eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 160

  • 71. Data: 2011-09-27 09:14:00
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:j5r7hv$fav$2@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-09-24 23:08, Cavallino pisze:
    >>>
    >>> Wiele firm juz dolicza sobie do faktur 1% na oplate viatoll :P
    >>
    >> No właśnie.
    >> A jednocześnie rozjeżdżają lokalne drogi, kasując jak za płatne.
    >
    > Skoro to taki zloty interes jak probujesz tu wszystkim udowodnic, to
    > dlaczego jeszcze firmy transportowej nie otworzyles?

    Dwie w rodzinie wystarczą.
    A ja nie po to się uczyłem, żeby robić za fizycznego. ;-)


  • 72. Data: 2011-09-27 09:27:42
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Z dobrych przykładów (w których koszt przewiezienia *ciężarówką*
    > rzeczywiście może dać w kość, z rozumieniu istotnego wpływu na
    > cenę towaru) znam cały jeden: piasek.

    Jaki jest sens wożenia piasku krajówkami na nie wiadomo jakie odległości?
    Przecież zazwyczaj jakaś żwirownia, albo inna bocznica kolejowa znajdzie się
    w odległości kilku (nastu) kilometrów i to nie przy drodze krajowej.


    >
    >> To wszystko to jest system naczyn polaczonych, niestety przeciwlegla
    >> rurka podlaczona jest do naszych portfeli ;)
    >
    > Prawda :)
    > Z drugiej strony, skoro wożenie "ciężkotowarowe" drogami JEST
    > kosztowne (bo jest), to dlaczego nie ma bardziej trafiać do
    > właściwszych portfeli? ;)

    Odpowiedź jest jedna - zapędy komunistyczne.
    Ma być wszystko za darmo, płacić ma państwo (czyli podatnicy).
    Tak żeby obiboki miały tanio, żeby dopłacali do nich bogatsi.


  • 73. Data: 2011-09-27 11:35:45
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >
    >> Z dobrych przykładów (w których koszt przewiezienia *ciężarówką*
    >> rzeczywiście może dać w kość, z rozumieniu istotnego wpływu na
    >> cenę towaru) znam cały jeden: piasek.
    >
    > Jaki jest sens wożenia piasku krajówkami na nie wiadomo jakie odległości?

    To jest wniosek do rozważań nad sensownością zarzutu że "wszystko
    podrożeje". Jeśli tak, to głównie wskutek potraktowania takiej
    operacji jako pretekstu.
    To miałem na myśli :)

    >> Z drugiej strony, skoro wożenie "ciężkotowarowe" drogami JEST
    >> kosztowne (bo jest), to dlaczego nie ma bardziej trafiać do
    >> właściwszych portfeli? ;)
    >
    > Odpowiedź jest jedna - zapędy komunistyczne.
    > Ma być wszystko za darmo, płacić ma państwo (czyli podatnicy).
    > Tak żeby obiboki miały tanio, żeby dopłacali do nich bogatsi.

    Akurat ten ostatni element chyba jest mniej ważny - raczej
    idzie o to, że transport samochodowy jest na swój sposób
    "wygodny" (znaczy względnie łatwo podrzucić ładunek tym
    samym środkiem aż do celu).
    IMVHO stąd bierze się oczekiwanie że ma być *również* tanio.
    W wyniku otrzymamy środek (transportu) którego zainteresowani
    by *chcieli* :) superhipernalejpszy do wszystkiego (a nieko-
    niecznie taki, jakim jest).
    To, że "utopienie" pośrednich kosztów powoduje pozorną
    nieopłacalność tramwajów i kolei (bo torowiska trzeba utrzymać
    z odrębnych środków) już umyka uwadze.

    pzdr, Gotfryd


  • 74. Data: 2011-09-27 14:25:22
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 09:10, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> A ile z tego co kupujesz wymaga przywiezienia towaru 40-tonowym tirem
    >>> prosto do sklepu?
    >>> Może trzeba mniejsze sklepy wybierać?
    >>
    >> Hmmm... Ostatnio to duzo materialow budowlanych i paliwo.
    >
    > Cysternom raczej nie zakażą,

    Cystern nie obowiazuje zakaz tonażowy? Pytam serio, bo nie wiem.

    > a żądanie, żeby podatnik współfinansował
    > budowę Twojego domu to niewąska bezczelność.
    >

    Mnie nie do konca o to chodzi. Tylko jak ma byc sprawiedliwie, to prosze
    mi oddac pieniadze, ktore do tej pory wlozylem w budowe drog, a ja nie
    bede z nich korzystal :) A jak juz dorzucilem sie do budowy solidarnie z
    innymi, to chcialbym teraz na rownych prawach skorzystac, a nie doplacac
    posrednio do czegos co zostalo i tak za moje zbudowane.

    Ja to widze mniej wiecej tak: zbudowalem na swojej ziemi, za swoje
    pieniadze dom, a teraz panstwo pobiera ode mnie miesieczny czynsz, za
    to, ze mieszkam.

    >
    >> Poza tym codzienne sprawunki w biedronce.
    >> Tak wiec poza chlebem to raczej wszystko przywozone jest ciezarowkami
    >> DMC>3,5t.
    >
    > Nie kręć, nikt nie mówi o dostawach busami, tylko o braku dostaw tirami.
    > Są też ciężarówki 12 tonowe.

    No ale 12t tez placi ViaToll i autostrade jakby chcialo (a wrecz
    niedlugo zostanie zmuszone), dlatego zaznaczylem ">3,5t"

    PS. Zgadzam sie w pelni, ze nie powinno byc przegiec, ze firma dolicza
    do faktury jakas kwote za myto, a jezdzi darmowymi, bo to juz jest
    hamstwo niestety :|

    --
    venioo
    GG:198909


  • 75. Data: 2011-09-27 14:34:42
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 09:11, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> Nie ma droższego rozwiązania niż "darmowe, finansowane przez państwo".
    >>> Sprawiedliwiej i taniej jest, by płacił BEZPOŚREDNIO ten, kto z danego
    >>> towaru korzysta.
    >>> Komuna się dawno skończyła i nie bez powodu.
    >>
    >> Dyskutowalismy juz kiedys na ten temat nawet na tej grupie i ZTCP
    >> zadnemu z nas nie udalo sie przekonac do swoich racji drugiej strony ;)
    >
    > Co nie znaczy, że nie będzie reakcji na propagację komunizmu (czyli że
    > coś się od państwa za darmo należy).

    nie ma czegos takiego jak "od panstwa" i "za darmo". Te drogi, ktore sa,
    to nie "od panstwa za darmo" tylko za nasze wspolne pieniadze powstaly.
    A teraz dodatkowo musisz zaplacic za to, ze z nich korzystasz. Dla mnie
    troche "nie halo". I nie chodzi o jakis komunizm, tylko o wybor,
    alternatywe dla wprowadzanych rozwiazan. A na razie to "od jutra
    wprowadzimy oplaty za to, pojutrze za tamto, a w nastepnym tygodniu za
    jeszcze cos innego". I zadnych konsultacji spolecznych nie ma, za kazdym
    razem "wyliczenia ekspertow" maja sie nijak do realiow, i takich
    pomyslow glupich jest na peczki. I to one wlasnie sa kosztowne, a nie
    utrzymywanie stanu jak byl.

    Jakby te drogi byly zbudowane z jakichs pieniedzy nie-podatnikow (ciezko
    mi wymyslec skad, no ale jakas sprzedaz lasow, gruntow, chmur na niebie
    ;) nie wiem co jeszcze), to by mi to wisialo, i tam niech sobie nawet
    100pln wolaja za przejechany km.

    A teraz sie obiecalo 1500 najnizsza krajowa, trzeba doplacic miliardy
    do nikomu niepotrzebnego Euro2012 - to trzeba okradac tych, ktorzy
    uczciwie ciezko pracowali na wszelkie mozliwe sposoby. To jest komunizm...

    --
    venioo
    GG:198909


  • 76. Data: 2011-09-27 14:39:57
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 09:13, Cavallino pisze:
    >
    > Dopłaty do winiet rosły corocznie (przestało się bilansować chyba w
    > 2010) więc nie chodziło o to, żeby się zmniejszył, tylko żeby nie musiał
    > się zwiększać.
    > Jeśli te koszty generowały TIR-y, to tak, sprawiedliwie jest, żeby też
    > to one musiały je ponosić.

    Ale dlaczego rosly? Bo trzeba bylo doplacac do jazdy autostradami. Tylko
    czemu nikt nie poniosl odpowiedzialnosci za tak idiotycznie
    skonstruowane umowy?
    Jak zaczynali budowe autostrad, to bajka byla taka, ze partnerstwo
    publiczno-prywatne "w zamian za pomoc finansowa w budowie autostrad
    inwestor bedzie mial % z zysku". jak widac dzisiaj ten podzial finalnie
    wygladal tak, ze panstwo nie mialo zadnego zysku, a nieziemskie kwoty
    mial "prywatny inwestor".
    Kolejna bajka to Euro2012, ktorego splacanie albo nas w konsekwencji
    zabije podatkami na przestrzeni parunastu kolejnych lat, albo beda to
    splacac jeszcze nasze wnuki.

    --
    venioo
    GG:198909


  • 77. Data: 2011-09-27 14:40:45
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 09:14, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > news:j5r7hv$fav$2@news.onet.pl...
    >> W dniu 2011-09-24 23:08, Cavallino pisze:
    >>>>
    >>>> Wiele firm juz dolicza sobie do faktur 1% na oplate viatoll :P
    >>>
    >>> No właśnie.
    >>> A jednocześnie rozjeżdżają lokalne drogi, kasując jak za płatne.
    >>
    >> Skoro to taki zloty interes jak probujesz tu wszystkim udowodnic, to
    >> dlaczego jeszcze firmy transportowej nie otworzyles?
    >
    > Dwie w rodzinie wystarczą.
    > A ja nie po to się uczyłem, żeby robić za fizycznego. ;-)

    No ale jakiego fizycznego? Prezesem bys zostal od razu :D

    --
    venioo
    GG:198909


  • 78. Data: 2011-09-27 14:50:13
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > Cystern nie obowiazuje zakaz tonażowy? Pytam serio, bo nie wiem.

    Legalnych sposobów na ominięcie zakazu trochę jest.
    Jakieś zezwolenie na ten przykład.

    >
    >> a żądanie, żeby podatnik współfinansował
    >> budowę Twojego domu to niewąska bezczelność.
    >>
    >
    > Mnie nie do konca o to chodzi. Tylko jak ma byc sprawiedliwie, to prosze
    > mi oddac pieniadze, ktore do tej pory wlozylem w budowe drog, a ja nie
    > bede z nich korzystal :)

    Nie ma tych dróg, wszystkie już zostały rozjechane.
    To co włożyłeś-to co wykorzystałeś=musisz jeszcze dopłacić

    > Ja to widze mniej wiecej tak: zbudowalem na swojej ziemi, za swoje
    > pieniadze dom, a teraz panstwo pobiera ode mnie miesieczny czynsz, za to,
    > ze mieszkam.

    Nie - państwo chroni Twój dom przed dzikimi lokatorami, którzy chcieliby za
    darmo go zdewastować.

    >> Nie kręć, nikt nie mówi o dostawach busami, tylko o braku dostaw tirami.
    >> Są też ciężarówki 12 tonowe.
    >
    > No ale 12t tez placi ViaToll i autostrade

    Znowu kręcisz, zobacz na tytuł wątku, jakbyś zapomniał o czym idzie
    dyskusja.


  • 79. Data: 2011-09-27 14:51:21
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:j5sft2$fq0$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-09-27 09:11, Cavallino pisze:
    >> Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:
    >>
    >>>> Nie ma droższego rozwiązania niż "darmowe, finansowane przez państwo".
    >>>> Sprawiedliwiej i taniej jest, by płacił BEZPOŚREDNIO ten, kto z danego
    >>>> towaru korzysta.
    >>>> Komuna się dawno skończyła i nie bez powodu.
    >>>
    >>> Dyskutowalismy juz kiedys na ten temat nawet na tej grupie i ZTCP
    >>> zadnemu z nas nie udalo sie przekonac do swoich racji drugiej strony ;)
    >>
    >> Co nie znaczy, że nie będzie reakcji na propagację komunizmu (czyli że
    >> coś się od państwa za darmo należy).
    >
    > nie ma czegos takiego jak "od panstwa" i "za darmo".

    I słusznie, ale Ty byś chciał żeby było.


    >Te drogi, ktore sa, to nie "od panstwa za darmo" tylko za nasze wspolne
    >pieniadze powstaly.

    No i właśnie dlatego jako właściciel nie godzę się na ich niszczenie, żeby
    nierobom było lepiej.


  • 80. Data: 2011-09-27 14:53:07
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:j5sg6t$gs7$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-09-27 09:13, Cavallino pisze:
    >>
    >> Dopłaty do winiet rosły corocznie (przestało się bilansować chyba w
    >> 2010) więc nie chodziło o to, żeby się zmniejszył, tylko żeby nie musiał
    >> się zwiększać.
    >> Jeśli te koszty generowały TIR-y, to tak, sprawiedliwie jest, żeby też
    >> to one musiały je ponosić.
    >
    > Ale dlaczego rosly? Bo trzeba bylo doplacac do jazdy autostradami.


    Dokładnie.

    >Tylko czemu nikt nie poniosl odpowiedzialnosci za tak idiotycznie
    >skonstruowane umowy?

    A czemu idiotycznie?
    Jak nie było tych umów, to problem był ten sam co teraz, tiry rozjeżdżały
    lokalne drogi.
    Tyle, że jak podpisywali to autostrad było mało, więc kasy wystarczało.

    > Jak zaczynali budowe autostrad, to bajka byla taka, ze partnerstwo
    > publiczno-prywatne "w zamian za pomoc finansowa w budowie autostrad
    > inwestor bedzie mial % z zysku". jak widac dzisiaj ten podzial finalnie
    > wygladal tak, ze panstwo nie mialo zadnego zysku, a nieziemskie kwoty mial
    > "prywatny inwestor".

    Raczej banki finansujące umowę.
    Zyskiem państwa jest sama droga za kilkadziesiąt lat i załatwienie problemu
    autostrady.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: