  • 1. Data: 2011-03-03 17:21:56
    Temat: Wiecie kto powoduje wypadki?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Artykul, a wlasciwie wypowiedz lekarza troche sucharowata, ale dopiero
    teraz na niego wpadlem. W kontekscie "predkosci na Siekierkowskim"
    wydaje mi sie interesujacy.

    http://wyborcza.pl/1,82949,6828746.html

    "Z moich statystyk wynika: małolat w czarnej beemce z ciemnymi szybami
    pod wpływem amfetaminy lub alkoholu trafia do szpitala (lub trafiają
    jego ofiary) raz na dwa miesiące. Motocyklista, który kogoś zabił,
    trafia się raz na pół roku. Natomiast, motocyklista, którego ktoś zabił
    lub próbował zabić, trafia do nas dwa razy w tygodniu.

    A wiecie Państwo kto jest, też w moich statystykach, absolutnym numerem
    jeden jeśli chodzi o liczbę ofiar? Jest to pani lat 30-40, trzeźwa, w
    dobrym, służbowym samochodzie, przejeżdżająca pieszego na pasach. To się
    zdarza CODZIENNIE, i to kilka - kilkanaście razy dziennie."

  • 2. Data: 2011-03-03 17:25:08
    Temat: Re: Wiecie kto powoduje wypadki?
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 03/03/2011 16:21, neoniusz wrote:
> [...]
    > dobrym, służbowym samochodzie, przejeżdżająca pieszego na pasach. To się
    > zdarza CODZIENNIE, i to kilka - kilkanaście razy dziennie."

    Domorosly statystyk z jednego szpitala w jednym miescie vs dane zbierane
    latami na calym swiecie.

    Komu tu wierzyc.. hm... hmmmm.. trudna decyzja, naprawde trudna...

    http://www.casact.org/pubs/proceed/proceed50/50043.p
    df

    Kamil

  • 3. Data: 2011-03-03 17:28:48
    Od: z <z...@g...pl>

    neoniusz pisze:

> [...]
    > dobrym, służbowym samochodzie, przejeżdżająca pieszego na pasach. To się
    > zdarza CODZIENNIE, i to kilka - kilkanaście razy dziennie."

    Jest na to bardo prosta i dobrze znana recepta. Piesi muszą posiadać
    światła do chodzenia dziennego a jeśli ich nie posiadają to mogą używać
    świateł mijania. Nie powinni też za szybko chodzić dlatego należy na
    chodnikach ustawić fotoradary i karać tych nieposłusznych
    przekraczających 1 km/h. Oczywiście wiąże się to z wprowadzeniem
    stosownych tablic z numerem pesel ;-)

  • 4. Data: 2011-03-03 17:30:35
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-03 17:25, Kamil pisze:
> [...]
    > latami na calym swiecie.
    >
    > Komu tu wierzyc.. hm... hmmmm.. trudna decyzja, naprawde trudna...

    ROTFL! Dane sprzed ponad 60 lat sa wedlug ciebie wiarygodne? I USA to
    jest "caly swiat"?

  • 5. Data: 2011-03-03 17:34:49
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 03/03/2011 16:30, neoniusz wrote:

    df

    > ROTFL! Dane sprzed ponad 60 lat sa wedlug ciebie wiarygodne? I USA to
    > jest "caly swiat"?

    LOL, a jakis doktorek szukajacy rozglosu jest dla ciebie wiarygodny? :D

    Moga byc sprzed 3 lat?

    http://www.census.gov/compendia/statab/2011/tables/1
    1s1113.pdf

    Tutaj grupa 20-24 lat stanowi 8.3% wszystkich kierowcow, ale uczestniczy
    w ponad 14% wypadkow.

    Kamil

  • 6. Data: 2011-03-03 17:37:44
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 03/03/2011 16:34, Kamil wrote:

> [...]
    1s1113.pdf

    > Tutaj grupa 20-24 lat stanowi 8.3% wszystkich kierowcow, ale uczestniczy

    A skoro US przeszkadza, to moze polska?

    http://www.pablik.pl/index.php/10150/18-24-ryzykowny
    -wiek.html

    Kamil

  • 7. Data: 2011-03-03 17:49:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 3 Mar, 17:34, Kamil <k...@s...com> wrote:

> [...]
    1s1113.pdf

    > Tutaj grupa 20-24 lat stanowi 8.3% wszystkich kierowcow, ale uczestniczy

    Eeee nie przesadzajmy.
    Ledwie 2x wiecej.
    Szkoda ze tam nie ma rozwinietego przedzialu 25-34. Bo by sie moglo
    okazac ze i ci 25-29 wcale wiele lepsi nie sa.
    Zreszta nie ma sie co dziwic. Malo doswiadczeni sa to i wypadki robia.
    No i pewnie dalej na dorobku wiec i wiecej jezdza.
    Taka statystyka to troche malo zeby sie stanowczo wypowiedziec.
    No i tam wyszlo ze kierowcy ciezarowek to ogolnie mniej pija od
    przedszkolakow :)
    Za to motocyklisci to hoho co trzeci ma powyzej 0,8 promila.
    Czy taka statystyke mozna przylozyc do naszych warunkow?

  • 8. Data: 2011-03-03 18:08:08
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-03 17:37, Kamil pisze:

    > A skoro US przeszkadza, to moze polska?
    >
    > http://www.pablik.pl/index.php/10150/18-24-ryzykowny
    -wiek.html

    Ale gdzie są te statystyki?

    JK

  • 9. Data: 2011-03-03 18:13:38
    Od: Stachu Gdansk <s...@g...com>

    Nie wiem jak to jest z wypadkami, ale z moich spostrzeżeń (jestem
    świeżym kierowcą) wynika, że najgorsi na drodze są kierowcy wypasionych
    suv-ów, którzy myślą że wszystko im wolno bo mają drogie i duże auto.

    Żeby nie było, nie mam nic do kierowców suv-ów ogólnie, ale obserwuję że
    niektórzy swoim samochodem dopieszczają swoje ego. Raz taki jeden chciał
    mi wtłuc bo mu zwróciłem uwagę żeby kierunkowskazów używał jak zmienia pas.

  • 10. Data: 2011-03-03 18:14:38
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-03 17:34, Kamil pisze:

> [...]
    1s1113.pdf

    > Tutaj grupa 20-24 lat stanowi 8.3% wszystkich
    > kierowcow, ale uczestniczy w ponad 14% wypadkow.

    Te dane potwierdzają tezy owego doktorka.
    Bo ty, przez przypadek oczywiście, przeoczyłeś
    kategorie wiekowe 25-34, 35-44 i 45-54. A to
    ludzie w tym wieku powodują najwięcej
    wypadków. W sumie wychodzi ponad 50%. Czyli
    "doktorek" ma jednak rację ;-]

    JK