  • Data: 2011-06-07 15:02:22
    Temat: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Tomasz Ogórek <P...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich,
    okazuje się, że powolutku koszty eksploatacji analoga przekraczają
    rozsądne wartości i nadszedł czas na Wielkie Przejście. Do tej pory
    miałem Nikona FM2N z kolekcją 3 szkieł stałoogniskowych (jasna 50-tka,
    24mm i 105mm, wszystkie MF).

    Czego oczekuje od cyfry?
    -kultury, mianowicie pokręteł, a nie przycisków, przynajmniej do czasów
    migawki, dobrego wizjera optycznego, ogólnie rzecz biorąc, bezbolesnego
    użytkowania
    -jakości obrazu, co bym nie był bardzo zawiedziony po kliszy (używane
    były głównie kolorowe Ektachrome-like i wysokoczułe cz.-b.)
    -byłoby miło, gdybym mógł coś zrobić z obecnymi obiektywami, ale nie
    jest to konieczność
    -solidnej konstrukcji
    -niepowalającej na kolana ceny - najlepiej, jakby był dostępny sprzęt
    używany

    Najchętniej pewnie SLR, ale jeżeli są inne opcje zapewniające powyższe
    warunki, to aż tak przywiązany do lustra nie jestem. Szczególnie jeżeli
    miałby to istotnie obniżyć cenę, lecz nie kosztem jakości obrazu.

    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam,
    Tomek