  • 1. Data: 2011-08-16 14:01:30
    Temat: turbina czyli motyl
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie
    miałem jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie "turbinowym"
    _zawrócić_? Pytam w kontekście tego ronda:
    http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-m
    otyl-przy-Arkadii.html
    (jest też jego schemat) - zakładając, że np. wjeżdżam na rondo z Al.
    Jana Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na
    którym pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie
    bezpiecznie i prawidłowo?

    Pozdr
    pwz

  • 2. Data: 2011-08-16 14:05:24
    Temat: Re: turbina czyli motyl
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na którym
    > pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie bezpiecznie i

    "niedasię"...
    Tomek

  • 3. Data: 2011-08-16 14:17:24
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-16 14:05, Tomek pisze:
    > "niedasie"...
    > Tomek

    ?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie
    można zawrócić, wrócić w ulicę, z której się na nie wjechało?
    pwz

  • 4. Data: 2011-08-16 14:22:20
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > "niedasię"...
    > Tomek

    Ano nie da sie w JPII zawrocic. Tak samo jak sie nie da "skrecic" z
    Powazkowskiej w JPII. Jest blad (oby tylko na rysunku) w malowaniu wjazdu z
    Powazkowskiej z lewego skrajengo pasa. Linia ciagla "uniemozliwia"
    wjechanie na skrajny wew pas ronda. I dzieki temu nie da sie zawrocic w z
    JPII w JPII.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 5. Data: 2011-08-16 14:23:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 16 Aug 2011 14:17:24 +0200, pwz <p...@o...eu> wrote:

    >?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie
    >można zawrócić, wrócić w ulicę, z której się na nie wjechało?

    a co w tym dziwnego? Podobnie trudno zawrócić np. na al. Jana Pawła II
    w drodze na to rondo albo na autostradzie.
    Coś za coś: albo dowolność manewrowania albo płynność ruchu.

  • 6. Data: 2011-08-16 14:27:08
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-16 14:17, pwz pisze:

    > ?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie
    > można zawrócić, wrócić w ulicę, z której się na nie wjechało?
    > pwz

    Da się. Jak wjedziesz JP od centrum lewym pasem, to na wysokości
    Słomińskiego wjeżdżasz na bardziej lewy.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 7. Data: 2011-08-16 14:28:40
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 16 sierpnia 2011 (14:05:24) napisano:

    http://dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpg

    W czym problem?
    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 8. Data: 2011-08-16 14:43:42
    Od: "bv3" <b...@b...invalid>

    pwz wrote:
> [...]
    > Jana Pawła II i chcę w tę samą ulicę z powrotem zjechać z ronda, na
    > którym pasie mam się ustawić, aby ten manewr wykonać możliwie

    BTW tutaj poprawny (chyba ;-)) rysunek:
    http://bi.gazeta.pl/im/8/10118/m10118758.jpg

    (na tym z "ŻW" oznakowanie pionowe jest sprzeczne z poziomym; np. jadąc JPII
    od centrum w stronę Żoliborza nie mógłbyś pojechać środkowym pasem)

    Swoją drogą nadal nic nie stoi (fizycznie) na przeszkodzie, żeby niektórzy
    artyści skręcający ze Słomińskiego w JPII ustawiali się na środkowym pasie
    zamiast na lewym.

    --
    bv3

  • 9. Data: 2011-08-16 14:43:50