  • 61. Data: 2011-09-27 02:48:30
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-26 21:40, Cavallino pisze:

    > A ile z tego co kupujesz wymaga przywiezienia towaru 40-tonowym tirem
    > prosto do sklepu?
    > Może trzeba mniejsze sklepy wybierać?

    Hmmm... Ostatnio to duzo materialow budowlanych i paliwo. Poza tym
    codzienne sprawunki w biedronce.
    Tak wiec poza chlebem to raczej wszystko przywozone jest ciezarowkami
    DMC>3,5t. Ten chleb zeby upiec to ziarna/maki do/z mlyna tez nie wozi
    sie busikiem ;) To wszystko to jest system naczyn polaczonych, niestety
    przeciwlegla rurka podlaczona jest do naszych portfeli ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 62. Data: 2011-09-27 02:50:04
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-26 21:44, Cavallino pisze:

    > Ale dopłaty do dróg nie biorą się znikąd i w tym tempie to co kosztowało
    > 1 PLN, musiałoby niedługo kosztować 1,2 PLN - bo trzeba by podnieść
    > podatki żeby unieść ten ciężar, a może i jeszcze więcej, bo następnych
    > urzędasów nierobów pewnie by zatrudnili, do tej redystrybucji podatków.
    > Już jarzysz?
    >
    > Nie ma droższego rozwiązania niż "darmowe, finansowane przez państwo".
    > Sprawiedliwiej i taniej jest, by płacił BEZPOŚREDNIO ten, kto z danego
    > towaru korzysta.
    > Komuna się dawno skończyła i nie bez powodu.

    Dyskutowalismy juz kiedys na ten temat nawet na tej grupie i ZTCP
    zadnemu z nas nie udalo sie przekonac do swoich racji drugiej strony ;)
    Wiec zamiast sie znowu bezcelowo spierac - milego tygodnia zycze :)

    Pzdr

    --
    venioo
    GG:198909

  • 63. Data: 2011-09-27 02:57:29
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-26 21:39, Cavallino pisze:
    > Tak było i się nie sprawdzało, bo za dużo kosztowało podatników.

    A teraz jest wg Ciebie sprawiedliwie(j) - i kosztuje Cie to jako
    podatnika jakos odczuwalnie mniej? Zmniejszyl sie JAKIKOLWIEK podatek
    zwiazku z faktem rezygnacji z niesprawiedliwych winiet a wprowadzenia myta?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 64. Data: 2011-09-27 03:04:36
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-26 08:47, Arek pisze:
    > bowiem tiry jeździły autostradami za darmo, a Kluczykowi Państwo musiało
    > za te tiry oddać,

    i za to powinien ktos zgnic w kopalni.
    ale "dazymy" do tego spowrotem - stawiajac zakazy tak, zeby tiry
    spowrotem wrocily na autostrade kluczyka.

    btw. patrz - a jak polacy wioza tranzytem pomarancze z hiszpanii to
    francuzi, niemcy nie kaza im za autostrady placic. glupi ci
    europejczycy! tyle autostrad maja i takiej zyly zlota nie wykorzystuja!
    frajerzy!

    --
    venioo
    GG:198909

  • 65. Data: 2011-09-27 03:06:06
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-24 23:08, Cavallino pisze:

    > No właśnie.
    > A jednocześnie rozjeżdżają lokalne drogi, kasując jak za płatne.

    Skoro to taki zloty interes jak probujesz tu wszystkim udowodnic, to
    dlaczego jeszcze firmy transportowej nie otworzyles?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 66. Data: 2011-09-27 03:14:26
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-26 08:37, Arek pisze:

    > Znaczy się, nie ma w tym nic złego, że opłacamy z własnych kieszeni
    > transport ogórków z niemiec do rosji? W sumie, skoro rosja nie chce ich
    > kupować od nas, to powinniśmy im ułatwić kupowanie od kogoś innego.
    > Jakaś logika w tym jest...

    Ty to normalnie rusofob jestes, nie masz czasami na imie Antoni?
    Bo jakos nie widac, zeby Ci przeszkadzalo, ze w naszych sklepach sa
    produkty przywozone z calej UE. Proponuje Ci na znak protestu ich nie
    kupowac - bo przeciez tez niesprawiedliwym tranzytem przejezdzaly przez
    jakies kraje.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 67. Data: 2011-09-27 09:06:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, venioo wrote:

> [...]
    > sprawunki w biedronce.
    > Tak wiec poza chlebem to raczej wszystko przywozone jest ciezarowkami

    Wszystko prawda.
    Ale podawane przykłady mają jedną wadę: przelicz, ile tej opłaty
    przypadnie na jedną bułkę albo jeden worek cementu.
    Z dobrych przykładów (w których koszt przewiezienia *ciężarówką*
    rzeczywiście może dać w kość, z rozumieniu istotnego wpływu na
    cenę towaru) znam cały jeden: piasek.

    > To wszystko to jest system naczyn polaczonych, niestety
    > przeciwlegla rurka podlaczona jest do naszych portfeli ;)

    Prawda :)
    Z drugiej strony, skoro wożenie "ciężkotowarowe" drogami JEST
    kosztowne (bo jest), to dlaczego nie ma bardziej trafiać do
    właściwszych portfeli? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2011-09-27 09:10:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Hmmm... Ostatnio to duzo materialow budowlanych i paliwo.

    Cysternom raczej nie zakażą, a żądanie, żeby podatnik współfinansował budowę
    Twojego domu to niewąska bezczelność.

    > Poza tym codzienne sprawunki w biedronce.
    > Tak wiec poza chlebem to raczej wszystko przywozone jest ciezarowkami

    Nie kręć, nikt nie mówi o dostawach busami, tylko o braku dostaw tirami.
    Są też ciężarówki 12 tonowe.

  • 69. Data: 2011-09-27 09:11:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dyskutowalismy juz kiedys na ten temat nawet na tej grupie i ZTCP zadnemu
    > z nas nie udalo sie przekonac do swoich racji drugiej strony ;)

    Co nie znaczy, że nie będzie reakcji na propagację komunizmu (czyli że coś
    się od państwa za darmo należy).

  • 70. Data: 2011-09-27 09:13:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A teraz jest wg Ciebie sprawiedliwie(j) - i kosztuje Cie to jako podatnika
    > jakos odczuwalnie mniej? Zmniejszyl sie JAKIKOLWIEK podatek zwiazku z
    > faktem rezygnacji z niesprawiedliwych winiet a wprowadzenia myta?

    Dopłaty do winiet rosły corocznie (przestało się bilansować chyba w 2010)
    więc nie chodziło o to, żeby się zmniejszył, tylko żeby nie musiał się
    zwiększać.
    Jeśli te koszty generowały TIR-y, to tak, sprawiedliwie jest, żeby też to
    one musiały je ponosić.