  • 11. Data: 2010-11-24 21:20:39
    Temat: Re: Wartość auta uszkodzonego a PCC
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Wed, 24 Nov 2010 21:17:38 +0100, Wreith wrote:

    > Na pewno sprawę załatwi faktura od mechanika za naprawę i części...

    Termin na zaplate pcc jest dosc krotki... mozna sie nie wyrobic z naprawa.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 12. Data: 2010-11-24 21:29:00
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > PCC jest deklaracją podatnika i urzędnik nic do tego nie ma.
    > Składasz PCC-3 w urzędzie i opłacasz podatek.
    > nikogo się nie pytasz o wartość.
    > w umowie opisz uszkodzenia i udokumentuj (np. zdjęcia)
    > jeśli urzędowi sie zachce kwestionować to wyślesz im umowę.

    Przy poprzednim samochodzie nie chcieli przyjąć PCC z wartością z umowy,
    koniecznie miała być z katalogu (oczywiście zawyżona).

    Faktury od mechanika to prosta sprawa, ale co jeśli sobie sam naprawię? No i
    jak argumentować, że jeśli naprawa auta kosztuje 2000zł, a w katalogu jest
    warte 12000zł, to przed naprawą wcale nie było warte 10000zł. Wiadomo, że
    coś w naprawie może się nie udać, mogą być konieczne wielokrotne poprawki
    itp. itd... Tak jak auto "powypadkowe" o identycznych parametrach jest mniej
    warte od "bezwypadkowego".

    --
    Marcos
    marcos [AT] wyprawa . info

    http://www.wyprawa.info

  • 13. Data: 2010-11-24 21:30:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-24 20:19, =Marcos= wrote:
    > Załóżmy, że kupuję auto za 3000zł. Jeżdżące, zarejestrowane, ale ma
    > wyjątkowo dużo otarć parkingowych, wyjątkowo duży przebieg, uszkodzenia
    > zawieszenia i skrzyni biegów. W katalogu ubezpieczycieli tudzież Urzędu
    > Skarbowego auto ma wartość 12000zł. Czy da się jakoś zrobić, żeby płacić
    > podatek od kwoty na umowie, a nie wyimaginowanej wartości z katalogu?
    > Opisać w umowie uszkodzenia? Czy może konieczna będzie opinia
    > rzeczoznawcy? Przerabiał to ktoś?

    IMHO jedyne, co Ci pomoże przy takiej różnicy to wycena zrobiona przez
    rzeczoznawcę majątkowego.

    Miałem podobną sytuację. Wprawdzie w przypadku nieruchomości, ale operat
    szacunkowy zadziałał bez pudła.

    Piotrek

  • 14. Data: 2010-11-24 21:30:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-24 21:17, Wreith wrote:
    > Na pewno sprawę załatwi faktura od mechanika za naprawę i części...

    Teoretycznie:

    a) naprawiłem sam

    b) częsci kupiłem na allegro

    Mam sam sobie wystawić ... no wlasnie co? Przeciez ja nie mam DG.

  • 15. Data: 2010-11-24 21:35:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-24 21:30, Piotrek wrote:

    > IMHO jedyne, co Ci pomoże przy takiej różnicy to wycena zrobiona przez
    > rzeczoznawcę majątkowego.

    Ewentualnie możesz złożyć PCC z wartością z umowy i nie zgodzić się na
    wycenę US. Wtedy oni powołują biegłego. Jeśli wartość wyceny Twoja i
    biegłego różni się o więcej niż chyba (!) 30 procent to płacisz za tę
    opinię. Wtedy oczywiście płacisz PCC z odsetkami od wartości ustalonej
    przez biegłego.

    Jeśli samochód jest rzeczywiście tyle wart co napisałeś to jest to chyba
    optymalne rozwiązanie.

    Piotrek

  • 16. Data: 2010-11-24 21:35:38
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Termin na zaplate pcc jest dosc krotki... mozna sie nie wyrobic z naprawa.

    Można też nie chcieć naprawiać. Okazja na auto była teraz, naprawię za dwa
    miesiące.
    Mi nawet nie chodzi o te 150zł różnicy w podatku, ale chciałbym nie dać się
    wyruchać państwu w miejscu, gdzie wg elementarnej logiki ruchany nie
    powinienem być.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 17. Data: 2010-11-24 21:37:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 24 Nov 2010 21:17:01 +0100 osobnik zwany Piotrek
    wystukał:

    a rynkowa to jest jaka?
    bo IMHO ta która jest w umowie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2010-11-24 21:38:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-24 21:37, masti wrote:
    > a rynkowa to jest jaka?

    Art. 6 ustęp 2.

    Złośliwie nie zacytuję ;-)

    Piotrek

  • 19. Data: 2010-11-24 21:38:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 24 Nov 2010 21:29:00 +0100 osobnik zwany =Marcos=
    wystukał:

    > Przy poprzednim samochodzie nie chcieli przyjąć PCC z wartością z umowy,
    > koniecznie miała być z katalogu (oczywiście zawyżona).

    ludzie. PCC składa się na dziennik. tam nikt nie ma katalogów. tam siedzi
    urzędnik co ma przybić pieczątkę z datą przyjecia.

  • 20. Data: 2010-11-24 21:58:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 20:19:12 +0100, =Marcos= napisał(a):

    > Skarbowego auto ma wartość 12000zł. Czy da się jakoś zrobić, żeby płacić
    > podatek od kwoty na umowie, a nie wyimaginowanej wartości z katalogu? Opisać
    > w umowie uszkodzenia? Czy może konieczna będzie opinia rzeczoznawcy?

    Da się. W umowie wpisujesz, że auto jest uszkodzone, możesz opisać
    uszkodzenia. W US podajesz w PCC kwotę z faktury i ignorujesz babsko, które
    mówi, że nie można. Ma obowiązek przyjąć PCC od Ciebie z taką kwotą, jaką
    wpisałeś. Jak się upiera, to olewasz, PCC wysyłasz pocztą, kase przelewem i
    tyle.

    --