  • 71. Data: 2020-11-03 08:31:23
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 02.11.2020 o 21:16, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    >>> pośredniego (rzędu 50cm). W sumie wybrałem te:
    >>> https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podstawkowe
    /indiana-line-dj-308.html

    ml

> [...]
    > Znalazłem dystrybutora (w tej chwili nie pamiętam kto - mam to w domu) z
    > którego strony można było pobrać instrukcje, ale porównywarka u nich
    > kiepska więc z tych instrukcji robiłem sobie jakieś porównawcze zapiski.
    >
    > I na koniec zrobiłem szybkie poszukiwanie kolumn.
    >
    > Jak przypadkiem odkryłem, że kina domowe też do rozważenia to
    > postanowiłem się odezwać - może uda mi się więcej dowiedzieć.
    >
    > To bardziej byłoby na p.b.b - są teki oferty, że 36 rat 0% i do maja nie
    > płacisz. To kończysz już po normalno terminowych wyborach. Tak mnie
    > zastanawia jaka wtedy będzie wartość złotówki.

    Moim zdaniem idź do sklepu ze sprzętem audio (tylko ze sprzętem audio,
    nie do hipermarketu) jak największego, żeby był duży wybór.
    Powiedz do czego ci to potrzebne, czego oczekujesz, i ci tam złożą
    zestaw. I możesz se za kaucja brać co chcesz do domu i u siebie
    spokojnie posłuchać.
    YAMAHA też będzie.
    I cena może być nawet lepsza niż na internetach wbrew pozorom.

  • 72. Data: 2020-11-03 09:04:00
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Ale Piotr nie pytał o brak środkowego, tylko brak subwoofera.
    > O ile dobrze rozumiem, "środkowy" to ten piąty w 5.1, a subwoofer
    > ten szósty, tj. ".1".

    Teraz jest już 11.2.

    https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/a
    v_receivers_amps/cx-a5200/index.html

    Ciekawe na ilu skończą? :)

  • 73. Data: 2020-11-03 09:07:48
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Tylko i wyłącznie z małej średnicy głośników basowych. Wzmacniacze
    > ogarniają temat od jakichś 100 lat :)

    Potwierdzam.

  • 74. Data: 2020-11-03 10:02:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-03 o 09:04 +0100, robot napisał:
    > Teraz jest już 11.2.

    Przebijam: 22.2

    https://en.wikipedia.org/wiki/22.2_surround_sound

    Mateusz

  • 75. Data: 2020-11-03 10:19:32
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.11.02 o 20:36, Piotr Gałka pisze:

    > Dzięki - rozwiewasz moje wątpliwości.

    > Tylko, że ten 'normalny' amplituner co wczoraj wstępnie wybrałem (R-N402D) też
    > ma wejścia cyfrowe, gniazdo USB, bluetootha, wifi, airplay (nie wiem co to). A
    > pod pojęciem odbiornika radiowego oni rozumieją też 'odbiór' radia
    > internetowego. I jakieś nazwy jakichś usług streamingowych, które nic mi nie mówią.
    >
    > Czyżby jedyna istotna różnica była w tych 5 głośnikach i wynikającym z tego
    > dekoderze dźwięku przewidzianego dla nich.

    no i tu ludzie mają brak zaufania, bo czy producent dodając kawałek elektroniku
    w postaci dekodera oraz 5 zamiast 2 wzmacniaczy nie oszczędził na czymś, np
    zasilaczu czy mocy końcówek... ja przy zakupie kierowałem się poza ceną jak
    największą wagą urządzenia :) moim zdaniem jeśli dopuszczasz potrzebę kina
    domowego to bierz 5.1, będzie ewentualnie na przyszłość. Jeśli nie przewidujesz
    kina domowego, to bez sensu, chyba ze jakiś okazyjny hi-end 5.1 się trafi. A
    jeszcze jedno, podobno istnieją płyty audio z dźwiękiem 5.1, do tego może by się
    przydał zestaw kina domowego bez ekranu.

> [...]
    > się, że wszystko jest raczej szersze niż głębsze.
    >
    > Wczoraj miałem koncepcję, że kolumny muszą w miarę dobrze przenosić basy stąd
    > wyszły mi takie nieco większe.
    > Nie brałem pod uwagę, że jak wzmacniacz miałby wyjście na subwoofer to z dwiema
    > małymi kolumnami i dobrym subwooferem może być taki sam lub lepszy efekt (być
    > może w takiej samej cenie).
    >
    > Dobrze też że się dowiedziałem, że środkowy głośnik to niekoniecznie jest
    > subwoofer. Nie wiedząc tego mógłbym coś mylnie ocenić i w konsekwencji żałować

    ja nie mam środkowego wcale, używam konfiguracji 4+1. Kiedyś miałęm przez chwilę
    środkowy, ale ogólnie lepiej u mnie brzmi symulacja środkowego na przednich
    (taki przełączniczek w menu wzmacniacza). żeby było dobrze, to środkowy musiał
    by być takiej klasy jak lewy i prawy albo nawet lepszej, bo większość dwięku z
    filmu idzie przez środkowy. Wydaje się ok w zestawach kina domowego ponieważ
    lewy i prawy są ciulowe i malutkie, a środkowy +-normalny... reasumując aby
    dźwięk był sensowny potrzebował byś 3 kolumn zamiast dwóch, a i tak dzwięk
    stereo brzmi moim zdaniem bez sensu rozłożony na 3 głośniki. Może inne
    wzmacniacze lepiej sobie radzą, ale piszę na przykładzie mojego.
    Aha, jeszcze gdybyś nie zauwżył, to suwoofer musi być aktywny, czyli ze swoim
    wzmacniaczem. To daje ekstra bonus, jeśli chodzi o okablowanie, o którym ktoś
    wspomniał, bo można użyć cieńszych kabli (pozdrawiam audiofili ;). Sub
    potrzebuje prądu i sygnału a odtwarza najbardziej prądowo obciążające partie,
    więc nie musisz podpinać kolumn kablem grubości palca, tylko wystarczą np
    płaskie kable głośnikowe, które ładnie się ukladają za listwami, koło ściany
    albo nawet pod dywanem w ostateczności.

  • 76. Data: 2020-11-03 10:29:33
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.11.2020 o 23:06, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Tak, ale oszałamiającym sukcesem tego nazwać nie można. OIDP, największe
    > powodzenie miały (mają?) pośród koneserów muzyki klasycznej. O, tu nawet
    > jakby potwierdzenie:
    > https://blog.discogs.com/en/a-dive-into-sacds/

    Pełna zgoda.

    > Inna sprawa, że SACD trafił w okres wybitnie niesprzyjający nośnikom
    > fizycznym (sprawdzić, czy nie winyl).

    > To jednak ciekawe, bo nie powinno być słyszalnej różnicy na korzyść
    > któregoś z tych nośników. Czy głośność w oby przypadkach była ustawiona
    > tak samo (już niewielkie różnice potrafią zafałszować taki test)?

    Prawdopodobnie problemem jest mastering. SACD to format wielokanałowy,
    może przestawienie odtwarzacza na opcję "stereo" szkodzi?
    Tak, głośność ustawiona tak samo.

    > Naprawdę w przypadku każdej płyty taka różnica? Odtwarzacz wpięty do
    > wzmacniacza analogowo?

    Oba odtwarzacze wpięte analogowo.
    Po prawdzie to sprawdzałem tylko na dwóch płytach, Masaaki Suzuki Bach
    Cantatas (nie pamiętam, która płyta) i Herreweghe Symfonia Psalmów
    Strawińskiego.

    P.P.

  • 77. Data: 2020-11-03 10:32:38
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 02/11/2020 21:41, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > źródła. Wniosek: CD jest lepsze, istotnie lepsze. Kasa wydana na
    > odtwarzacz SACD poszła w kubeł. A trochę jej było. Wrrrrrr...

    kilka lat temu czytałem jakąś techniczną analizę na temat jakości
    formatu CD i okazuje się że na CD w dalszym ciągu się broni przed innymi
    formatami - nawet tymi lossless.
    Oczywiście dobry odwtwarzacz (z dobrym DAC) tez jest potrzebny - Te
    tanie będą miały 12 bitowe przetworniki albo nawet kompromisowe
    1-bitowe sigma-delta.

    c.

  • 78. Data: 2020-11-03 10:38:51
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.11.02 o 21:54, Jary pisze:
> [...]
    > Oglądasz filmy, TV etc. i potrzebujesz lepszego dźwięku, można pomyśleć o kinie
    > domowym.
    > Ja kiedyś sprzedałem zestaw stereo bo stały się modne kina domowe. Pozbyłem się
    > po kilku latach kina by wrócić do zestawu stereo i raczej nie wrócę do kina
    > domowego, bo zwyczajnie nie używam jego funkcji, a w cenie średniego kina masz
    > naprawdę dobry amplituner (wzmacniacz i tuner). Nie wspomnę o glośnikach.
    > Też miałem Technicsa i nawet on, na marniejszych od niego tonsilowskich
    > głośnikach grał o niebo lepiej niż dwa kina domowe jakie słuchałem u siebie i

    żeby wzmacniacz w kinie domowym zagrał porządnie stereo, to kolumny musialy by
    być takie jak do stereo, a niestety taki zestaw by kosztował... więc do kd
    wsadzają kolumny z max 10cm głośnikiem, czasem nawet jdnokanałowe, więc brzmi to
    tak jak słychać. Ale to niekoniecznie wina wzmacniacza. Zapewne wzmacnicz w
    zestawie jest dostosowany mocą do kolumn, więccena całości nie jest duża. Ale
    jeśli kupisz wzmacniacz osobno, dodasz kolumny w sensownym rozmiarze to dźwięk
    będzie moim zdaniem taki jak w stereo. U mnie miałem podpięty stary wzmacniacz
    (jakiś stary radmor) do tych samych kolumn co denon i inie widziałem żadnej
    różnicy, więc przeszedłem na denona 5.1. le poprzednio miałem kolumny tonsila i
    jak je wymieniłem na nowe, to dźwięk był zdecydowanie inny: dużo mniej tego
    ciepłego basu, więcej góry. No ale cóż, kolumn raczej nie naprawię, bo już
    głośniki nie takie same są, a wsadzanie losowego głośnika do zamkniętej obudowy
    nie wróży nic dobrego.
    Btw też pamiętam wzmacniacz technicsa używany na szkolnej dyskotece, który z
    tonsilowskich kolumn potrafił wydobyć taki dźwięk,że było czuć w płucach każde
    uderzenie basu.

  • 79. Data: 2020-11-03 11:03:11
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.11.2020 o 10:32, Cezar pisze:

    > kilka lat temu czytałem jakąś techniczną analizę na temat jakości
    > formatu CD i okazuje się że na CD w dalszym ciągu się broni przed innymi
    > formatami - nawet tymi lossless.

    Na moje ucho: pełna zgoda.

    > Oczywiście dobry odwtwarzacz (z dobrym DAC) tez jest potrzebny - Te
    > tanie będą miały 12 bitowe przetworniki  albo nawet kompromisowe
    > 1-bitowe sigma-delta.

    Bardzo ważne są też filtry analogowe.
    Nie słyszę różnicy między dobrym odtwarzaczem sigma-delta a porządnym
    klasykiem. Mój Onkyo 7070 jest sigma-delta.

    P.P.

  • 80. Data: 2020-11-03 11:12:47
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.11.2020 o 15:40, Piotr Gałka pisze:

    > Zapewne ma wszystko, tylko, że ja go nie mam :)
    >
    > Ładnych kilka lat temu wymieniłem głośniki w kolumnach i cały zestaw (4
    > urządzenia) podarowałem synowi. Dla niego to był zwykły zestaw grający,
    > który od zawsze jest w domu. Do tego wkrótce coś zaczęło trzeszczeć -
    > problemy z kontaktowaniem przełączników we wzmacniaczu. Kupiłem kilka
    > psikadeł z serii Contact-Chemie i rozebrałem ten wzmacniacz. Się poprawiło.
    > Syn docenił prezent dopiero jak kiedyś wpadli do niego koledzy z
    > Akademii Muzycznej i "Ty masz Technicsa??!!!".

    Prawdę mówiąc, dziwi mnie to. Stare Technicsy były robione na hybrydach
    Sanyo. Wtedy był to bajer, ale dziś? Każdy współczesny Denon czy Onkyo
    entry-level rozwali je na pył. Włożyłem kupę pracy w reanimację starego
    WS504 zbudowanego na tych samych kostkach, porównanie z wymienionymi
    wypadło bardzo słabo.

    P.P.