  • 41. Data: 2011-07-07 19:58:55
    Temat: Re: Wlaczenie sie sprezarki klimy - czujecie pod butem?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:iv3qve$sl9$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Jakie są twoje opinie o tym aucie (silniku)? potrzebuję kolejne auto w
    > rodzinie "dla żony", mx-5 odpada bo 2-miejscowa, a taka omcia w zimie też
    > da frajdę, a poniżej 10kpln chyba można kupić coś w miarę z
    > gazem/zagazować
    > Frajdę ma dawać mi, żona ma jeździć na codzień jak ja nie będę potrzebował
    > wrażeń ;) Miałem kiedyś Omegę B 2,0 ale za słaby silnik jak na tą budę,
    > poza tym autko wspominam dobrze.

    w sumie mialem 8 różnych Omeg z różnymi silnikiami.
    3,0 naprawde daje już rade, ale w porównaniu do nowoczesnych aut - zostaje w
    tyle.
    Patrząc na nie jak na auto za 10tys zł - ciężko znaleźć auto oferujące taki
    komfort, tyle miejsca, taką łatwość prowadzenia i stosunkowo niewielkie
    spalanie (9-15 litrów w zależności od stylu i miejsca podróżnowania dla 3,0
    i jakiś 1-2litry mnie 2,5V6).
    Największą wadą Omeg to rdza, więc albo sam naprawisz, albo kupisz już
    naprawioną (jeśli mowa o Omedze B). Im młodsze auto tym problem zwykle
    mniejszy.

    Silnik całkiem przyzwoity, potrafią przejechać kilkaset tysięcy bez
    dotykania, ale jest kilka ale. Trzeba pilnować jakości oleju, wymieniać go
    na czas i przede wszystkim nie kusić sie na cenowe okazje - bo to może być
    studnia bez dna, jednak dobry cały silnik można kupić od ok 3tys zł (z 6
    miesięczną gwarancją i udokumentowanym pochodzeniem). 2,5V6 można kupić od
    2kPLN
    Jest dosłownie kilka tylko niedomagań, ale nie są one jakoś specjalnie
    kosztowne. W zasadzie najgorsze co moze Cie spotkać to wyciek oleju (z
    różnych miejsc, zwykle z pokryw zaworów).

    Silniki stosunkowo dobrze znoszą LPG ale instalacja musi być poprawnie
    założona (jak w każdym aucie, tyle ze montaż jest dość upierdliwy).

    Wyposażenie naprawde na dobrym poziomie jak na lata '90 i w zasadzie nie
    trzeba szukać, bo trafić golasa to wyjątkowy pech.
    Dwustrefowy klimatronik, komputer, tempomat, 4x el szyby, podg. siedzenia (2
    lub 4), 4xpoduszka TC to prawie norma.

    Wg mnie to naprawde niedoceniany samochód.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 42. Data: 2011-07-07 20:10:34
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Robert_J w <news:iv3n3r$qgq$1@news.onet.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Skąd taki wniosek?

    --
    Tomasz Nycz

  • 43. Data: 2011-07-07 22:17:16
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 7 Lip, 11:03, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
    > z Foki kt ra przyspieszeniem dysponuje dopiero powy ej 4.5- 5 ty . obrot w, to
    > mam wra enie e "jak szatan". Wybacz wi c m j spaczony punkt odniesienia:)

    Jesteś usprawiedliwiony :)

  • 44. Data: 2011-07-07 22:17:24
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 6 Jul 2011 19:39:08 +0200, Dysiek napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy czujecie w swoich autach podczas jazdy, ze wlacza sie sprezarka klimy?
    > Chodzi mi o ten minimalny spadek mocy.
    >
    > Dysiek

    Cały czas mam włączony klimatronik więc nie czuję różnicy ;)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 45. Data: 2011-07-07 22:45:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-07 10:27, Waldek Godel pisze:

    > Serio? Ale wiesz, że to byłaby pierwsza taka klima na świecie? I to nie
    > tylko w samochodach, ale ogólnie?

    Oj Walduś, Walduś...

    http://www.my-gti.com/2465
    "The displacement control is external and varies the compressor
    displacement without the use of an electromagnetic clutch. The unit runs
    all the time and varies output from 2% through to 100% as required."

    Ale pocieszę Cię że Twoja wiedza jest na poziomie ASO Opla i większości
    serwisów klimatyzacji którzy twierdzili że "się sprzęgło zatarło, bo nie
    rozłącza".

  • 46. Data: 2011-07-08 18:56:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    W dniu 2011-07-07 01:01, J.F pisze:

    >Dziwne, ale faktycznie chyba od marki a raczej konstrukcji silnika i
    >skrzyni.

    Od skrzyni raczej nie.

    Moze klima ma jakis "lagodny start", moze komputer kompensuje na
    silniku jej wlaczenie.
    Ale jak widzisz - sa roznice.

    J.

  • 47. Data: 2011-07-09 21:09:18
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-07-06 20:17, Adam Szewczak pisze:
    > (..)
    >
    > Adasiu, przypominam sie niesmialo. Cierpliwosc mi sie konczy.
    >
    > --

    Odpisalem Ci na GG.

    Adam

  • 48. Data: 2011-07-12 09:42:32
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Dysiek" datowanym 6 lipca 2011 (19:39:08) napisano:

    > Czy czujecie w swoich autach podczas jazdy, ze wlacza sie sprezarka klimy?
    > Chodzi mi o ten minimalny spadek mocy.

    U mnie co ciekawe sprężarka nie działa cały czas lecz raz na jakiś
    czas. Uruchomienie sprężarki jest odczuwalne ale nie uciążliwe.

    --
    Javelin
    Kraków