  • 81. Data: 2011-09-27 14:53:30
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > No ale jakiego fizycznego? Prezesem bys zostal od razu :D

    Prezes jeździ najwięcej.

  • 82. Data: 2011-09-27 15:58:41
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-27 03:14, venioo pisze:

    > Ty to normalnie rusofob jestes, nie masz czasami na imie Antoni?

    Czechofob, Niemcofob, Fracuzofob itp. Może to dziwne, ale nie widzę
    powodów dla których mam dopłacać do czyichś interesów. Jeżeli Ty nie
    masz z tym problemu, to rób to ze swoich prywatnych pieniędzy.

    > Bo jakos nie widac, zeby Ci przeszkadzalo, ze w naszych sklepach sa
    > produkty przywozone z calej UE. Proponuje Ci na znak protestu ich nie
    > kupowac - bo przeciez tez niesprawiedliwym tranzytem przejezdzaly przez
    > jakies kraje.

    Czy np. Niemcy dopłacają nam za przewóz towarów z np. Francji itp. Patrz
    nie wpadli na to, może spróbuj to wynegocjować a potem podziel się
    wrażeniami.

    A tak nawiasem, owszem staram się kupować, w miarę możliwości produkty
    wytworzone najbliżej regionu w którym mieszkam.

    A.

  • 83. Data: 2011-09-27 16:12:05
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-26 18:56, venioo pisze:

    > Jak przez 20 lat wolnej Polski z naszych podatkow budowano drogi (czyli
    > juz za nie zaplacilismy), w paliwie placimy podatek drogowy (ktory
    > przeksztalcono onegdaj tlumaczac wplywem srodkow na budowe i remonty
    > drog "bedzie sprawiedliwie, bo ciezarowka spala wiecej paliwa to zaplaci
    > wiecej podatku") a teraz za te drogi jak potrzebuje saochod do mechanika
    > na lawecie zawiezc musze jeszcze raz zaplacic w formie myta -
    > sprawiedliwe to jest?

    Ale te drogi trzeba jeszcze utrzymać. Dodatkowo jak już wspomniałem,
    jesteśmy krajem tranzytowym, dlaczego zamiast na tym zarabiać mamy do
    tego dopłacać?

    > No przeciez i tak jest kosztem calego spoleczenstwa, tylko jeszcze
    > wiekszym! Wlasnie o tym mowie! Ocknij sie - kto poniesie zwiekszone
    > koszty firm transportowych? Klient koncowy, bo firmy zwieksza stawki za
    > przejechany km - to jest oczywiste. I to co przywozily i kosztowalo 1pln
    > w sklepie, teraz bedzie kosztowalo 1,1PLN. Juz jarzysz?

    Ale drugi 1pln zarobimy na tranzycie. Więc sumaryczny bilans może być
    jednak lepszy. Druga sprawa firmy transportowe doliczają sobie ten
    dodatkowy koszt i tak do usługi a potem jeżdżą darmowymi drogami
    lokalnymi. Za które zapłacisz Ty.

    Druga sprawa, wcale coś nie musi kosztować więcej, jest to kwestia
    optymalizacji. A jeżeli jogurt wyprodukowany 50km od sklepu kosztuje
    tyle samo co jogurt wyprodukowany 500km to znaczy, że koszt transportu
    jest pomijalny.

    > A jak ktos chce miec wybor i jechac dluzsza droga ale za darmo - to mu
    > sie stawia "tonaz", zeby chcac nie chcac zaplacil kupe kasy panu o
    > nazwisku na K... Gdzie tu wolnosc i radosc z demokracji?

    Demokracja kończy się tam, gdzie rozpoczyna ograniczenie czyjeś swobody.
    I słusznie zresztą. A Tobie demokracja z pomyliła się z czymś zupełnie
    innym.

    > W tym kraju nie mozna dowolnie nawet rozpozadzac swoja wlasnoscia. Masz
    > samochod - _MUSISZ_ miec OC, masz ziemie - wszystko co powyzej ilustam
    [...]

    Nie zapominaj, że nie jesteś sam, żyjesz w społeczeństwie. Ma to pewne
    konsekwencje. Jak się nie podoba, to jest sporo miejsc na ziemi, gdzie
    takich problemów nie ma, ale pewnie nie chciałbyś tam mieszkać.

    A.

  • 84. Data: 2011-09-27 16:15:16
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-27 03:04, venioo pisze:

    > i za to powinien ktos zgnic w kopalni.
    > ale "dazymy" do tego spowrotem - stawiajac zakazy tak, zeby tiry
    > spowrotem wrocily na autostrade kluczyka.

    Właśnie ten problem został rozwiązany, teraz mają płacić za przejazd. A
    Tobie się to nie podoba i chciałbyś nadal im dopłacać.

    A to ciekawe, kiedy te opłaty znieśli?

    A.

  • 85. Data: 2011-09-27 17:59:23
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-09-26 00:42, to pisze:
    > Użyj google i znajdź przejazdom ilu samochodów osobowych odpowiada
    > przejazd jednej ciężaróweczki, jeśli chodzi o zniszczenie drogi.

    jezeli masz jakies wiarygodne dane to je przytocz.

  • 86. Data: 2011-09-27 18:19:24
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 15:58, Arek pisze:

    > Czechofob, Niemcofob, Fracuzofob itp. Może to dziwne, ale nie widzę
    > powodów dla których mam dopłacać do czyichś interesów. Jeżeli Ty nie
    > masz z tym problemu, to rób to ze swoich prywatnych pieniędzy.

    No robie. Caly czas bedac obywatelem RP i placac tu podatki. Tak jak w
    niektorych sferach zycia ktos doplaca do moich.

    > Czy np. Niemcy dopłacają nam za przewóz towarów z np. Francji itp. Patrz
    > nie wpadli na to, może spróbuj to wynegocjować a potem podziel się
    > wrażeniami.

    A czy my Niemcom doplacamy do czegos? Oni nie kaza nam placic za jazde
    po swoich drogach, a my im. Taki jakby obustronny interes.

    > A tak nawiasem, owszem staram się kupować, w miarę możliwości produkty
    > wytworzone najbliżej regionu w którym mieszkam.

    To tak jak ja. taki lokalny patriotyzm i swiadomosc tego, ze pozwala to
    utrzymac miejsca pracy moze moim znajomym, ich rodzinom lub dalszym
    krewnym. Ale jak danego produktu nie ma z rynku lokalnego, to nie wdaje
    sie w filozofie kto, skad, za ile i dlaczego go sprowadzil, tylko ide do
    sklepu i kupuje to co spelnia moje wymagania.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 87. Data: 2011-09-27 18:23:51
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 14:50, Cavallino pisze:

    > Znowu kręcisz, zobacz na tytuł wątku, jakbyś zapomniał o czym idzie
    > dyskusja.

    Ty nie wiadomo skad nagle wtraciles jakies 12t... To co ja kupuje albo
    jako produkt koncowy albo w formie polproduktow/surwcow jezdzi TIRami.
    Czy to sie Tobie podoba czy nie.
    Podaj jakies produkty, ktore kupujesz, ktore nie wymagaja w ktorejs
    fazie produkcji transportu TIRami. Bo mi nic oprocz lokalnych wyrobow
    piekarskich i produktow rolnych nie przychodzi do glowy.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 88. Data: 2011-09-27 18:27:09
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 16:12, Arek pisze:

> [...]
    > jednak lepszy. Druga sprawa firmy transportowe doliczają sobie ten
    > dodatkowy koszt i tak do usługi a potem jeżdżą darmowymi drogami

    No to juz napisalem do cavallino - zgadzam sie w pelni i chamstwo trzeba
    tepic.

> [...]
    > optymalizacji. A jeżeli jogurt wyprodukowany 50km od sklepu kosztuje
    > tyle samo co jogurt wyprodukowany 500km to znaczy, że koszt transportu

    Nie - to znaczy, ze na tym 50km sie zarabia marza 100%, a do tego co
    przejechal 500km sie doplaca i koncowa cena na polce w jednym i drugim
    sklepie jest taka sama.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 89. Data: 2011-09-27 18:29:36
    Od: venioo <p...@o...eu>

> [...]
    > konsekwencje. Jak się nie podoba, to jest sporo miejsc na ziemi, gdzie
    > takich problemów nie ma, ale pewnie nie chciałbyś tam mieszkać.

    Patrz, nagle o spoleczenstwie sobie przypomniales? Spoleczenstwo to
    pewna forma wspolnoty i polega wlasnie na tym, ze placisz "do wspolnego
    wora" podatki, a nie tylko za swoje potrzeby. I to sa wlasnie
    konsekwencje o ktorych piszesz. Wiec sie zdecyduj - kazdy placi swoje i
    tylko za siebie, albo jestes obronca spoleczenstwa. Bo jedno wyklucza
    drugie.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 90. Data: 2011-09-27 18:34:45
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 14:51, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > I słusznie, ale Ty byś chciał żeby było.

    > No i właśnie dlatego jako właściciel nie godzę się na ich niszczenie,
    > żeby nierobom było lepiej.

    W tym punkcie w sumie sie zgadzamy. Tylko nieco inaczej rozumiemy
    pojecie "nierobom lepiej" :)
    Bo poniekad Ci co po nich jezdza tez sa w jakiejs czesci wlascicielami
    jak Ty czy ja, w dodatku uczciwie placacymi wiecej podatku drogowego (w
    paliwie) ktory mial isc na utrzymanie drog i starczyc na budowe
    autostrad itp. (tak mowili eksperci i wykazywaly analizy swego czasu,
    jak forme opodatkowania zmieniano na ta "uczciwa" bedaca obecnie). Wiec
    jak wiecej placa, to dlaczego nie maja wiecej wymagac? A ze te pieniadze
    nie ida na utrzymanie drog, tylko sa przezerane przez bande urzednikow,
    to juz nie ich wina.

    --
    venioo
    GG:198909