  • 151. Data: 2016-11-23 12:29:04
    Temat: Re: Wspomnienia - Jacek Karpiński
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:o13oi7$43j$...@n...chmurka.net...
    W dniu 22-11-2016 o 16:26, J.F. pisze:

    >Z tego co czytałem (dość dawno więc mogę niedokładnie pamiętać) to
    >jakiś wojskowy zorganizował ten kurs dokładnie w celu wyszukania
    >zdolnych. Nie wiem na jakiej zasadzie z grupy kursantów wybrał
    >Rejewskiego i od tej

    No jak to jak - po znajomosci/ z polecenia prof. Krygowskiego :-)

    >pory w absolutnej tajemnicy przed wszystkimi (czyli nie rezygnując z
    >normalnych zajęć na uczelni i na kursie) Rejewski przychodził
    >ponownie wieczorami na kilka godzin i zajmował się Enigmą. Gdy
    >Rejewski osiągnął pierwsze sukcesy (chyba dość szybko) stwierdzili,
    >że to dobrze rokuje i postanowili wzmocnić ekipę.

    "Kurs" to brzmi, jakby troche inaczej to wygladalo.
    Czegos sie tam uczyli

    Dobra strona, z ciekawymi dokumentami
    http://www.spybooks.pl/pl/enigma.html

    Wynika z tego, ze temat Enigmy pojawil sie w Polsce dosc pozno.

    >Na ile dobrze pamiętam to nasi czytali Enigmę (wojsk lądowych) bez
    >większych przerw aż do wojny, bo Niemcy swoje błędy usuwali po
    >jednym, a nie wszystkie od razu, co pozwoliło naszym nadążyć. W
    >międzyczasie

    W listopadzie 1938 nastapil maly kryzys, stad i wprowadzenie
    sojusznikow do gry.

    J.

  • 152. Data: 2016-11-23 13:49:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 23-11-2016 o 12:29, J.F. pisze:

    > Dobra strona, z ciekawymi dokumentami
    > http://www.spybooks.pl/pl/enigma.html

    Ostatni dokument wskazuje na to co pisałem, że Anglicy chcieli Polaków
    (styczeń 1940).
    Ech, gdyby oni w tej ambasadzie w Rumunii byli nieco bardziej cierpliwi
    to całe zasługi byłyby bezspornie przypisywane Polakom.
    P.G.

  • 153. Data: 2016-11-23 14:29:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ostatni dokument wskazuje na to co pisałem, że Anglicy chcieli
    >Polaków (styczeń 1940).

    Na "short visit".
    Przyszedl maj, i cos Anglikom przestalo zalezec.

    J.

  • 154. Data: 2016-11-23 14:45:19
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]
    >Ech, gdyby oni w tej ambasadzie w Rumunii byli nieco bardziej cierpliwi to
    >całe zasługi byłyby bezspornie przypisywane Polakom.

    Jeśli ktoś się interesuje to wie, co kto włożył w sprawę. Jeśli nie
    interesuje to i cala enigma mu wisi kalafiorem, tak wiec nie ma o płakać.

    Pierwszy komputer tez był latami przypisywany (i dla wielu nadal jest)
    amerykanom.
    Pierwszy mikroprocesor Intelowi.
    Janusz_K sadzi, ze Karpinski wymyślił pierwszy procesor zmiennoprzecinkowy
    :-)
    itp. itd

    I powtórzę: enigma nie była najtrudniejszym niemieckim kodem złamanym przez
    angoli.

  • 155. Data: 2016-11-23 23:26:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka"

> [...]

    większych przerw aż do wojny, bo Niemcy swoje błędy usuwali po jednym, a
    nie wszystkie od razu, co pozwoliło naszym nadążyć. W międzyczasie
    dorobili się płacht i bomb. Zmiana klucza wymagała chyba kilku godzin
    (może pół dnia) pracy bomb, ale wtedy klucze chyba nie były zmieniane
    codziennie. Na początku wojny Niemcy coś zmienili, co powodowało, że
    tych płacht trzeba było znacznie więcej (chyba kilkanaście tysięcy).
    Według danych od Polaków Anglicy zrobili dwa komplety (zatrudniając
    dziesiątki młodych kobiet) i Turing przywiózł jeden Polakom do Francji
    więc nadal mogli czytać (do czasu) Enigmę.
    ---
    http://niusy.pl/@pl.wikipedia.org/9vn

  • 156. Data: 2016-11-24 00:57:17
    Temat: Re: Wspomnienia - Jacek Karpi?ski
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Nov 2016 14:08:56 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Bzdury opowiadasz. Motywacje są te same. Zrobienie dobrze
    działającej
    > konstrukcji.

    Rotfl! :-))
    Motywacją w krajach rozwinietych kapitalistycznie było i jest
    jedynie zrobienie biznesu. Konstrukcja nie jest celem ani motywacją,
    może być jedynie środkiem.

    --
    Marek

  • 157. Data: 2016-11-24 01:04:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Nov 2016 21:55:05 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Gdy Karpiński brał się z aK-202 procki też już były. Ale nie o to
    mi
    > chodzi tylko dyskutuję z tezą Marka, że mieli różne motywacje.
    Karpiński
    > jakoby wzniosłą, a Wozniak robił to dla kasy.

    Bzdura nigdzie.nie napisałem, że Karpiński miał wzniosłą motywację.
    Marnował czas, zasoby i środki.

    --
    Marek

  • 158. Data: 2016-11-26 15:24:05
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Nov 2016 12:53:01 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > O ile sie orientuje, to historia byla mniej wiecej taka:

    Nie orientujesz się. Za mało wiesz, doucz się historii, przemyśl
    pewne sprawy. Nie będę ci pisał co i jak - bo prościej jak dojdziesz
    do źródeł sam.