  • 181. Data: 2011-08-21 20:41:31
    Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-08-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > przerwe a potem stoje 14h, ale jestem przeciez po pracy.
    > A po pracy to moge z kolegami na piwo, albo mecz obejrzec, albo zonie
    > kuchenke naprawic :-)

    Jak jedziesz z Polski na ANglie czy Hiszpanię to nie stoisz 14h tylko
    np. 3x po 9, bo po co wiecej? trzeba zdazyc na czas.

    > No dobra, widze ze to jest bardziej skompplikowane
    > http://www.csk.szczecin.pl/czas-pracy-kierowcow-w-pl
    -i-ue
    > Czyli co - podzialu dobowego nie ma, odpoczynek minimalny 9h, ruszyc moge
    > dowolnie i jak nie trace czasu na pierdoly to 45h tydzien pracy moge
    > zalatwic w 4 doby ?

    w tygodniu mozesz nawet 56h jechac pod warunkiem, ze w ciagu 2 tygodni
    nie przekroczy to 90h. Tak, ze jak jednego tygodnia 6 dni wyjezdzasz np.
    do 55h (na dlugich trasach do zrobienia) to w nastepnym tygodniu masz
    juz tylko 35 dozwolone.

    > Za to ciekawi mnie ten zapis o zmianie roboczej .. maximum 24h.
    > To jak sobie przedluze postoj na parkingu i wyjdzie 25h, to co sie dzieje ?

    nie, tu chodzi o to, żeby czas pracy + czas pauzy 9h/11h nie był > 24h

    Czas pracy to wszysko od momentu rozpoczecia pracy (np. ruszenie rano z
    parkingu, rozpoczecie zaladunku itd.) do momentu rozpoczecia dziennego
    odpoczynku.

    W skrócie znaczy to, ze masz 13h czasu pracy + 11h pauzy lub 15h pracy +
    9h pauzy. 9h pauzy mozesz zrobic 3x w tygodniu. Jesli wyjezdzisz 15h
    pracy to nawet jak zrobisz 15h pauzy to liczy sie ona jako 9h.

    > Jedna, bo jak w jednym tygodniu uczciwie przejedziesz 56h, to w nastepnym
    > 3 dni wolnego.

    tak, no ale to wszystko zalezy jak duzo czasu spedzisz na zaladunkach.
    Mozesz np. kilka razy pol dnia na załadunku spedziec i juz sobota w
    trasie gotowa ;)

    > Olbrzymi, bo sie nie daje takiego tira poboczem wyprzedzic :-)
    >
    > A poza tym zasada ta sama - jedziesz 110, dwa tiry sie wyprzedzaja -
    > utrudniaja. Wyprzedzaja z zajechaniem drogi = niebezpiecznie bylo.

    Ze 110 do 90 przez zdjecie nogi z gazu szybko sie zejdzie.

    W ogole, ja nieodpowiedzialne wyprzedzanie w wydaniu tirow widze dosc
    rzadko. Duzo czesciej niebezpieczne sytuacje powoduja niestety osobowki.

    BTW: Moze to taki polski syndrom, ze jak juz sie po tych setkach km na
    drogach krajowych zjedzie na autostrade to jakby ze smyczy spuscic ;)

    --
    WildS

  • 182. Data: 2011-08-21 20:53:18
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-08-21, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
    > Owszem, nie. Na A4 nie przypominam sobie, żebym musiał hamowac na skutek
    > manewru osobówki, zaś przez kierowców ciężarówek mam zawsze kilka takich
    > przypadków na przejazd.

    Osobowki tez nie są święte. Nagminne zachowania to m.in. rozpedzanie sie
    na rozbiegówce do max 70-80 km/h i wjezdzanie przed tira zmuszajac go do
    hamowania. Wymuszanie pierwszenstwa na tirach na skrzyzowaniach - w polsce
    plaga. Jeszcze pol biedy jak koles jedzie na wprost. Gorzej jak sie
    wlacza w ta sama strone co tir jedzie a potem rozpedza wolniej niz ja z 25
    tonami na plecach. Nieraz mocniejsze hamowania gwarantowane.

    Albo rondka. Staje przed ciasnym rondkiem, puszczam ludzi co sa na
    rondzie, chce wjechac a tu z ulicy z lewej na wyscigi na rondko wskakują
    byle tylko tira nie puscic. Jakbym wjechal zanim oni dojada do rondka to
    z rozpedu by sie we mnie wbili i wiadomo jakby to policja
    zinterpretowala. Potem sie ludzie dziwia, ze w niektorych miastach sie
    przelotowe rondka korkują.

    --
    WildS

  • 183. Data: 2011-08-21 21:38:17
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Owszem, nie. Na A4 nie przypominam sobie, żebym musiał hamowac na skutek
    > manewru osobówki,
    Z tego co widzę, bujasz się stówką, więc nie ma dziwne że Ci nie
    zajeżdżają.
    Jak będziesz jeździł maksymalna dozwoloną +10 a i więcej, to zmienisz
    zdanie.
    --
    Krzysiek

  • 184. Data: 2011-08-21 22:24:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 20:41:31 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    -i-ue

    > nie, tu chodzi o to, żeby czas pracy + czas pauzy 9h/11h nie był > 24h

    A jak bedzie wiekszy to co ?

    > Ze 110 do 90 przez zdjecie nogi z gazu szybko sie zejdzie.

    Pod warunkiem ze tirman odpowiedni zapas odleglosci zostawi.

    > W ogole, ja nieodpowiedzialne wyprzedzanie w wydaniu tirow widze dosc
    > rzadko. Duzo czesciej niebezpieczne sytuacje powoduja niestety osobowki.

    No ale na autostradze niestety odwrotnie.
    Zajezdzanie drogi przez tira zdarza sie stosunkowo rzadko .. ale jednak za
    czesto. Tak co kilkaset km. Osobowki jakby rzadziej.

    No i to co RoMan pisze - barierka na A4 faktycznie pogieta gesto.
    Kiedys mialem wrazenie ze w jedna strone bardziej.

    > BTW: Moze to taki polski syndrom, ze jak juz sie po tych setkach km na
    > drogach krajowych zjedzie na autostrade to jakby ze smyczy spuscic ;)

    Ale z jakiej smyczy w przypadku tirow ? Ze moze sobie pojechac 91 ?

    J.

  • 185. Data: 2011-08-21 22:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 19:28:07 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > A ja tylko jedno nagranie...

    Ale kamera nie ma homologacji :-P

    J.

  • 186. Data: 2011-08-21 22:39:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 19:02:26 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Jeśli zdąży się zbliżyć zanim wyprzedzę to i owszem.
    > Zazwyczaj nie zdąży, więc nie ma problemu.

    Pytanie nie brzmialo czy zazwyczaj nie ma problemu, ale czy sie upewniasz
    ze odpowiednia ilosc km za toba pas jest pusty :-)

    > Wystarczająca to jest wolne z tyłu po horyzont.
    > A i to zakładając że zakrętów na autostradzie nie było.

    Rozumiem wiec ze na autostradzie jedziesz prawym pasem i absolutnie nie
    wyprzedzasz :-)

    No wlasnie - czemu po horyzont, co tu niby ma horyzont do gadania ? :-)

    J.

  • 187. Data: 2011-08-21 23:14:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WildS,

    Sunday, August 21, 2011, 8:53:18 PM, you wrote:

    > Osobowki tez nie są święte. Nagminne zachowania to m.in. rozpedzanie sie
    > na rozbiegówce do max 70-80 km/h i wjezdzanie przed tira zmuszajac go do
    > hamowania.

    Przede wszystkim sobie nawzajem to robicie. _Większość_ osobówek jest
    w stanie rozpędzić się do rozsądnej prędkości na rozbiegówce a właśnie
    załadowane TIRy nie są w stanie tego zrobić. Ileż się na A4 na CB
    nasłuchałem tych wzajemnych oskarżeń - jak to jeden na rozbiegówce się
    nie rozpędził (bo nie miał czym) a drugi na lewy pas nie zjechał (bo
    nie miał jak).

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 188. Data: 2011-08-21 23:53:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 20:53:18 +0200 (CEST), WildS napisał(a):

    > Osobowki tez nie są święte.

    I co z tego?

    > hamowania. Wymuszanie pierwszenstwa na tirach na skrzyzowaniach - w polsce
    > plaga.

    Wymuszanie przez TIR-y pierwszeństwa na skrZyżowaniach - plaga.

    Tak czy inaczej wszystko powyższe jakos nie uprawnia TIR-manów do
    zajeżdżania drogi.
    --
    ___________ (R)

  • 189. Data: 2011-08-22 00:13:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Pytanie nie brzmialo czy zazwyczaj nie ma problemu, ale czy sie upewniasz
    > ze odpowiednia ilosc km za toba pas jest pusty :-)

    Właśnie dlatego że wyprzedzanie trwa sekundy a nie minuty, to dystans który
    muszę sprawdzać jest o rząd wielkości niższy.
    Nie zwykłem wyprzedzać nikogo z różnicą prędkości 1-3 km/h.

    > Rozumiem wiec ze na autostradzie jedziesz prawym pasem

    Zazwczyaj wręcz przeciwnie.
    Ale zjeżdżam nawet pomiędzy wolno jadące auta, jeśli w lusterku pojawia się
    ktoś kto się zbliża.

    > i absolutnie nie
    > wyprzedzasz :-)

    W wyścigu ślimaków nigdy i nikogo.

    > No wlasnie - czemu po horyzont, co tu niby ma horyzont do gadania ? :-)

    Ciężko wymagać żeby ktoś patrzył dalej, choć oczywiście byłoby wskazane.

  • 190. Data: 2011-08-22 00:15:31
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-08-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak bedzie wiekszy to co ?

    to duze kary przy kontroli.
    Kontrola kontroluje ostatnie 28 dni.

    > Ale z jakiej smyczy w przypadku tirow ? Ze moze sobie pojechac 91 ?

    91 malo ktory wyciaga. Raczej mowilem o osobowkach.

    --
    WildS