  • 91. Data: 2011-08-18 15:30:34
    Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości grup
    >Juz pisałem. Ekonomia.
    >Zestaw waży +- 40 ton, a i 60 i 70 się zdarzają. Zwolnienie prędkości
    >nawet i te 10km/h, a potem rozbujanie go do zadanej prędkości, żre
    >cholernie dużo paliwa. Więc unikają tego na trasie jak tylko mogą.

    Z tym ze to jest wtedy jak hamujesz hamulcem a potem odzyskujesz
    predkosc.

    W momencie gdy spojrzysz w lusterka, stwierdzasz ze sytuacja nie
    sprzyja, to wystarczy te 2-3km/h zredukowac odpowiednio wczesniej,
    zeby nie musiec zajezdzac innym drogi lub hamulca uzywac.
    I podejrzewam ze bilans paliwa jest nawet na plus - tylko niestety
    srednia predkosc spada, a tam dzieci placza, zona narzeka itp.

    >Dla wyjaśnienia. Ja ich nie bronię, tylko ich rozumie. A od kiedy ich
    >rozumie, mam juz to w dupie. Zwolnię, a potem i tak daje swoje w
    >pedał. Szkoda nerwów.
    >Jak to sie mówi... Jak nie potrafisz tego zmienić, to musisz to
    >pokochać ;)

    Problem w tym ze oni to czasem robia naprawde niebezpiecznie, i to nie
    jest kwestia pokochania, tylko ryzyka wjechania pod tira lub
    zepchniecia na barierke.

    J.

  • 92. Data: 2011-08-18 15:41:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Thursday, August 18, 2011, 3:30:34 PM, you wrote:

    [...]

    > Problem w tym ze oni to czasem robia naprawde niebezpiecznie, i to nie
    > jest kwestia pokochania, tylko ryzyka wjechania pod tira lub
    > zepchniecia na barierke.

    A na A4 barierki pogięte są bardzo często :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 93. Data: 2011-08-18 16:05:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,

    >A na A4 barierki pogięte są bardzo często :(

    Ale one juz maja z 10 lat, to sie zakumulowalo troche :-)

    J.

  • 94. Data: 2011-08-18 16:17:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Thursday, August 18, 2011, 4:05:00 PM, you wrote:

    > Ale one juz maja z 10 lat, to sie zakumulowalo troche :-)

    Naprawiają. I znowu są pogięte. I te ślady rozpaczliwego hamowania na
    lewych pasach...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 95. Data: 2011-08-18 16:40:59
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F napisał(a):
    > Problem w tym ze oni to czasem robia naprawde niebezpiecznie,
    Już od kilku lat powtarzam że jazda samochodem po polskich drogach
    jest walką o przetrwanie, a nie nie lajcikowa sielanka. Tylko "cipy"
    mające prawko od "niedawna" tego nie pojmują. I żadne przepisy tego
    nie zmienią.

    Nie wystarczy jechać swoje do przodu, i lampić się twardo tylko w
    przednią szybę. Trzeba widzieć wszystko do okoła, przewidywać i myśleć
    za innych. W tedy masz szanse na przeżycie.
    --
    Krzysiek

  • 96. Data: 2011-08-18 20:54:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 16:40:59 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
    > Już od kilku lat powtarzam że jazda samochodem po polskich drogach
    > jest walką o przetrwanie, a nie nie lajcikowa sielanka. Tylko "cipy"
    > mające prawko od "niedawna" tego nie pojmują.

    Nie przesadzajmy - zwyczajnie sie jezdzi.

    > I żadne przepisy tego nie zmienią.
    > Nie wystarczy jechać swoje do przodu, i lampić się twardo tylko w
    > przednią szybę. Trzeba widzieć wszystko do okoła, przewidywać i myśleć
    > za innych. W tedy masz szanse na przeżycie.

    To zawsze pomaga.
    Ale co proponujesz - nie przekraczac 110 na autostradzie ?
    Uzgadniac kazde wyprzedzanie z tirmanem przez CB ?

    J.

  • 97. Data: 2011-08-18 21:17:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 18, 2011, 8:54:50 PM, you wrote:

    > Nie przesadzajmy - zwyczajnie sie jezdzi.
    > To zawsze pomaga.

    Zwróć uwagę - on wymaga myślenia za innych od wszystkich, tylko nie od
    TIRmanów. Ci mogą sobie na drodze wyrabiać, co im się żywnie podoba...

    > Ale co proponujesz - nie przekraczac 110 na autostradzie ?
    > Uzgadniac kazde wyprzedzanie z tirmanem przez CB ?

    Na piśmie, w 6 egzemplarzach po 0.5l i z dobrą działką amfy jako
    załącznik.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 98. Data: 2011-08-18 22:16:51
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 20:54:50 +0200, J.F. napisał(a):
    > Uzgadniac kazde wyprzedzanie z tirmanem przez CB ?
    O! To, to! I zdanie tirmana w kwestii wyprzedzania ma być ostateczne i
    niezaskarżalne!

    A może na ślepych tirmanów stosować sygnalizację akustyczną używaną na
    wodzie? ...Chociaż u nich to najczęściej raczej problem z głową a nie z
    oczami.

    No więc na wodzie jest tak:
    2 długie i 2 krótkie dźwięki - chcę wyprzedzić wzdłuż waszej lewej burty"
    1 krótki dźwięk - "zgadzam się, wyprzedzajcie wzdłuż mojej lewej burty"
    5 krótkich dźwięków - "Nie można mnie wyprzedzać"

    o! Jeszcze to jest dobre :D
    2 krótkie dźwięki - "nie zgadzam się, wyprzedzajcie wzdłuż mojej prawej
    burty"

    Niewtajemniczonym wyjaśnię że dźwięk długi to 4s a krótki 1s. :-)

    --
    Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
    rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

  • 99. Data: 2011-08-18 22:38:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 22:16:51 +0200, Pooh napisał(a):
    > O! To, to! I zdanie tirmana w kwestii wyprzedzania ma być ostateczne i
    > niezaskarżalne!

    Ale osobowki tez czasem zajezdzaja droge.

> [...]
    > 1 krótki dźwięk - "zgadzam się, wyprzedzajcie wzdłuż mojej lewej burty"
    > 5 krótkich dźwięków - "Nie można mnie wyprzedzać"

    Ale czemu nie mozna ? Co to - kolumna uprzywilejowana ?
    Podstawa prawna, zaswiadzenia, legitymacja :-)

    J.

  • 100. Data: 2011-08-18 22:48:07
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 07:36:58 +0200, Lukasz napisał(a):
    > nie przeszkadza mi też jak się tiry wyprzedzają i
    > muszę na chwilę zwolnić, wq... mnie tylko jak wyjeżdżają przed sam nos a
    > zdarza im się to przewidywalnie często...
    A mnie jeszcze "wq..." jeśli to wyprzedzanie trwa dwie minuty i nie daje
    nic poza satysfakcją wyprzedzającego. Choć w sumie nie wiadomo czy większą
    satysfakcję taki egzemplarz czerpie z tego, że jest z przodu czy z tego, że
    pokazał tym ^)*&^ z osobówek, że ma ich w dupie.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/