  • 61. Data: 2020-11-02 22:06:37
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Nov 2020 21:13:47 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > To bywa bardzo upierdliwe.
    Bez przesady, każdy to ogarnie. Gorzej jak trzeba coś wymienić. Ale jak
    się dostaje rasowy sprzęt za parę zł to się nie wybrzydza.

    > Tu się nie zgodzę. Efekt wypełnienia pomieszczenia dźwiękiem jest nie do
    > uzyskania w słuchawkach, a to jest bardzo istotne dla muzyki.
    Powiem tak - słuchasz w słuchawkach to słyszysz salę koncertową.
    Słuchasz przez głośniki to słyszysz swój pokój plus sąsiada, samochody
    itd.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 62. Data: 2020-11-02 22:19:36
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 2 Nov 2020 21:54:40 +0100, Jary pisze:
    > Ja kiedyś sprzedałem zestaw stereo bo stały się modne kina domowe.
    > Pozbyłem się po kilku latach kina by wrócić do zestawu stereo i raczej
    > nie wrócę do kina domowego, bo zwyczajnie nie używam jego funkcji, a w

    Odnoszę wrażenie, że moda na KD przemija. Jeśli zaś chodzi o audio, to
    powstał przecież standard SACD z możliwością odtwarzania dźwięku
    wielokanałowego. Nie przyjęło się to, podobnie jak parę dekad wcześniej
    nie wypaliła kwadrofonia.

    > cenie średniego kina masz naprawdę dobry amplituner (wzmacniacz i
    > tuner). Nie wspomnę o glośnikach.
    > Też miałem Technicsa i nawet on, na marniejszych od niego tonsilowskich
    > głośnikach grał o niebo lepiej niż dwa kina domowe jakie słuchałem u
    > siebie i siostry.

    Te zestawy, które ja słyszałem, to jakaś tragedia. Kolumny ewidentnie
    przeznaczone do odtwarzania efektów w filmach akcji, a nie muzyki (choć
    pewnie są i takie o lepszych parametrach). Tylko z tego co zrozumiałem
    Piotrowi nie zależy na wyjątkowej jakości dźwięku, więc z bajeru
    w postaci możliwości odtwarzania 5.1 może być nawet zadowolony.

    k.

  • 63. Data: 2020-11-02 22:29:25
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Bez przesady, każdy to ogarnie. Gorzej jak trzeba coś wymienić. Ale jak
    > się dostaje rasowy sprzęt za parę zł to się nie wybrzydza.

    W starym wzmacniaczu potrafi być całkiem sporo elementów
    elektromechanicznych. Przekaźniki, przełączniki, potencjometry, czasem
    mocno nietypowe, trudne do zastąpienia i jeszcze trudniejsze do
    wyczyszczenia. A z dostępem jeszcze gorzej. Zaśniedziałe potrafią
    spowodować "ciekawe" efekty.
    Już za około 1kPLN można kupić naprawdę przyzwoity wzmacniacz. Moim
    zdaniem zabawa ze starymi gratami nie jest warta świeczki.

    > Powiem tak - słuchasz w słuchawkach to słyszysz salę koncertową.

    Ani trochę. Dużo bywam w salach koncertowych (ostatnio, niestety, nie).
    We Wrocławiu mamy świetną salę, nic nie zastąpi muzyki na żywo. Ale to
    inna bajka.

    > Słuchasz przez głośniki to słyszysz swój pokój plus sąsiada, samochody
    > itd.

    Do najbliższego sąsiada mam jakieś sto metrów, są to ludzie kulturalni i
    nie zapewniają mi rozrywek w stylu "reportaż z fabryki kotłów na żywo".
    Do drogi krajowej mam dwa kilometry.
    W kwestii pokoju zgodzę się. Akustyka pomieszczenia jest bardzo istotna.
    Jednak przy odrobinie wiedzy można ją dopracować.

    P.P.

  • 64. Data: 2020-11-02 22:35:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ciekawe skąd się bierze nieodmienianie tych nieszczęsnych watów.

    > Nie ma obowiązku głośnego słuchania dużych głośników.

    tak, ale fajnie byłoby gdyby był obowiązek podawania istotnych
    parametrów sprzętu, nie jakichkolwiek(częstotliwość bez sprawności), lub
    wymuszonych(moc)
    ToMasz

  • 65. Data: 2020-11-02 22:41:45
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.11.2020 o 22:19, Krzysztof Gajdemski pisze:
    [...]
    > Jeśli zaś chodzi o audio, to
    > powstał przecież standard SACD z możliwością odtwarzania dźwięku
    > wielokanałowego. Nie przyjęło się to, podobnie jak parę dekad wcześniej
    > nie wypaliła kwadrofonia.

    Nie do końca. W ofercie jest wiele płyt SACD.
    Z drugiej strony, w tym co piszesz, jest sporo prawdy. Zrobiłem test.
    Zgrałem warstwę CD i nagrałem na płycie. Potem ustawiłem tak, aby
    odtwarzacze SACD i CD grały z grubsza synchronicznie i przełączałem
    źródła. Wniosek: CD jest lepsze, istotnie lepsze. Kasa wydana na
    odtwarzacz SACD poszła w kubeł. A trochę jej było. Wrrrrrr...

    P.P.

  • 66. Data: 2020-11-02 22:49:54
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.11.2020 o 22:35, ToMasz pisze:
    [...]
    > tak, ale fajnie byłoby gdyby był obowiązek podawania istotnych
    > parametrów sprzętu, nie jakichkolwiek(częstotliwość bez sprawności), lub
    > wymuszonych(moc)

    Rozwiązanie jest proste: nie kupować niczego, jeśli wiarogodnych
    parametrów nie ma. Przyzwoite firmy podają parametry istotne, a czasem i
    nieistotne z punktu widzenia słuchacza (choć ciekawe dla elektronika, na
    przykład częstotliwości podziału w kolumnie).

    P.P.

  • 67. Data: 2020-11-02 23:06:07
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 2 Nov 2020 22:41:45 +0100, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 02.11.2020 o 22:19, Krzysztof Gajdemski pisze:
    > [...]
    > Nie do końca. W ofercie jest wiele płyt SACD.

    Tak, ale oszałamiającym sukcesem tego nazwać nie można. OIDP, największe
    powodzenie miały (mają?) pośród koneserów muzyki klasycznej. O, tu nawet
    jakby potwierdzenie:
    https://blog.discogs.com/en/a-dive-into-sacds/

    Inna sprawa, że SACD trafił w okres wybitnie niesprzyjający nośnikom
    fizycznym (sprawdzić, czy nie winyl).

> [...]
    > odtwarzacze SACD i CD grały z grubsza synchronicznie i przełączałem
    > źródła. Wniosek: CD jest lepsze, istotnie lepsze.

    To jednak ciekawe, bo nie powinno być słyszalnej różnicy na korzyść
    któregoś z tych nośników. Czy głośność w oby przypadkach była ustawiona
    tak samo (już niewielkie różnice potrafią zafałszować taki test)?

    > Kasa wydana na
    > odtwarzacz SACD poszła w kubeł. A trochę jej było. Wrrrrrr...

    Naprawdę w przypadku każdej płyty taka różnica? Odtwarzacz wpięty do
    wzmacniacza analogowo?

    k.

  • 68. Data: 2020-11-02 23:43:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 2.11.2020 o 20:55, Piotr Gałka napisał:

    > Nie wiem.
    > Jeśli serio to uzasadnij:
    > - po co nici mają być posrebrzane,
    > - dlaczego miedź ma być beztlenowa (szczerze nie wiem co to znaczy).
    > Jeśli nie serio to zabrakło emot-ikonki.

    I tu jest pies pogrzebany: zabrakło emotki! Bez niej, teraz, dla
    absolwentów gimbazy nie ma tekstów żartobliwych, ironicznych, czy
    sarkastycznych. Jak żyć bez emotek z cicha pęk jajcarzami na Usenecie?
    Więcej czytać, poza Usenetem, tekstów bez emotek - poczynając od
    hrabiego Fredry, a kończąc na tekstach "Dudka". Tak oczytani nie mają
    później już tu wątpliwości typu: "ty tak całkiem serio?", choć usenetowi
    żartownisie mogliby co najwyżej buty czyścić Fredrze, czy Tuwimowi.
    I jeszcze słówko o przytoczonym cytacie Twego przedpiścy. Zdania
    ujęte w cudzysłów pochodzą z forów audiofilskich, gdzie są traktowane
    z wielką powagą. Co nie znaczy, że muszą być tak traktowane na p.m.e.
    A audiofilskie rozważania o wpływie kabla głośnikowego na odbiór muzy
    weszły już do podśmiechujkowego kanonu na Usenecie, tak jak "zmień
    zasilacz" z forów pecetowych. To też musisz wiedzieć, Piotrze Gałka.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

  • 69. Data: 2020-11-02 23:57:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 2.11.2020 o 17:22, Jacek Maciejewski napisał:

    > Głupiś.

    Powiedział chłopek-roztropek.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 70. Data: 2020-11-03 07:05:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Nov 2020 20:55:26 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Nie wiem.
    > Jeśli serio to uzasadnij:
    > - po co nici mają być posrebrzane,
    > - dlaczego miedź ma być beztlenowa (szczerze nie wiem co to znaczy).
    > Jeśli nie serio to zabrakło emot-ikonki.

    Łomatko, byłeś ostatnie 20 lat w śpiączce czy w więźniu :)? Nie
    słyszałeś o audiovoodoo, aufiofilach i ich kwiecistych opisach
    subiektywnych wrażeń psychoakustycznych?

    --
    Marek