-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wlaczenie sie sprezarki klimy - czujecie pod butem?
Date: Thu, 7 Jul 2011 19:58:55 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 58
Message-ID: <iv4s54$qan$1@inews.gazeta.pl>
References: <iv26ju$m72$1@inews.gazeta.pl> <iv291b$219$1@inews.gazeta.pl>
<iv3qve$sl9$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: adcz196.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1310061541 26967 79.184.51.196 (7 Jul 2011 17:59:01 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jul 2011 17:59:01 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2382930
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
wiadomości news:iv3qve$sl9$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:iv291b$219$1@inews.gazeta.pl...
>> Sęk w tym, ze kiedyś w Omedze 3,0 (211KM) włączenie klimy bylo czuć dość
>> wyraźnie, wiec albo byl uszkodzony kompresor (mimo, ze działał i jedziłem
>> nią 1,5roku) albo zależy to od konstrukcji klimatyzacji.
>>
>
> Jakie są twoje opinie o tym aucie (silniku)? potrzebuję kolejne auto w
> rodzinie "dla żony", mx-5 odpada bo 2-miejscowa, a taka omcia w zimie też
> da frajdę, a poniżej 10kpln chyba można kupić coś w miarę z
> gazem/zagazować
> Frajdę ma dawać mi, żona ma jeździć na codzień jak ja nie będę potrzebował
> wrażeń ;) Miałem kiedyś Omegę B 2,0 ale za słaby silnik jak na tą budę,
> poza tym autko wspominam dobrze.
w sumie mialem 8 różnych Omeg z różnymi silnikiami.
3,0 naprawde daje już rade, ale w porównaniu do nowoczesnych aut - zostaje w
tyle.
Patrząc na nie jak na auto za 10tys zł - ciężko znaleźć auto oferujące taki
komfort, tyle miejsca, taką łatwość prowadzenia i stosunkowo niewielkie
spalanie (9-15 litrów w zależności od stylu i miejsca podróżnowania dla 3,0
i jakiś 1-2litry mnie 2,5V6).
Największą wadą Omeg to rdza, więc albo sam naprawisz, albo kupisz już
naprawioną (jeśli mowa o Omedze B). Im młodsze auto tym problem zwykle
mniejszy.
Silnik całkiem przyzwoity, potrafią przejechać kilkaset tysięcy bez
dotykania, ale jest kilka ale. Trzeba pilnować jakości oleju, wymieniać go
na czas i przede wszystkim nie kusić sie na cenowe okazje - bo to może być
studnia bez dna, jednak dobry cały silnik można kupić od ok 3tys zł (z 6
miesięczną gwarancją i udokumentowanym pochodzeniem). 2,5V6 można kupić od
2kPLN
Jest dosłownie kilka tylko niedomagań, ale nie są one jakoś specjalnie
kosztowne. W zasadzie najgorsze co moze Cie spotkać to wyciek oleju (z
różnych miejsc, zwykle z pokryw zaworów).
Silniki stosunkowo dobrze znoszą LPG ale instalacja musi być poprawnie
założona (jak w każdym aucie, tyle ze montaż jest dość upierdliwy).
Wyposażenie naprawde na dobrym poziomie jak na lata '90 i w zasadzie nie
trzeba szukać, bo trafić golasa to wyjątkowy pech.
Dwustrefowy klimatronik, komputer, tempomat, 4x el szyby, podg. siedzenia (2
lub 4), 4xpoduszka TC to prawie norma.
Wg mnie to naprawde niedoceniany samochód.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 07.07.11 20:10 Tom N
- 07.07.11 22:17 kkk
- 07.07.11 22:17 huri_khan
- 07.07.11 22:45 Tomasz Pyra
- 08.07.11 18:56 J.F
- 09.07.11 21:09 Adam Szewczak
- 12.07.11 09:42 Javelin
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?