  • 111. Data: 2016-11-22 12:06:53
    Temat: Re: Wspomnienia - Jacek Karpi?ski
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2016 10:02:40 +0100, Marek napisał(a):

    > Ale skąd w ogóle takie porównanie? Celem Wozniaka (fakt, że
    > niekoniecznie tak ostro widocznym jak Jobsa) było robienie kasy z
    > wytwarzania komputerów. Celem Karpińskiego było wytwarzanie
    > komputerów.Różnica ogromna i nieporównywalna pod kątem oceny motywacji.

    He, he. Parafrazując Ciebie - Celem kapitalizmu było zarabianie, celem
    komunizmu wytwarzanie.

    Bo(o)t manager

  • 112. Data: 2016-11-22 12:11:41
    Temat: Re: Wspomnienia - Jacek Karpiński
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    W dniu 22.11.2016 o 11:06 Ghost <n...@d...pl> pisze:

    >A no tak, skoro później tłumaczy to nie ma co się przejmować wcześniejszym
    >przeinaczaniem faktów ;)

    Misiu rozmawiamy o tym, czy w filmie wspomniano o polskim wkładzie w
    rozkminianie enigmy: wspomniano.
    Że były inne błędy, oby w każdym filmie były tylko takie - wskażesz jakiś w
    którym ich nie ma?

    >No to tym bardziej nie powinni sobie przypisywać cudzych zasług.

    Dopiero co udowodniłem ci, że nie przypisywali, a ty ciągniesz to swoje
    kłamstwo* nadal.

    Z pisu jesteś czy jak?

    *teraz już kłamstwo skoro robisz to świadomie

  • 113. Data: 2016-11-22 12:13:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 22 Nov 2016 09:23:19 +0100, Piotr Wyderski

    >Nie wiem jak jest teraz w IV RP ale w III na uczelniach technicznych
    >nie uczono ani nawet nie uczulano, że wiedzę tam zdobywaną należy
    >przekuć na biznes, inaczej to strata czasu.

    No nie wiem, nie wiem, na swiecie sa tysiace uczelni, miliony
    inzynierow i 90 czy 99% z nich pozostaje inzynierami na etacie.
    Biznes to zaden, pieniadze przyzwoite, robota dobra i przyjemna ...

    A jakby sie tak na biznesie skupic ... Gates co prawda zaczal studia
    na Harvardzie ... ale chyba nie skonczyl.
    Nie chcesz chyba, aby uczelnia uczyla, ze aby do czegos dojsc, to
    trzeba rzucic te studia w cholere i zabrac sie za robienie kasy :-)

    >Nikt na świecie nie tworzy i nie tworzył dóbr technicznych (od
    >nakrętki po komputery) ku chwale ojczyzny czy misjanizmu. U nas
    >kształci się ciągle "pod etat" w korporacji albo na uczelni.

    U nas sie ksztalci "ogolnie". Potem korporacja narzeka, ze absolwent
    "nic nie umie".
    Ale czy na swiecie jest inaczej ?

    J.

  • 114. Data: 2016-11-22 12:13:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@g...com>

    Ghost wrote:

    > Że były inne błędy, oby w każdym filmie były tylko takie - wskażesz
    > jakiś w którym ich nie ma?

    "Smoleńsk".

    MSPANC, Piotr

  • 115. Data: 2016-11-22 12:39:32
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Bo(o)t Manager" napisał w wiadomości grup
    ke.org...

    >He, he. Parafrazując Ciebie - Celem kapitalizmu było zarabianie, celem
    >komunizmu wytwarzanie.

    Wozniak stale mowi(ł) o tym, że chodziło mu o tworzenie fajnych rzeczy, ze
    przy okazji zarobił, dobrze dla niego. A zarobił bo miał przydatne do
    uzyskania celów biznesowych umiejętności i byłe we właściwym czasie, we
    właściwym miejscu.

    O Karpińskim kilku tu wspomniało, że był odpowiednikiem Woźniaka, ja po
    prostu twierdzę, że nie był. W sensie technicznym był od niego dużo słabszy,
    był jak wielu tutaj. W sensie tzw. "silnej osobowości"* zapewne jak
    niewielu. Tyle w temacie.

    *pojęcie bardzo mylące w wymowie

  • 116. Data: 2016-11-22 12:40:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    >Wyżej nawiązuję. :-)

    >Tu się nie wypowiem, ale z tym poddaniem to pewna przesada: elementy
    >z GaN wchodzą powoli do powszechnego użycia. Datasheet jednej kaskody
    >nawet kiedyś z ciekawości oglądałem.

    To wiedza z powyzszej Sagi.
    Swiat probowal, GaN bylo obiecujace, probowal, nie wychodzilo.
    I swiat sie ponoc poddal.
    Przyszedl Nakamura, osiagnal rezultaty, to swiat wrocil.
    Gdzies w miedzyczasie zainteresowal sie PAN.

    >Z tego, co wiem, to on eksperymenty robił właśnie na polskich
    >podłożach. Ciekawe, za ile sprzedaliśmy potencjalnego pierwszego
    >polskiego naukowego Nobla. :-)

    O ile mnie skleroza nie myli, to owszem - ponoc wyslalismy mu podloza
    do eksperymentow, bardzo chwalil jakosc ... ale to juz bylo po tym,
    jak on zrobil pierwszy laser.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_laser#Semiconduct
    or_lasers

    1992 - niebieskie LED, 1996 - pierwszy laser, 1999 - laser na polskim
    podlozu.
    2001 - polski laser - prototyp.

    >Jak w każdym dziale R&D.

    Owszem. Ale w dziale rozwoju jak sie przekuje na produkt, to czlowieka
    docenia, a w takim PAN to powiedza "pan sie nie nadaje, pan nie ma
    dorobku" :-)

    Hi,hi - Nakamure docenili - dostal premie - okragla sumke w jenach,
    czyli ~180$ :-)

    J.

  • 117. Data: 2016-11-22 12:41:31
    Od: "Vernon L. Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik SW3 napisał:

    > No to tym bardziej nie powinni sobie przypisywać cudzych zasług.

    Angole łamali szyfry tego:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_Lorenza

    Tym:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Colossus
    https://youtu.be/Yl6pK1Z7B5Q

    Jeżeli mogli złamać bardziej skomplikowany szyfr kodowany na
    5 bitach, dlaczego to polacy przyczynili się do złamania enigmy?

  • 118. Data: 2016-11-22 12:41:47
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Ghost wrote:

    >"Smoleńsk".

    >MSPANC, Piotr

    No tak, ale to tylko jeden przykład :-D

  • 119. Data: 2016-11-22 12:53:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vernon L. Pinkley" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik SW3 napisał:
> [...]

    >Jeżeli mogli złamać bardziej skomplikowany szyfr kodowany na
    >5 bitach, dlaczego to polacy przyczynili się do złamania enigmy?

    O ile sie orientuje, to historia byla mniej wiecej taka:
    -Polacy do pewnego stopnia rozpracowali Enigme, i potrafili czasem
    zlamac jej szyfr.
    Wykorzystywali przy tym niemiecki blad w procedurze ... z ktorego
    Niemcy sie wycofali po pewnym czasie.
    Wtedy nadal im sie udawalo trafic na wlasciwy kod, ale to juz nie bylo
    zawsze ani szybko.
    Wyzwaniem byla tez morska wersja Enigmy - rozbudowana dla
    Kriegsmarine.

    -Jeszcze przed wojna przekazalismy wiedze Anglikom i Francuzom, wraz
    z pomyslami paru urzadzen do automatycznego lamania metoda brute
    force, ktorych nie bylismy w stanie zrobic z przyczyn ekonomicznych,

    -Anglicy w pozniejszych latach dorobili sie wlasnych metod lamania
    Enigmy, i oprocz udoskonalania polskich metod robili tez oryginalne
    wlasne, lepsze.

    -jak im byla polska pomoc potrzebna, to najlpiej swiadcza losy
    polskich kryptologow po klesce Francji.
    Pomyslalby kto, ze taki cenny czlowiek to powinien byc priorytetem
    wyslany do Londynu ..

    J.

  • 120. Data: 2016-11-22 13:34:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 22-11-2016 o 12:13, Piotr Wyderski pisze:

    > "Smoleńsk".

    Genialna odpowiedź.
    Popłakałem się ze śmiechu.
    P.G.