  • 421. Data: 2014-11-20 10:56:29
    Temat: Re: Wciśnięty ... rondo, skręt w lewo.
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    news:2yei6rh3bgba.dlg@myjk.org...
    > Thu, 20 Nov 2014 08:49:59 +0100, Jankol

    > Przy samym zjeździe ze skrzyżowania nie zmieniłeś kierunku, a szczególnie
    > nie skręciłeś w prawo. Pojechałeś zgodnie z geometrią i ukształtowaniem
    > tego skrzyżowania (bo inaczej się nie dało). Jeśli dowodem na skręt ma być
    > użycie kierunkowskazu, to wg naszego prawa nie ma konieczności
    > sygnalizowania tego "manewru" (zjazdu).
    > Pozdor Myjk

    Wg naszego PoRD to masz rację, ale nie chce mi się dyskutować
    o tej głupocie w PoRD.
    Co gorzej i śmieszniej, zjeżdżając z ronda powinien być włączony lewy kierunkowskaz
    bo ciągle jestem w trakcie wykonywania skrętu w lewo.

  • 422. Data: 2014-11-20 11:12:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    > Tak by było gdyby rondo było opisane jako wiele skrzyżowań.
    > W rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych jest napisane,
    > że jest to skrzyżowanie, a nie skrzyżowania. W związku z tym mój opis
    > skrętu w lewo jest prawidłowy, czyli taki jak na skrzyżowaniu (jednym).

    jadę prosto ale po drodze objadę wkoło rondo.
    Jak mam mrugać?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 423. Data: 2014-11-20 11:39:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 10:53:42 +0100, Jankol

    > A co, zjeżdżając z ronda, mam migać lewym ?

    Gdzie coś takiego napisałem albo zasugerowałem? Pytałem o odniesienie do
    "kwadratowego" i wyjaśniłem, że przy zjeździe już zazwyczaj nie błyskasz
    lewym, to trudno żebyś błyskał na "okrągłym" przy zjeździe.

    > Aż takim purystą to nie jestem.

    No i prawidłowo, bo zachowujesz się prawidłowo.

    > Gdyby mu się udało to ta nasza dyskusja byłaby niepotrzebna.

    Byłaby dyskusja na temat głupoty tego rozwiązania. Ja uważam, że obecne
    przepisy są przejrzyste i dobrze skonstruowane, tylko interpretacje
    niektórzy biorą z tyłka.

    --
    Pozdor Myjk

  • 424. Data: 2014-11-20 11:40:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 10:12:40 +0000 (UTC), masti

    > jadę prosto ale po drodze objadę wkoło rondo.

    To jak w końcu chcesz jechać, prosto, czy w koło?
    Zdecyduj się. Na głupotę nie ma przepisów.

    > Jak mam mrugać?

    Jeździsz jak głupi, mrugaj jak głupi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 425. Data: 2014-11-20 13:45:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Thu, 20 Nov 2014 10:12:40 +0000 (UTC), masti

    > To jak w końcu chcesz jechać, prosto, czy w koło?
    > Zdecyduj się. Na głupotę nie ma przepisów.

    na głupie komentowanie też jak widać.

    > Jeździsz jak głupi, mrugaj jak głupi.

    wskażesz przepisy na podstawie których odpowiadasz?
    Ale tak konkretnie.

  • 426. Data: 2014-11-20 14:21:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 12:45:59 +0000 (UTC), masti

    > na głupie komentowanie też jak widać.

    To odpowiedz niegłupio jak chcesz jechać.
    Prosto, czy kręcić się jak idiota w kółko?

    --
    Pozdor Myjk

  • 427. Data: 2014-11-20 14:21:44
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

> [...]
    > "kwadratowego" i wyjaśniłem, że przy zjeździe już zazwyczaj nie błyskasz
    > lewym, to trudno żebyś błyskał na "okrągłym" przy zjeździe.

    Na "kwadratowym" przestaję błyskać lewym w momencie zakończenia
    manewru, czyli zazwyczaj krótko przed zjazdem z skrzyżowania.
    Analogicznie, będąc na rondzie na wewnętrznym pasie musiałbym
    błyskać lewym i wyłączyć go przejeżdżając przez pas zewnętrzny.
    Śmieszne, prawda ? Opuszczając rondo błyskam lewym.

    > Byłaby dyskusja na temat głupoty tego rozwiązania.

    Określenie ronda jako skrzyżowania, a nie skrzyżowanie
    nie jest głupie.

    > Ja uważam, że obecne
    > przepisy są przejrzyste i dobrze skonstruowane, tylko interpretacje
    > niektórzy biorą z tyłka.
    > Pozdor Myjk

    Już nawet podczas naszej krótkiej dyskusji wyszło, że opuszczając rondo
    trzeba używać lewego kierunkowskazu (w sytuacji skretu w lewo).
    Takich kwiatków dałoby się znaleźć więcej.

  • 428. Data: 2014-11-20 14:25:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jankol,

    Thursday, November 20, 2014, 2:21:44 PM, you wrote:

> [...]
    > błyskać lewym i wyłączyć go przejeżdżając przez pas zewnętrzny.
    > Śmieszne, prawda ? Opuszczając rondo błyskam lewym.

    Skręcasz w prawo, zmieniasz pas i błyskasz lewym? I jeszcze nie
    dostałeś za to mandatu? Na dokładkę jesteś przekonany, że robisz
    słusznie?

    Oddaj prawo jazdy zanim kogoś zabijesz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 429. Data: 2014-11-20 14:32:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Thu, 20 Nov 2014 12:45:59 +0000 (UTC), masti

    > To odpowiedz niegłupio jak chcesz jechać.
    > Prosto, czy kręcić się jak idiota w kółko?

    ja się nie pytam czy to ma sens tylko, żebyś w końcu pokazał przepisy,
    które zabraniają takiej jazdy.

  • 430. Data: 2014-11-20 15:20:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 13:32:59 +0000 (UTC), masti

    > ja się nie pytam czy to ma sens tylko,

    ROTFL
    Jak nie chcesz dyskutować sensownie, to zwyczajnie spływaj.

    > żebyś w końcu pokazał przepisy,
    > które zabraniają takiej jazdy.

    Znowu? Nie ma przepisów zabraniających robić konkretne głupoty na drodze.

    --
    Pozdor Myjk