikania propozycji, które sam chciałby zastosować. Daje to
    możliwość członkom grupy zaczerpnięcia informacji i rozpatrywania szerokiego
    zakresu alternatyw.
    3.. Organizacja powinna rutynowo wprowadzać w życie praktykę powołania
    kilku niezależnych grup podejmujących decyzję i oceniających się nawzajem.
    Każda z nich powinna pracować z innym liderem. Aby zminimalizować postawę
    typu "zrobi to kolega", należy określić zakres odpowiedzialności każdej z
    grup.
    4.. W czasie, kiedy poddaje się badaniom możliwość zrealizowania
    alternatyw, grupa decydentów od czasu do czasu powinna się dzielić na
    spotykające się oddzielnie podgrupy, a następnie łączyć się znowu dla
    sprecyzowania odmienności swoich punktów widzenia. To pozwala uniknąć tego,
    że cała grupa wytwarza normę poszukiwania zgodności.
    5.. Każdy członek grupy decydentów powinien okresowo dyskutować
    wypracowane przez grupę rozwiązania z zaufanymi współpracownikami spoza
    grupy, a następnie relacjonować ich reakcje grupie, opisując obiektywnie
    pozytywne i negatywne reakcje na to co się aktualnie w grupie decyduje.
    6.. Grupa powinna posiadać i wysłuchiwać opinii jednego lub więcej
    ekspertów bądź wykwalifikowanych współpracowników, dobrze zorientowanych w
    temacie, lecz nie stanowiących członków grupy. Eksperci ci powinni dobrze
    rozumieć idee grupy i odznaczać się mądrością w poszukiwaniu ukrytych
    punktów zaczepienia. Eksperci powinni być wysłuchiwani zanim grupa osiągnie
    jednomyślność grupy i należy ich zachęcać do otwartego wyrażania wszystkich
    swoich wątpliwości.
    7.. Jeżeli polityczne rozważania prowadzą do konfrontacji z rywalizującym
    narodem, to sporo czasu należy poświęcić przyjrzeniu się wszystkim sygnałom
    ostrzegawczym pochodzącym od rywali.
    8.. Na każdym spotkaniu grupy, przynajmniej jednemu z członków grupy
    powinno przypisać się rolę "adwokata diabła", którego zadaniem jest
    "szukanie dziury w całym", czyli wyszukiwanie i zgłaszanie wszelkich
    możliwych wątpliwości. Lider musi zadbać o to, by wszyscy świadomie poddali
    się szczegółowej analizie "adwokata diabła".
    9.. Przed podjęciem ostatecznej decyzji, po wykrystalizowaniu się
    ostatecznej formy kompromisu, grupa powinna odbyć "spotkanie ostatniej
    szansy", na którym od każdego wymagałoby się wyrażenia w sposób jasny swoich
    wątpliwości i wtórnych przemyśleń.

    Zdaniem Janisa przyjęcie takich reguł postępowania w grupie powinno być
    normą przy podejmowaniu wszelkich istotnych decyzji politycznych i
    społecznych. Daje to jaką taką gwarancję, że grupa podejmie odpowiednią i
    rozważną decyzję nie podyktowaną grupowym zaślepieniem.

    Pozdrawiam :

    MAKARENA UĆ

  • 16. Data: 2009-03-04 11:58:01
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Zdaniem Janisa przyjęcie takich reguł postępowania w grupie powinno być normą
    > przy podejmowaniu wszelkich istotnych decyzji politycznych i społecznych.

    Hmm, to może zbiorowa terapia? Kaszpirowski!!!!!!

    --
    Grzybol

  • 17. Data: 2009-03-04 12:17:25
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "-=MAKARENA=-" napisał w wiadomości
> [...]
    > społecznych. Daje to jaką taką gwarancję, że grupa podejmie odpowiednią i
    > rozważną decyzję nie podyktowaną grupowym zaślepieniem.

    Słabe...a to czytałeś?

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > YAMAHA FZR 1000 (2LA)
    > YAMAHA FZS 1000 FAZER (RN06)
    > YAMAHA YZF-R1 (RN04)
    > YAMAHA YZF-R1 (RN12)
    > YAMAHA YZF-R1 (RN09)
    > YAMAHA YZF-R1 (RN01)
    > YAMAHA YZF-R1 (RN012)
    > YAMAHA YZF-R1 (RN042)
    > YAMAHA YZF-R1 (RN19)
    > YAMAHA FZR 1000 (3LE)
    > YAMAHA FZR 1000 (3LF) (3LE/94)
    > YAMAHA GTS 1000 / A (4BH)
    > YAMAHA YZF 1000 R (4VD)
    > YAMAHA BT 1100 BULLDOG (RP052)
    > YAMAHA BT 1100 BULLDOG (RP051) [AB BJ 03-]

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y

  • 18. Data: 2009-03-04 13:44:25
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "grzybek" <g...@w...pl> wrote:

    >Tak w zasadzie to ta grupa jest nikomu nie potrzebna:-)
    >Wszystko jest w FAQ.

    No wlasnie

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 19. Data: 2009-03-04 13:51:31
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Kefir" <k...@r...pl> wrote:

    >Ciekawe. Dawaj nazwiska tych "cfaniaczkow"! Ja widze kolesi ktorzy probuja
    >czasem egzekwowac przetrzeganie regul. "Wlasciciele" , czy raczej
    >zalozyciele, choc jezdza nadal, juz tu nie pisuja.

    E? Dwu widuje wciaz;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 20. Data: 2009-03-04 14:01:26
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 04 Mar 2009 11:15:47 +0100, grzybek <g...@w...pl> wrote:

    > Witam. Czytam od dawna posty na tej grupie. Nie udzielałem się jak
    > dotąd. Napiszę taką swoją refleksję w związku z ostatnimi postami
    > dotyczącymi powtarzania się pytań, głupoty, chmstwa i buractwa:-)
    > Tak w zasadzie to ta grupa jest nikomu nie potrzebna:-)

    Pitolenie. Death of Usenet imminent, news at 11. :-)

    Ja tę grupę zacząłem czytać 2 lata temu, podczas robienia prawka A,
    trochę polurkowałem, przeczytałem FAQ i jakoś nie miałem problemu z
    dopasowaniem się. Ale ja to stary usenetowiec jestem. Problem nie polega
    na tym, że ta grupa jest nikomu niepotrzebna, tylko na tym, że to
    usenet a wpadają na niego regularnie ludzie z forów WWW, o innej
    metalności.

    A i tak wcale im się jakoś poważnie nie obrywa, panie, precle to
    jest grupa pełna kultury i spokojna. Na rec.motorcycles to cały czas
    głównie flejmy o polityce USA, obamie, teoriach spiskowych dotyczacych
    zburzenia WTC itd. a na uk.rec.motorcycles to gadają o wszystkim, a
    jak ktoś łamie netykietę to dopiero mu się ciężko obrywa, naprawdę,
    na polskim Usenecie to ludzie są mili i spokojni. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650