  • 51. Data: 2020-11-02 20:50:33
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-02 20:36, Piotr Gałka wrote:

    > Czyli mam więcej wiedzy aby znów ślęczeć nad tym, tylko że jak pójdę do
    > domu to nie wiem czy nie padnę, bo przez to, że siedziałem do 4-ej to
    > jestem 'wyspany inaczej'.

    To pogladaj na YT kanał Reduktor Szumu

    (kurde jestem dywersantem snu)

    Włodek ;-)

  • 52. Data: 2020-11-02 20:51:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-02 o 19:20, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Tu do poczytania:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1043839.html

    Poczytamy, pomyślimy i dalej będziemy w kropce :)
    P.G.

  • 53. Data: 2020-11-02 20:55:09
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.11.2020 o 14:46, Piotr Gałka pisze:

    > Dzisiaj w nocy byłem na etapie: 2 kolumny do położenia na meblach. Nie
    > było łatwo coś znaleźć, bo albo są małe (rzędu 30cm), albo wielkie
    > (przynajmniej długie - rzędu 70cm), a ja chciałem coś pośredniego (rzędu
    > 50cm). W sumie wybrałem te:
    > https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podstawkowe
    /indiana-line-dj-308.html

    > Uznałem że to chyba jest rozsądny kompromis między parametrami a ceną.

    Szczerze powiem, nie budzi mojego zachwytu. Zobacz to:

    http://kino-domowe.pl/quadral-argentum-530-p-2650.ht
    ml

    Mam Quadrala podłogowego. To jest autentyczna przyjemność słuchania
    muzyki :-)

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 54. Data: 2020-11-02 20:55:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-02 o 19:50, collie pisze:

    > Gulczas, a jak myślisz?

    Nie wiem.
    Jeśli serio to uzasadnij:
    - po co nici mają być posrebrzane,
    - dlaczego miedź ma być beztlenowa (szczerze nie wiem co to znaczy).
    Jeśli nie serio to zabrakło emot-ikonki.
    P.G.

  • 55. Data: 2020-11-02 21:13:47
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    [...]
    > No, czasem trzeszczący potencjometr czy
    > przełącznik ale to załatwia jakiś kontakt-spray.

    To bywa bardzo upierdliwe.

    > I jeszcze jedno - żaden zestaw wzmacniacz-głośniki nie zapewni takiego
    > efektu jak dobre słuchawki.

    Tu się nie zgodzę. Efekt wypełnienia pomieszczenia dźwiękiem jest nie do
    uzyskania w słuchawkach, a to jest bardzo istotne dla muzyki.

    P.P.

  • 56. Data: 2020-11-02 21:16:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    ml

    > Mam Quadrala podłogowego. To jest autentyczna przyjemność słuchania

    Dzięki.
    - pasują do moich założeń,
    - tańsze niż te co znalazłem.

    Jeśli będę kupował 2 kolumny a nie zestaw do kina to całkiem możliwe że
    skorzystam z tej rady. Przesyłam sobie link do domu.

    Pisałem, że tamte trochę za duże.
    Ja przeglądałem:
    -wzmacniacze,
    -tunery,
    -odtwarzacze CD,
    -amplitunery.
    W celu ustalenia, której firmy robić dokładniejszy przegląd. Wyszła mi
    yamaha - że w miarę tania i dobra (pianino elektroniczne yamahy kupione
    ponad 10 lat temu się nadal dobrze sprawuje więc ufam firmie).
    Znalazłem dystrybutora (w tej chwili nie pamiętam kto - mam to w domu) z
    którego strony można było pobrać instrukcje, ale porównywarka u nich
    kiepska więc z tych instrukcji robiłem sobie jakieś porównawcze zapiski.

    I na koniec zrobiłem szybkie poszukiwanie kolumn.

    Jak przypadkiem odkryłem, że kina domowe też do rozważenia to
    postanowiłem się odezwać - może uda mi się więcej dowiedzieć.

    To bardziej byłoby na p.b.b - są teki oferty, że 36 rat 0% i do maja nie
    płacisz. To kończysz już po normalno terminowych wyborach. Tak mnie
    zastanawia jaka wtedy będzie wartość złotówki.
    P.G.

  • 57. Data: 2020-11-02 21:17:36
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-02 o 20:55, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > - po co nici mają być posrebrzane,
    > - dlaczego miedź ma być beztlenowa (szczerze nie wiem co to znaczy).
    > Jeśli nie serio to zabrakło emot-ikonki.

    I właśnie zostało przed tobą odkryte audio voodoo.

    ps. Kupowanie amplitunera dzisiaj jest obarczone ryzykiem
    że za rok czy dwa wyłączą analogowe radio.
    Jeśli wybierzesz stereo to kup dobry wzmacniacz i tani tuner.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2020-11-02 21:19:23
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.11.2020 o 19:44, Piotr Gałka pisze:

> [...]

    Popieram!

    > Może.
    > Tylko, że dla mnie muzyka jako taka mogłaby prawie nie istnieć. W
    > piosenkach ważna jest dla mnie wyłącznie treść a nie aspekty
    > akustyczno-brzmieniowo-jakieś tam, których po prostu nie słyszę. Mam
    > słuch pierwszego stopnia - rozróżniam kiedy grają, a kiedy nie.

    Posłuchaj sobie Symfonii Berlińskiej Arvo Parta na dobrym sprzęcie w
    porządnym wykonaniu i dobrym nagraniu (ECM trzyma jakość> jestem skłonny
    założyć się o pieniądze, że zmienisz zdanie.

    P.P.

  • 59. Data: 2020-11-02 21:54:40
    Od: Jary <q...@r...pl>

    W dniu 2020-11-02 o 12:40, Piotr Gałka pisze:
    > Co zyskam, a co stracę wybierając 'amplituner kina domowego' zamiast
    > 'zwykłego' amplitunera?
    Źle zadałeś pytanie, bo to co kupisz zależy chyba od tego co Ci potrzebne :)
    Słuchasz muzyki i głównie od tego celu potrzebny Ci sprzęt? Tylko dobry
    zestaw stereo.
    Oglądasz filmy, TV etc. i potrzebujesz lepszego dźwięku, można pomyśleć
    o kinie domowym.
    Ja kiedyś sprzedałem zestaw stereo bo stały się modne kina domowe.
    Pozbyłem się po kilku latach kina by wrócić do zestawu stereo i raczej
    nie wrócę do kina domowego, bo zwyczajnie nie używam jego funkcji, a w
    cenie średniego kina masz naprawdę dobry amplituner (wzmacniacz i
    tuner). Nie wspomnę o glośnikach.
    Też miałem Technicsa i nawet on, na marniejszych od niego tonsilowskich
    głośnikach grał o niebo lepiej niż dwa kina domowe jakie słuchałem u
    siebie i siostry.

  • 60. Data: 2020-11-02 22:02:55
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 2 Nov 2020 21:13:47 +0100, Paweł Pawłowicz pisze:
    > [...]
    > Tu się nie zgodzę. Efekt wypełnienia pomieszczenia dźwiękiem jest nie do
    > uzyskania w słuchawkach, a to jest bardzo istotne dla muzyki.

    Zgadza się. Do tego dochodzą efekty spowodowane nakładaniem się dźwięku
    z obu kolumn, odbicia etc. Nie zawsze są to efekty dające pozytywne
    wrażenia (w szczególności przy słabej akustyce pomieszczenia), ale nie
    można powiedzieć, że słuchawki z definicji wygrywają. Na pewno nie
    w starciu z dobrymi kolumnami, w dobrym akustycznie pomieszczeniu.
    Z drugiej strony, jeśli chodzi o detale, to rzeczywiście dobre słuchawki
    będą nie do pobicia. Ale detale to nie wszystko.

    k.